GM kierroslukumittarin virhe

Aloittaja LPR, tänään kello 01:13

« edellinen - seuraava »

LPR

Talviseisokin aikana rouvan Camaron (-89, 305 TBI) varvikello on alkanut näyttämään n. kolmanneksen liikaa. Tai saattanut olla jo syksyllä, mutta en kiinnittänyt huomiota. Jenkkikeskustelupalstojen mukaan ilmeisesti joku kondensaattori (capasitor) mittarin takaa olisi paskoontunut. Kielen ymmärrys ei ole kovin hyvää. Tietäkös kukaan tuota vaivaa ja onko paha homma uusia? Elektroniikka ei ole vahvinta osaamisaluetta. Vai tuleeko tästä  reissu Leppvedelle, jos saisi samalla aikaiseksi  ilmastoinnin yrittää saada kuntoon.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 01:13Talviseisokin aikana rouvan Camaron (-89, 305 TBI) varvikello on alkanut näyttämään n. kolmanneksen liikaa. Tai saattanut olla jo syksyllä, mutta en kiinnittänyt huomiota. Jenkkikeskustelupalstojen mukaan ilmeisesti joku kondensaattori (capasitor) mittarin takaa olisi paskoontunut. Kielen ymmärrys ei ole kovin hyvää. Tietäkös kukaan tuota vaivaa ja onko paha homma uusia? Elektroniikka ei ole vahvinta osaamisaluetta. Vai tuleeko tästä  reissu Leppvedelle, jos saisi samalla aikaiseksi  ilmastoinnin yrittää saada kuntoon.
Tyhjästä lähtee, kun en oo tollasta koskaan tutkinu. Voi toki olla konkkakin, mutta sopishan tuohon "default" asetuksen pätkiminenkin, jos olis siirtyny kutosen asetuksiin...

Se ilmastointihomma pitäs pohjustaa jotenkin ensin. Ei oo nopee, jos aletaan vuotoa ettiin. Jos vaan vähän vajaa, niin lisätäyttö kyllä menee aika sujuvasti.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 01:36Tyhjästä lähtee, kun en oo tollasta koskaan tutkinu. Voi toki olla konkkakin, mutta sopishan tuohon "default" asetuksen pätkiminenkin, jos olis siirtyny kutosen asetuksiin...

Se ilmastointihomma pitäs pohjustaa jotenkin ensin. Ei oo nopee, jos aletaan vuotoa ettiin. Jos vaan vähän vajaa, niin lisätäyttö kyllä menee aika sujuvasti.
Mä yritin etsiä tietoa, mutta en oikein ymmätänyt. Tuo kaveri, kellä on jenkkiautopaja, etsi myös netistä, ja jostain konkan viasta oli kuulemma juttua.

Tuo ilmastointi pitäis tutkia, saattaa olla kunnon vuotokin tai sitten vaan on hiljalleen hiipunut. Ei varmaan ikinä oo mitään tehty. Vaan on vieläkin vähän vaiheessa, että tuleeko tuosta pitoauto, vai lähteekö kiertoon? Ei oo koriltaan kovin hyvä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 01:46Mä yritin etsiä tietoa, mutta en oikein ymmätänyt. Tuo kaveri, kellä on jenkkiautopaja, etsi myös netistä, ja jostain konkan viasta oli kuulemma juttua.

Tuo ilmastointi pitäis tutkia, saattaa olla kunnon vuotokin tai sitten vaan on hiljalleen hiipunut. Ei varmaan ikinä oo mitään tehty. Vaan on vieläkin vähän vaiheessa, että tuleeko tuosta pitoauto, vai lähteekö kiertoon? Ei oo koriltaan kovin hyvä.
Jos toi mittarihomma realisoituu, niin täytyy munkin ettiä pohjatiedot siihen. Noi harvoin on sellasia, et vaan just yhen osan vaihdat. Joskus kyllä, mutta yleensä toiveajattelua.
Se ilmastointi jos vuotaa, niin se on pitkä duuni, ei mee vaan sillai käväsemällä. Varsin usein se on lauhari kun vuotaa. Ja sehän purettava pois sieltä ennenku pystyy edes arvioimaan paikkausta. Joka vehkeessä on vähän omansa o-renkaat ja muutkin tiivisteet, niin koskaan tiedä onko sopivia "hyllyssä".
Kun saisit jollain sinne pari bar grillikaasua sisään, niin voisit vuotospraylla tai fairyvedellä ettiä vuotopaikkaa. Jos siellä taas on se 2 bar jo nyt tallessa, niin ei se tarvii kun lisätä ainetta.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 02:05Jos toi mittarihomma realisoituu, niin täytyy munkin ettiä pohjatiedot siihen. Noi harvoin on sellasia, et vaan just yhen osan vaihdat. Joskus kyllä, mutta yleensä toiveajattelua.
Se ilmastointi jos vuotaa, niin se on pitkä duuni, ei mee vaan sillai käväsemällä. Varsin usein se on lauhari kun vuotaa. Ja sehän purettava pois sieltä ennenku pystyy edes arvioimaan paikkausta. Joka vehkeessä on vähän omansa o-renkaat ja muutkin tiivisteet, niin koskaan tiedä onko sopivia "hyllyssä".
Kun saisit jollain sinne pari bar grillikaasua sisään, niin voisit vuotospraylla tai fairyvedellä ettiä vuotopaikkaa. Jos siellä taas on se 2 bar jo nyt tallessa, niin ei se tarvii kun lisätä ainetta.

Suunnitellaan... Pitää kaverilta hakea mittaristo ja kokeilla toimiiko, kun tuossa on muutakin vikaa. Matkamittari takkuilee ja laittaa nopeusmittarin heilumaan ja se sotkee cruisen. Ja öljynpainemittari ei toimi. Ja varvikellon sopivuudesta en edes tiedä. Ja on ehkä jopa kutoskoneisesta. Pitkään navetan ylisillä tai jossain puimalassa on olleet jemmassa, joskus ysärillä puretusta lavacamarosta ovat vissiin. Kaverikaan ei oikein tiedä mitä kaikkea on, kun sai romut toisen kaverin lopetettua jenkkiautokorjaamon. Muuten romut olis menneet roskiin, niin otti talteen.

Pitää tuon ilmastoinnin takia tulla käymään, että testaimlaan. Veikkaan, että ennen juhannusta ei kyllä mitenkään ole aikaa lähteä mihinkään. Ne vähät viikonlopun vapaat kyllä kuluu kotona pakollisissa kuvioissa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 02:05Kun saisit jollain sinne pari bar grillikaasua sisään, niin voisit vuotospraylla tai fairyvedellä ettiä vuotopaikkaa.
Pitää noita liittimiä tutkia. Kyllä mä iskarityppeä saan vaikka koko pullollisen sinne, jos liittimet löytyy. Paljonko painetta?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 02:46viikonlopun vapaat kyllä kuluu kotona pakollisissa kuvioissa.
Tajuu kyllä tuota yhtään, ennen teki töissä ollessa vaikka mitä vielä päälle. Nyt hyvä kun ehtii ne pakolliset tehä.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 02:50Pitää noita liittimiä tutkia. Kyllä mä iskarityppeä saan vaikka koko pullollisen sinne, jos liittimet löytyy. Paljonko painetta?
Propaanilla riittää 2bar, niin pysyy varmasti kaasuna. Typellä voi laittaa vähän enemmänkin.
Lauduttimen alareunaa kannattaa tutkia, jos löytyy kuplivia pistesyöpymiä putkista.
En varmasti oo.

sössö

Mulla on uuden VDO:n mittarin kanssa saman tyylinen ongelma. Pikkukierroksilla näyttää kutakuinkin oikein joskin vaeltelee, vähänkin enemmän niin näyttää selkeesti liikaa ja 3000 kierroksella vetää tappiin ja on siellä. Vastuksilla olen kattonu mitä tekee muttei ole ollu apua. Jossain oli että diodi kai voisi auttaa signaalikaapelin, en tosin vielä kokeillut vaikka niitä mulla on. Myös joku "sisäänmenokonkka" voi olla kai rikki, mikä ikinä se onkaan.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - tänään kello 02:57Mulla on uuden VDO:n mittarin kanssa saman tyylinen ongelma. Pikkukierroksilla näyttää kutakuinkin oikein joskin vaeltelee, vähänkin enemmän niin näyttää selkeesti liikaa ja 3000 kierroksella vetää tappiin ja on siellä. Vastuksilla olen kattonu mitä tekee muttei ole ollu apua. Jossain oli että diodi kai voisi auttaa signaalikaapelin, en tosin vielä kokeillut vaikka niitä mulla on. Myös joku "sisäänmenokonkka" voi olla kai rikki, mikä ikinä se onkaan.
Noi on joskus melko keljuja korjata, kun kaikki voi olla "oikein", mutta just joku konkka on ikääntyessään liukunu vähän väärään arvoon.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 02:53Tajuu kyllä tuota yhtään, ennen teki töissä ollessa vaikka mitä vielä päälle. Nyt hyvä kun ehtii ne pakolliset tehä.
No kun kahtoo pihalle, niin kaikki kaatuu pälle. Tässä on 15 rakennusta ja uusin on -51 tehty rantasauna, eli korjattavaa riittää. Ja lisäks isäukon (eli käytännössä mun ja brodin) mökki ja jotain muutakim. Laskettiin, että yhteensä 31 rakennusta pitäis pitää kunnossa. Ja tietysti hehtaarin piha ja vene ja harrasteajokit ja, ja... Mehtää pitäis raivata, eikä polttopuutkaan ole vielä tehty... Ihan kauppa-asioitakin on rästissä, viimeksi arkivapaan pidin tammikuussa, normaalisti olen kotona n. klo 18.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 03:04No kun kahtoo pihalle, niin kaikki kaatuu pälle. Tässä on 15 rakennusta ja uusin on -51 tehty rantasauna, eli korjattavaa riittää. Ja lisäks isäukon (eli käytännössä mun ja brodin) mökki ja jotain muutakim. Laskettiin, että yhteensä 31 rakennusta pitäis pitää kunnossa. Ja tietysti hehtaarin piha ja vene ja harrasteajokit ja, ja... Mehtää pitäis raivata, eikä polttopuutkaan ole vielä tehty... Ihan kauppa-asioitakin on rästissä, viimeksi arkivapaan pidin tammikuussa, normaalisti olen kotona n. klo 18.
Huh, on sulla siinä hommaa. Minä en taho ehtii vähemmän kaluston kanssa tehä kaikkee mitä pitäs.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 03:07Huh, on sulla siinä hommaa. Minä en taho ehtii vähemmän kaluston kanssa tehä kaikkee mitä pitäs.

Älkää ikinä perikö vanhaa pappilaa...

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 03:03Noi on joskus melko keljuja korjata, kun kaikki voi olla "oikein", mutta just joku konkka on ikääntyessään liukunu vähän väärään arvoon.

Tai "kiinalaisuudessaan" liukunut. Ikääntyminen ei mun mittarissa selitä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - tänään kello 03:21Tai "kiinalaisuudessaan" liukunut. Ikääntyminen ei mun mittarissa selitä.
Harvoin noi yksinkertaisen selkeitä on. Syyllistä voi yrittää moittia, kunhan sen ensin löytää. Sitä ennen spekulointi on aika turhaa.
En varmasti oo.