käsijarrun vaijeri

Aloittaja 1purehell, 18 toukokuu, 2025, 09:56

« edellinen - seuraava »

1purehell

Miten yhdistää suorat vaijerinpäät riittävän luotettavasti ja turvallisesti? Käsijarrun vaijerista kyse. Pitäs saada tehtyä sellainen lenkki, jota sitten vedetään yhdestä nurkasta kun halutaan vetää käsijarru päälle, kummastakin takapyörät yhtään aikaa.  ;D


Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Camino79

Tänmalliset lukot puree ainakin perkeleen kovaan. Teet lenkit noilla ja yhdistät ne lenkit sit sakkelilla tai millä nyt ikinä haluatkaan  :D

https://www.puuilo.fi/arctic-marine-vaijerilukko-4mm-duplex
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Markok

https://www.puuilo.fi/puristuslukko-2mm-10kpl

Ja vaikka kaksi peräkkäin jos siltä tuntuu ja mahtuu.
ei luista.

1purehell

En ole ehtinyt värkätä tän käsijarrun vaijerin kanssa. Pitäs ratkaista sellainen ongelma, että tuo vaijeri makaa suoraan pakoputkien päällä ja hankaa vielä vaihdelaatikon häntäänkin. Minkälaisia ohjareita tuolle vaijerille oikein voisi tehdä?  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 05 kesäkuu, 2025, 20:56En ole ehtinyt värkätä tän käsijarrun vaijerin kanssa. Pitäs ratkaista sellainen ongelma, että tuo vaijeri makaa suoraan pakoputkien päällä ja hankaa vielä vaihdelaatikon häntäänkin. Minkälaisia ohjareita tuolle vaijerille oikein voisi tehdä?  :thinking:


Ainakin tossa 68 coupessa on askin kannatinpalkissa paikat ihan vaan metallikoukuille joilla vaijereita ohjaillaan. Kuvia en saa ainakaan ennen ensvkoa mutta jos sellasista hänkkänöistä kuvia haluat ni eiköhän tuo onnistu  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand




Tuollaisilla koukuilla on Caminossa.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

1purehell

Ok, eli ne vaijerit menee putkien alapuolelta.  :thinking: koskeeko yhtään putkiin? Ja kuinka alas ne jää maasta?

Mulla on tuo palkki omatekoinen, kun alkuperäinen oli modattu reippaasti, eikä se istunut sinnepäinkään LS+4L60 combon kanssa. Putket sain niin ylös kuin 2,5 tuuman putket on mielestäni mahdollista saada.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 05 kesäkuu, 2025, 22:47koskeeko yhtään putkiin? Ja kuinka alas ne jää maasta?
Eikai sillä ole väliä jos vähän osuukin putkiin kirratessa. Ja kovin alashan se ei voi pudota, jos on kiinni rungossa olevissa koukuissa. Tai jos putoo, niin vaijeria on aika paljon liikaa.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 05 kesäkuu, 2025, 22:47Ok, eli ne vaijerit menee putkien alapuolelta.  :thinking: koskeeko yhtään putkiin? Ja kuinka alas ne jää maasta?

Mulla on tuo palkki omatekoinen, kun alkuperäinen oli modattu reippaasti, eikä se istunut sinnepäinkään LS+4L60 combon kanssa. Putket sain niin ylös kuin 2,5 tuuman putket on mielestäni mahdollista saada.
Oon vielä vähän kahden vaiheilla vedänkö kuitenkin vaijerin putkien yli, kun nuo 3" putket vie sen aika alas.
Todennäköisesti nojaa vähemmän putkiin yläpuolelta vedettynä.

Käryä tulee joka tapauksessa, kun nuo uudet vaijerit on muovipinnoitettuja. >:(
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

sämpy

Nuo puristelukotkin eli talurit voi myös lipsahtaa, toteutin niillä yhden kuljettimen ja sai olla todella huolellinen niitten kanssa, 5mm vaijeri oli kyseessä ja voimaa "melkoisesti". Käytin niihin sellaista pöytämallin puristinta, joka on vähän kuin apicopihti mutta julmetusti isompi. Vielä paremmat olisi saanut jos olisi aina vienyt hydeliikkeeseen ja puristanut samalla laitteella millä letkujenkin päät puristetaan. Vähän joutu hakemaan sopivia leukoja siellä kun noita alkuun teetin, mutta niin hankalaa siellä ramppaaminen jatkuvasti että piti saada joku oma laite. Talurit kun kestää vain tasan yhden kerran puristaa yhdestä kohdasta niin huolellinen saa olla. Ja vaijerin päät tosi kärsivällisesti katkoa ohuella rälläkän laikalla hitaasti ettei tumppuunnu tai sit ei mee enää talurista läpi.

Niin tosiaan on talureistakin vaijereita saatu vetämällä irti, tosin hydraulipuristetusta ei muistaakseni ole ikinä irronnut. Semmoinen näyttääkin tehdastekoiselta niin menee varmaan leimallakin läpi. Toimii siis ihan hyvin vaikka se puristin onkin pyöreä ja taluri kahdella vaijerilla soikea. Vähän kun materiaali "tursuaa" puristeleukojen välissä niin hyvä tulee jos ei murru.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.