SAA POISTAA

Aloittaja Soini, 21 toukokuu, 2025, 19:12

« edellinen - seuraava »

Soini

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 16 heinäkuu, 2025, 18:34Ei sulla nyppäriä ois millä ois päässy oikomaan  :o

Ei oo itellä,mut kaverilla olis ollu kun se sitä taannoin tarjos lainaan... Kyllä tosta tarpeeks hyvän saa näillä nykysillä vehkeillä että pääsee viikonloppuna kittiä levittelemään...Sellasen ohjeen sain et metallikittiä kattoon et normi pakkeli ei tuu siinä pysymään?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Soini - 16 heinäkuu, 2025, 21:05Ei oo itellä,mut kaverilla olis ollu kun se sitä taannoin tarjos lainaan... Kyllä tosta tarpeeks hyvän saa näillä nykysillä vehkeillä että pääsee viikonloppuna kittiä levittelemään...Sellasen ohjeen sain et metallikittiä kattoon et normi pakkeli ei tuu siinä pysymään?
Eipä se katto kitin mielestä poikkee mitenkään muista pelleistä. Ploppailut pitäs kyllä saada pois.

Soini

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 heinäkuu, 2025, 00:36Eipä se katto kitin mielestä poikkee mitenkään muista pelleistä. Ploppailut pitäs kyllä saada pois.

Joo en kysynyt syitä miksi pitää metallikittiä käyttää, tai sano se sen verran et normaali ei pysy siinä.Johtuisko tosta hiilipuikon käytöstä tai se kun sille tota lämpöä on annettu??..
No hain Mipan 2kg purkin ainakin ni eiköhän sillä saada muodot ;D  Ja toki toi paukkuva kohta pitää ekana saada vekseli!

Soini

20250720_131744 by Tero Soini, on Flickr

Vetäsin ton loppu pohjamaalin kattoon ja konehuoneeseen..tuo maalihan loppu kesken et hain sitä litran nyt lisää..Tuo katto on kyl kyl kirjaimellisesti aivan päin vittua...eikä oo mielenkiintoa sitä enempää hinkata...kaipa se auto kulkee samanlailla on siellä lommoja tai ei.... Jos vkl kerkeis loput pohjamaalit vedellä,jotta sais pintavärin heittää

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Soini - 24 heinäkuu, 2025, 19:53Tuo katto on kyl kyl kirjaimellisesti aivan päin vittua...eikä oo mielenkiintoa sitä enempää hinkata
Kannattako nyt enää tossa vaiheessa luovuttaa...?
Jos se ei plopsa enää, niin kittaa ihan reilusti tiukoilla vedoilla kokonaan yli ja hio siihen siisti muoto. Kittiä menee ja karkeeta paperia, mutta veikkaan sen vähentävän harmitusta reilusti sit myöhemmin.

Soini

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 heinäkuu, 2025, 04:09Kannattako nyt enää tossa vaiheessa luovuttaa...?
Jos se ei plopsa enää, niin kittaa ihan reilusti tiukoilla vedoilla kokonaan yli ja hio siihen siisti muoto. Kittiä menee ja karkeeta paperia, mutta veikkaan sen vähentävän harmitusta reilusti sit myöhemmin.

Siihen on pelkästään sitä metallikittiä levitelty 2kg purkki....pakkelia puol purkkia ja joka kerta kun näyttänyt et no nyt ois hyvä ni katos perkele taas löytyy uutta monttua...Pimeä talli ni luulen et kun ulos lykkää ni löytyy varmaan vielä uusia kohtia....

slant sickness

Vaihtokattopelti? Metsävalluja lienee vieläkin olemassa. Tai jo talteen poimittuja varaosa-autoja?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Soini - 25 heinäkuu, 2025, 06:14Siihen on pelkästään sitä metallikittiä levitelty 2kg purkki....pakkelia puol purkkia ja joka kerta kun näyttänyt et no nyt ois hyvä ni katos perkele taas löytyy uutta monttua...Pimeä talli ni luulen et kun ulos lykkää ni löytyy varmaan vielä uusia kohtia....

Käyt hakemassa semmosen 700mmsen hiontatuen ja siihen karkeinta abranettiä mitä löytyy ni alkaa suoristumaan.

Oikein jos hyvän haluaa ni vielä se kaarelle taivutettavissa oleva ni pääsee reunoillekin kivuttomasti

Soini

On käytössä sellanen "puuhöylän" näkönen mihin menee n.60cm hiomanauha... On tossa vielä puolenpurkkia pakkelia et jos sen siihen vielä taikoo....hyvää tosta ei saa ainakaan mun taidoilla/huonolla keskittymisellä...
Toi olis alkujaan pitäny viedä paikalliselle peltisepälle ni ei olis tätä ongelmaa,säästin nyt väärässä kohtaa ;D   

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Soini - 25 heinäkuu, 2025, 09:08On käytössä sellanen "puuhöylän" näkönen mihin menee n.60cm hiomanauha... On tossa vielä puolenpurkkia pakkelia et jos sen siihen vielä taikoo....hyvää tosta ei saa ainakaan mun taidoilla/huonolla keskittymisellä...
Toi olis alkujaan pitäny viedä paikalliselle peltisepälle ni ei olis tätä ongelmaa,säästin nyt väärässä kohtaa ;D   
Laajan pinnan oikasu on kyllä lyhytpinnaselle melkonen homma, se kun vaatii sitä tympeetä hieromista aika paljon. Ja varsin usein kittiä laitetaan liian vähän ja liian pienelle alalle.
Mercuryn hiekkapuhallettuun kattoon meni kiristelyn jälkeen 6kpl kahden kilon purkkeja... Se oli tosin vielä laakeempi ja paskan mallinen.

juhapih

Tuon SCRambler replikan hypitty katto otti 2 viikkoa oikomista ja toiset 2 viikkoa kittaamista. Välissä oli kesäloma, kun meni hermo....

Soini

20250726_135826 by Tero Soini, on Flickr

Tää tais olla vimonen kuva missä levittelin loput pakkelit mitä oli jäljellä....olin jo kääntymässä siihen et haen vielä purkin pakkelia....

20250727_105115 by Tero Soini, on Flickr

Mut lopputulos on tämä...Aamulla kävin suhauttamassa ton litran tohon kattoon ja takakontin kanttiin vetäsin ku oli unhottunu....

20250727_111821 by Tero Soini, on Flickr

Maalaus suoritettiin... Ikh:n 14,5e maksavalla ruiskulla..En ole mikään maalari mut mun mielestä tää oli parempi mitä noi isä-ukon ruiskut on ja sillä on kuitenkin joku 300e ruisku mikä maalikaupasta aikanaan ostettu tai sit oon vaan väärässä ;D

20250727_104257 by Tero Soini, on Flickr

Vähän jäi mietittymään tuo pintamaalin riittävyys...Mulla on sitä vaan 2litraa + 1l ohennetta eli 3l ... kun toi litra minkä tänään suhautin ni riitti kattoon ja vähän muihin kohtin...Konepeltiä ei toki maalata ja konehuone jää pohjamaaliin...noo saa sitä pintamaalia sit lisää jos kesken loppuu...

Kähmy545

Pitäs kyllä riitää ulko kuoreen.
Konehuoneeseen menee yllättän paljan matskua.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Soini - 27 heinäkuu, 2025, 14:0820250726_135826 by Tero Soini, on Flickr

Tää tais olla vimonen kuva missä levittelin loput pakkelit mitä oli jäljellä....olin jo kääntymässä siihen et haen vielä purkin pakkelia....

20250727_105115 by Tero Soini, on Flickr

Mut lopputulos on tämä...Aamulla kävin suhauttamassa ton litran tohon kattoon ja takakontin kanttiin vetäsin ku oli unhottunu....

20250727_111821 by Tero Soini, on Flickr

Maalaus suoritettiin... Ikh:n 14,5e maksavalla ruiskulla..En ole mikään maalari mut mun mielestä tää oli parempi mitä noi isä-ukon ruiskut on ja sillä on kuitenkin joku 300e ruisku mikä maalikaupasta aikanaan ostettu tai sit oon vaan väärässä ;D

20250727_104257 by Tero Soini, on Flickr

Vähän jäi mietittymään tuo pintamaalin riittävyys...Mulla on sitä vaan 2litraa + 1l ohennetta eli 3l ... kun toi litra minkä tänään suhautin ni riitti kattoon ja vähän muihin kohtin...Konepeltiä ei toki maalata ja konehuone jää pohjamaaliin...noo saa sitä pintamaalia sit lisää jos kesken loppuu...
Cutlassiin taisi mennä joku 1,2-1,5l pintapuolisesti maalaten.

Mulks. Siis itse maalimassaa.

Camino79

Kui helvatan vähän te sitä maalia suhaatte  :o

Käppyrään vedin 3litraa ja jäi kuivaks...

Caminoon meni reippa 3 litraa ja takaluukkua ja konepeltiä en edes maalannu, toki siihen saikin sit kerrosvahvuutta  :o