Kaikki museoajoneuvoista

Aloittaja Pertti K, 27 kesäkuu, 2025, 09:43

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 kesäkuu, 2025, 09:27No onhan se silleen helppo ettei tarvi miettiä laittaisko samalla lokasuojiin levitystä, laskisko kattoa tai hitsaisko takaovet umpeen. Tekee vaan samanlaista kuin on ollutkin.
..jos on vielä mallia katsottavissa..
Aina ei ole, kun on kitistä tehty kaaret, massasta ja sukkahousuista tolppien alapäät, jne.

Toinen asia sitten jos itse on ekaa kertaa avaamassa paikkoja ja pellit on niin hävinneet, ettei mallia niistäkään löydy.. :o
Niinkuin Fiiussa näki vaan että neljä peltiä siellä on ollut päällekkäin, muttei ne käytännössä enää missään ollut kiinni.. :rotfl:
@Wilburi saattoi jopa saada sen huonomman tolpan tehtäväksi mutinoista päätellen. :rotfl:

Päällisin puolin kova aihio tuo kuitenkin oli.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Smirkelimies

Minä halusin mr- ajopelin jotta se on edullisempi pitää.

Aiemmin kuulin vaikka minkälaisia urbaanilegentoja, esim et ruostekorjauksissa pitää olla saumat samoissa kohdin kuin tehtaalla ym.

Yllätti positiivisesti et ei se käytännössä ole läheskään noin tarkkaa mr- tarkastuksessa. Ainakaan jos ajoneuvogenre ei eroa liikaa tarkastajan omista mieltymyksistä.

Olen kuullu juttuja et mobiiliukot ei päästäis niin mielellään läpi jenkkiautoja tai japsipyöriä kun ovat ikäänkuin eri leirissä mut en tiedä pitäneekö paikkaansa. Mut kyl tarkastajalla on ehkä vähä liikaa tulkinnanvaraa.

Pertti K

Ja kuullu väitettävän, ehkä itekin tullut jatkettua väitettä että yleisempien merkkiennja mallien suhteen ollaan tarkempia. Mutta rohkenen myös väittää että erot tarkastajien välillä on suurempia kuin automallien.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 28 kesäkuu, 2025, 11:07Aiemmin kuulin vaikka minkälaisia urbaanilegentoja, esim et ruostekorjauksissa pitää olla saumat samoissa kohdin kuin tehtaalla ym.
 

En ole museotarkastaja, mutta olen samaa mieltä siitä että ruostekorjaukset tehdään niin ettei paikkoja ja ylimääräisiä hitsisumoja ole näkyvissä. Ainakaan metrin etäisyydeltä tarkasteltuna.

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Asmo - 28 kesäkuu, 2025, 13:51En ole museotarkastaja, mutta olen samaa mieltä siitä että ruostekorjaukset tehdään niin ettei paikkoja ja ylimääräisiä hitsisumoja ole näkyvissä. Ainakaan metrin etäisyydeltä tarkasteltuna.

Kaipa yleisvaikutelmakin ratkasee. Ois vähä tylyn näkönen jos ois vaan joku lattarauta hitsattu näkyvästi runkopalkkiin. Mut jos on siistillä saumalla vähäset paikkalaput lattiassa kohdassa jossa ei ole tehtaan sikkejä, ei ehkä niin pistä silmään. Liekö kaikkien tarkastajienkaan autoissa korjaushitsit hiottu  ;D

Ja monissa on koteloissa ruostetta vaikka ja kuinka piilossa niinku ed viesteissä oli mainittu. Että sillai vähä kakspiippunen juttu että mihin pitäs ja ei pitäs
kiinnittää huomiota.

Yks tuttu asuu museoviraston suojelemassa talossa. Rakennusten osalta puhutaan aikakauden kerroksista ku on korjailtu ja muuteltu ja ne on viraston mielestä vaan historiasta kertovaa ok asiaa.

Mut ehkä puolenkymmentä ratsupaikkaa päällekkäin jossain Suomi- vallussa ei o niitä hienoimpia historian aarteita. Jos ei eka o Mannerheimin hitsaama, toinen Kekkosen...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 28 kesäkuu, 2025, 18:26Mut ehkä puolenkymmentä ratsupaikkaa päällekkäin jossain Suomi- vallussa ei o niitä hienoimpia historian aarteita. Jos ei eka o Mannerheimin hitsaama, toinen Kekkosen..
Nyt ollaan konservoinnin äärellä, [mutu]mutta silloin kaikki tuo pitää olla luotettavasti dokumentoitu[/mutu].


jariha

todistan ratsupaikat hra @FuryIII 71  vallussa... ei ole vielä muumioitu mutta ihan just jahka sen puskasta kaivaa :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm