Ford 5.0 efi käy rikkaalla

Aloittaja spike, 12 toukokuu, 2025, 17:04

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 toukokuu, 2025, 16:34Jopa tbi lähti anturin vaihdon jälkeen heti pelaamaan.
mulla myös lähti. Vikakoodin toki nollasin mutta varmaan se nollaa koko ecun oppimiset samalla. Ei tarvinnu akun piuhaa irrottaa.

Mudracer

Missä näissä vanhoissa ecuissa on muisti johon ecu pystyy kirjoittamaan, minä luulen että ei missään ja oppiminen on urbaani legenda. Voin toki olla väärässäkin mutta Jussi varmaan tietää ;) .
X

Camino79

Eiköhän tuo lie sinne prommille kirjottele korjausarvoja siltä osin mitä nyt yleensäkään oppivuutta on.

Eli vanhoissa tuskin muita opittavia korjausarvoja on kuin map(?) Lämpötilakorjaus ja lambda jos sellainen löytyy, tps todnäk tietyin rajottein  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Epäilen kyllä että vanhat matopurkit ei kirjoita prommille mitään. Jos haluaa muuttaa jotain niin se poistetaan ja  tyhjennetään jonka jälkeen koko ohjelma uusiksi "korjattuna" sisään. Ja miten se pystyy lämpötilaa korjaamaan kun on vaan yks anturi?
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 toukokuu, 2025, 17:45Epäilen kyllä että vanhat matopurkit ei kirjoita prommille mitään. Jos haluaa muuttaa jotain niin se poistetaan ja  tyhjennetään jonka jälkeen koko ohjelma uusiksi "korjattuna" sisään. Ja miten se pystyy lämpötilaa korjaamaan kun on vaan yks anturi?
Ei ne tosiaan prommille mitään kirjoita, mutta eiköhän siellä ole käyttörammia sen verran, että edelliset käytetyt arvot pysyy muistissa. Eli ei tartte joka startissa aloittaa kokeilua alusta. Ne sitten tyhjenee jonkun mittaisen sähkökatkon jälkeen ja sit alkaa opettelu uudestaan.
En varmasti oo.

sössö

Ei TBIssä ole kai muuta suoraa feedbackia kuin lambdatieto

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 toukokuu, 2025, 17:45Epäilen kyllä että vanhat matopurkit ei kirjoita prommille mitään. Jos haluaa muuttaa jotain niin se poistetaan ja  tyhjennetään jonka jälkeen koko ohjelma uusiksi "korjattuna" sisään. Ja miten se pystyy lämpötilaa korjaamaan kun on vaan yks anturi?


Eihän se sitä lämpötilaa korjaa vaan lämpötilan mukaan opittuja suihkutusaikoja jne.

Ja voi tosiaan olla että on niinkun jussi sano että menee rammille.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 toukokuu, 2025, 18:00Ei TBIssä ole kai muuta suoraa feedbackia kuin lambdatieto
Lämpö, ilmanpaine, jakajan eli nokan asento ja lambda, ainakin.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 toukokuu, 2025, 18:04Lämpö, ilmanpaine, jakajan eli nokan asento ja lambda, ainakin.
Mitkä noista vaan korjaa ja missä oikeeta feedbackia on, sanoisin että lambdan perusteella se oppii jos oppii kun se on ainuu dynaaminen komponentti tossa mitä ei oikeen tolkullisesti voi muutoin käyttää. Lämpöä käytetään kylmällä koneella ja ehkä ilmamäärän laskentaan alipaineen kanssa.

Mudracer

Ram:min määrä lienee melko vaatimaton näissä -80 luvun pokseissa.
X

sössö

ei se yksittäinen korjausarvo montaa tavua tartte ollakseen jo aika tarkka. Kun raamit on määrätty ulkopuolelta missä se voi olla ennen kun menee vikatilaan.