Olds starttaus

Aloittaja Toyopet, 04 kesäkuu, 2025, 22:11

« edellinen - seuraava »

Toyopet



Aika ahdas se on.


Mutta ihan taas taisi olla hyvin yksinkertainen vika, lämpimäksi ajo vasta kertoo totuuden mutta löysä liitos: se plussakaapeli oli aavistuksen heiluva kylmänä ja lämpimänä ehkä vähän enemmän.
Mutteri ei kiristynyt enempää joten rikka välissä toi lisää kiristystä.

Peltisarjat eivät ole huoltoystävällinen ratkaisu. Oldsissa vielä muutenkin plussakaapelin ja öljytikun väli olematon ja siihen nuo peltisarjat hyväilemään starttia joka puolelta...
Kannattaa harkita toisenkin kerran.  ;D
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Mudracer

Melkoista jöötiä noi putket, 1 3/4" ? Ja startti taitaa olla se "lopo" malli?
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 07 kesäkuu, 2025, 09:08Melkoista jöötiä noi putket, 1 3/4" ? Ja startti taitaa olla se "lopo" malli?
Jotkut a/g-kopan peltisarjat, nitkä LowCrow capriceen hommasi mutta ne ei oikein siihen istuneet, mitä lie kokoa, varmaan vähintäänkin liian isot.
Startti on ihan perus 307 startti.
Ei varmaan haittaisi olla minitehostartti.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Toyopet

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 kesäkuu, 2025, 12:31Jotkut a/g-kopan peltisarjat, nitkä LowCrow capriceen hommasi mutta ne ei oikein siihen istuneet, mitä lie kokoa, varmaan vähintäänkin liian isot.
Startti on ihan perus 307 startti.
Ei varmaan haittaisi olla minitehostartti.
Ei edes pikkasen enemmän fiilattu katukone tarvii ku 1.5" primäärit. Vanhanliiton isosta startista olis ehkä apuuva, mulla on sellainen jouten.
X

Toyopet

Kyllä se taitaa akun suuntaan kääntyä.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 07 kesäkuu, 2025, 09:08Melkoista jöötiä noi putket, 1 3/4" ? Ja startti taitaa olla se "lopo" malli?
ja kahdella 3" rännilä vähintään putket pihalle kun woimakone
Sinä vain

Toyopet

Vähän nyt menee ohi aiheen mutta flowtecin sarjat nyt vaan sattui tuommoiset olemaan. Olisi minulle riittänyt valusarjatkin sinällään ja putket on kanssa sitä, mitä sattui kotona olemaan.
Kyllä tuolle varmaan pienempikin riittäisi tehon puolesta, vaikkei se nyt mikään 140hv enää olekaan. Saattaa olla jopa 180hv 🙄
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 kesäkuu, 2025, 19:43Kyllä se taitaa akun suuntaan kääntyä.
tai sitten ei.
Akkua aloin vahvasti toissailtana epäilemään kun erinäisistä syistä suuren katastrofin välttämiseksi johtuen jouduin starttailemaan ja sammuttamaan autoa useamman kerran.

Viimeisellä tarpeellisella startilla taas samat naks ja vinkunat päälle mutta jotenkin kuitenkin sitten pyörähti kerran ja lähti käyntiin. Ajoin auton tuolta tontin perältä pihaan parkkiin eli noin 40m,sammutin ja kokeilin uudelleen, naks vaan ja siinä oli.
Ja ne käyntipätkät oli lyhyitä, kone ei ollut lämmin eikä startinkaan pitäisi ehtiä lyhyellä pyöräytyksellä juuri lämmetä.

No eilen iski taas päänsärky, niin mitään en kyennyt tekemään. Tänään kävin päivällä vaan kokeilemassa, ajatuksella, että akku on tyhjä, kaasari ilmeisesti oli tyhjä kun piti hetken jauhaa, pyöri iloisesti ja hörähti sitten. Kävin pihan perällä kääntymässä ja takaisin parkkiin eli noin 80m tuli ajoa, sammutin ja uudella starttauksella hyvin taas pyöri.

Kai se siellä startissa joku ongelma täytyy olla, ei vaan enää kovin looginen, ainakaan minun mielestä.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

sössö

pakosarja menee kuvan perusteella todella läheltä, ei ne tehtaalla turhaan lämpöpeltejä ole asennellu kauempaa menevien valu sarjojen kanssa. Mahtuisiko tohon pistämään jotain lämpökäärettä ympärille jotta saisi sen isoimman lämpösäteilykuorman tuosta startilta pois?

Ja startin kuori ei ole halki? Cadillacissa se känitti aika paljon

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 11 kesäkuu, 2025, 23:41tai sitten ei.
Akkua aloin vahvasti toissailtana epäilemään kun erinäisistä syistä suuren katastrofin välttämiseksi johtuen jouduin starttailemaan ja sammuttamaan autoa useamman kerran.

Viimeisellä tarpeellisella startilla taas samat naks ja vinkunat päälle mutta jotenkin kuitenkin sitten pyörähti kerran ja lähti käyntiin. Ajoin auton tuolta tontin perältä pihaan parkkiin eli noin 40m,sammutin ja kokeilin uudelleen, naks vaan ja siinä oli.
Ja ne käyntipätkät oli lyhyitä, kone ei ollut lämmin eikä startinkaan pitäisi ehtiä lyhyellä pyöräytyksellä juuri lämmetä.

No eilen iski taas päänsärky, niin mitään en kyennyt tekemään. Tänään kävin päivällä vaan kokeilemassa, ajatuksella, että akku on tyhjä, kaasari ilmeisesti oli tyhjä kun piti hetken jauhaa, pyöri iloisesti ja hörähti sitten. Kävin pihan perällä kääntymässä ja takaisin parkkiin eli noin 80m tuli ajoa, sammutin ja uudella starttauksella hyvin taas pyöri.

Kai se siellä startissa joku ongelma täytyy olla, ei vaan enää kovin looginen, ainakaan minun mielestä.



Kato ne kaapelit vaikka kuin ois uudet

Joko teit sen jussin testin et onko kaapeloinnissa vika?


Joku laites teki kans tollasta et satunnaisesti kuin akku ois ihan loppu, sit kun kerran lähti sitkeesti pyörimään joten annoin startata ja sillä pidemmällä pyörityksellä löyty syyllinen, startin virtapiuhan napa meni punaiseksi

Solenoidi meni vaihtoon kun katkaisi sen kaapelin kiinnitys pultin, joku remppassu ja jättäny sen pultin kiinnitys mutterin laittamatta