Paras moottorisi

Aloittaja SauliK, 29 toukokuu, 2025, 23:01

« edellinen - seuraava »

SauliK

Ei semmosta konetta ole tehtykään etteikö hotrod miehen päässä jokin parantelu ja jonkinlainen visio pyöri. En ehkä sotke tätä suoraan olssi ketjuun niin kysynkin nyt että mikä olis sulle juuri THE moottori minkä nykyisillä opeilla rakentaisit

Mulle se The juttu on tuo orkkis bbo eli 425cid, ihan vaan kun koko lohko ja kannet on tälle tilavuudelle suunniteltu. Puristukset ja iskunpituus on mietitty kokonaisuus joka tekee vaikutuksen aina kun sillä ajaa. No nyt sitten aiheeseen,sain 455 lohkon aikanaan joka kunnostettiin ja sisälle tulikin 425 sisuskalut flat top männällä ja uusilla alukansilla,60 luvun virinokka on tehtaan kopio koska toivoin käytettävyyttä.Palotilan pitäisi siis olla aika hyvä uusien kansien ja lättäpää männän takia, kone tuntuukin toistaiseksi kestävän sytkäennakkoa ja ahtopainetta hyvin. Moottori on sitten todella elävä, pukeissa irtaallaan kaasutettaessa kiertää kuin moottorisaha. Ajokokemuksia vielä vähän mutta helppo startata kylmänä ja kuumana, keväisillä kylmillä asfalteilla ei 275 renkaassa ole juurikaan pitoja.
 Autosta puuttuu vielä ahdonalainen sytkäennakon säätö sekä kunnollinen seosmittari mutta kesemmällä nämä saadaan paikoilleen ja ajokokemuksia tulee 😎

Tähän loppuu oman mainostaminen ja alkuperäisen kysymyksen toistaminen alkaa, mikä olis se paras kone? Kaikki merkit ja mallit lasketaan

Jussi

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 29 toukokuu, 2025, 23:01Tähän loppuu oman mainostaminen ja alkuperäisen kysymyksen toistaminen alkaa, mikä olis se paras kone? Kaikki merkit ja mallit lasketaan
Oliskohan toi Johnson 3,5hp SeaHorse twin. Se ei oo tarvinnu 67 vuoteen muuta ku toisen puolan uusimisen. Kaasarikaan ei edes mee tukkoon, kun on säätösuuttimet...

sössö

Jyrsimen Kohleri myös ekalla käyntiin aina. Yhtenä vuotena jouduin laittamaan cartteriin (öyh jenkki) korjaussarjan kun tulvi hallitsemattomasti. Ei toki käyntiä haitannut mutta kulutus oli aika huimaa.

SauliK


Gary Grand

Paras kone mikä omista käsistä on valmistunut, oli CR500 ilmajäähy 1983.
Woimaa heti tyhjäkäynniltä niin että ranteet venyi.. :P Opetti nöyryyttä.
Nyt jos saisi tehdasuuden vesikoneen, niin..

Auton koneista onkin sitten huonommin kokemuksia. :pckahvi:
Pari vaihtoehtoa joita en ole päässyt edes ajamaan; Tojotan 2JZ "sopivasti" ahdistettuna, tai Moparin RB  alumiinikansilla ja sopivasti stroukattuna..

Riippuu kopasta minkä koneen haluaisin.
Käyttömoottoriksi jenkkiin Lässy, ehdottomasti.

1purehell

12 valve Cummins VE-pumpulla.  ;D  Onhan se ihan hirveä traktorin kone, mutta ei siitä voi olla pitämättä tuossa pickupissa, varsinkaan kun vertaa vanhaan 6,2 dieseliin. Eikä ole paljoa murheita ollut, toisin kuin siinä 6,2:ssa.  ::)

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 17 kesäkuu, 2025, 23:0112 valve Cummins VE-pumpulla.  ;D  Onhan se ihan hirveä traktorin kone, mutta ei siitä voi olla pitämättä tuossa pickupissa, varsinkaan kun vertaa vanhaan 6,2 dieseliin. Eikä ole paljoa murheita ollut, toisin kuin siinä 6,2:ssa.  ::)
Ei tietty kärsis ääneen sanoa, mut hirveen vähän ollu mitään 6.2 kanssa. Varsin tän viimesen, kun alkaa jo oleen taivalta yhdessä yli 21 vuotta.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 kesäkuu, 2025, 03:21Ei tietty kärsis ääneen sanoa, mut hirveen vähän ollu mitään 6.2 kanssa. Varsin tän viimesen, kun alkaa jo oleen taivalta yhdessä yli 21 vuotta.

Jep, turpotin ekan kekkosen joskus -90 luvun puolessa välissä. Männistä muutama kymppi pois ja alakertaan vahvistusraudat ja ahtoa maltilliset 1.2bar. Sama kone on vieläkin ajossa.

Pertti K

Kyllä se varmaan M113 on, all things considered. Vaikka aika vahvoilla on tuo nykyinen 4.2 TDI (koodista ei mitään hajua), mutta oon sillä ajanu vasta about puolet siitä mitä Merssulla niin ei kehuta vielä. Kaasuun reagointi on kyllä /C:stä, mutta se ei varsinaisesti taida olla moottorin vika.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 18 kesäkuu, 2025, 21:53Kyllä se varmaan M113 on, all things considered. Vaikka aika vahvoilla on tuo nykyinen 4.2 TDI (koodista ei mitään hajua), mutta oon sillä ajanu vasta about puolet siitä mitä Merssulla niin ei kehuta vielä. Kaasuun reagointi on kyllä /C:stä, mutta se ei varsinaisesti taida olla moottorin vika.
ootko lootaa ohjelmoinut?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 kesäkuu, 2025, 03:21Ei tietty kärsis ääneen sanoa, mut hirveen vähän ollu mitään 6.2 kanssa. Varsin tän viimesen, kun alkaa jo oleen taivalta yhdessä yli 21 vuotta.

paljonko tullut kilsoja?

Jussi


Gary Grand

Ei kuuskakkosta kilsat tapa.
Kaverilla on edelleen se uutena ostamansa, 1,1 miljoonaa ajettu vani. Kaikki omasta ajosta, kaikki ajopäiväkirjalla ja konetta ei ole pumppua alemmas avattu vielä.

Silti en koneena siitä tykkää.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 kesäkuu, 2025, 22:54ootko lootaa ohjelmoinut?
En. Kahdella ohjelmoitipajalla kävin, toinen nosti heti kädet pystyyn, toinen lakkasi vastaamasta ja kolmannen kanssa otettiin aikalisä kun just alkoivat uhkailemaan sakolla, putkalla ja vankeudella kaikkia ohjelmoijia. Sit se on vaan jääny.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 kesäkuu, 2025, 08:04En. Kahdella ohjelmoitipajalla kävin, toinen nosti heti kädet pystyyn, toinen lakkasi vastaamasta ja kolmannen kanssa otettiin aikalisä kun just alkoivat uhkailemaan sakolla, putkalla ja vankeudella kaikkia ohjelmoijia. Sit se on vaan jääny.
onko siinä muuten niitä ikeitä, että liian aikasin vaihtaa isommalle ja liian herkästi pienelle? Vaikka ei siitä voima lopu.