25 tammikuu, 2021, 15:43

Uutiset:


Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Laapotille saatu nosturiaikaa 24 päivä joten muiden murheiden kimppuun. Seuraavaksi tää vetovammainen arienssi, otin koko etuperä/hydrauliikkapaketin poies. Voisi sanoa että on muuten kohtuullisen veemäinen paketti irroittaa..



Tässä ei sinällään ollut onni myötä, kyllä tuo perä on ihan solkkuna (se oli siis toki tiedossa) mutta perän malli on just se kuuluisa erikois-ihme-malli mitä ei olekkaan noinvain saatavilla. Suomessa on yksi kauppias joka tarjosi joko uutta perää 1600€ tai korjaussarjaa 600€ ja nämä hinnat verottomia  :o
No, sain sitten onneksi nuo kääntönumerot ja tässä pikaisesti googletellessa löysin brittikauppiaan jolla uudet perät on luokkaa 700€, siis ihan tuliuudet sopivat perät.
Pitää alkaa kysellä sähköpostilla että mitä nuo postitettuna maksais ja olisko niillä korjaussarjaa saatavilla.

1600 on jo ihan liikaa mutta 700 alkaa olla kohtuuden rajoilla että sen raaskisi sijoittaa, nämä kuitenkin ehjänä on muutaman tonnin leikkureita..
Katsellaan ja tutkitaan asiaa, toistaiseksi laitteessa ei montaa sataa ole kiinni joten omansa sais irti vaikka pelkän koneen myymällä ja nurmi kasvaa vasta kesällä  ;D

Edit : itselle linkki tähän kans talteen
https://www.countaxtractorspares.co.uk/westwood-countax-tractor-hydrostatic-k574j-tuff-torque-478000501

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 16 marraskuu, 2020, 18:281600 on jo ihan liikaa mutta 700 alkaa olla kohtuuden rajoilla että sen raaskisi sijoittaa, nämä kuitenkin ehjänä on muutaman tonnin leikkureita..
Katsellaan ja tutkitaan asiaa, toistaiseksi laitteessa ei montaa sataa ole kiinni joten omansa sais irti vaikka pelkän koneen myymällä ja nurmi kasvaa vasta kesällä 
Ehkä tossa kustannusarviossa kannattaa ottaa pääpointiksi käyttöarvo itselle. Ei niinkään myytävien paskojen arvo.
En varmasti oo.

Lerssinen

Totta tämäkin mutta onhan näissä muutenkin aina riskinsä, markkinoita hallitsee muutama kauppias joten hinnat on sen mukaisia. Tuo aiemmin linkkaamani oli muuten ilman veroja..

Minähän itseasiassa tuossa illan näpyttelin sähköposteja tämän brittihepun kans
https://www.chinnormowers.co.uk/product/countax-westwood-k574j-transmission/
ja se lupas mulle tuon perän niin että jos ostan sen tuosta niin se maksaa kaikki rahtikulut, arveli että luokkaa 60 puntaa kun just olivat vastaavan ruotsiin lähettäneet..

Eli olis 820 € hommeli, pakko kai se on taipua  :P  Kun huoltosarja maksaa nuittenkin kautta reilun 500 ja eihän siitä ole takeita että tuleeko se silläkään kuntoon kun tätä on edellinen omistaja ajanu väkipakolla ilman öljyjä joten yksikkö on melko selvä..

Lerssinen

Kurkattiin tänään isäukon pajalla tuonne perään kun sillä on siellä ulosvetäjät ja muut. Ensin näytti kaikki päällipuolin täysin ehjälle ja meinas käydä ihmetyttämään.  No, jostainhan se metallijauhon on oltava peräisin ja lopulta löytyikin, Kuvissa oleva osa on etupään ajomoottorin kuoret ja tuolla sisällä pitäisi olla boorit

Sileät on ku mummon hampaat


Tuossa vielä se pyörittävä booriakseli


Tämähän meinaa sitä että tuo koko pumppu on pyöriny hullunkiertoa tuolla kotelossa ja kotelonseinät oliki raapiutunu melkeen puhki, kun pesä on irronnut akselista niin läpivirtaava öljy on sitten pyöritellyt sitä sitten miten sattuu. Huoltosarjassa tulee juurikin nuo pesät mutta ei tuota akselia ja akselikin oli ottanut kipeää sekä perässä olevat laakeripinnat oli "rupulia" joten ei tuosta olis pitkäikäistä saanut korjaamalla.

Tilasin sitten brittipojalta uuden yksikön, Fedex aikoo toimittaa paketin näemmä ensiviikon tiistaina, kauppias oli nopea liikkeissään  :panic:

Lerssinen

Pakettihan oli toimitettu tänään kuten luvattu mutta vaurioituneena. Melko paskaksi se oli reissussa saatukkin ja tästähän se soppa sitte alkaa kun selvitellään kuka ja mitä ja mille aletaan   :-\   Käyttövipua on poikki ja kuoresta puuttuu pala (ei onneksi mikään vaarallinen kohta), pitää tutkia onko sisäisiä vaurioita.

En ollut vastaanottamassa pakettia kotona syystä lada, laitettiin tänään siihen toverin pajalla uus koplinki.



Pakoputki olis pitäny sarjalta irrottaa että olis saanu lootan alas saakka ja pultit näytti sille etteivät lähde suosiolla joten kikkailtiin lootaa vain takapäin ja vaihdettiin "välistä". Onnistui noinkin.


Samalla uusi kuminen välilaippa laatikoiden väliin ja uusia jakolaatikon kannattimia


Tämä sentään onnistui kuten suunniteltu, entinen kytkin oli tosiaankin entinen ja uudella alkoi pitää ja pelata. Ajo-omituisuudet ei juuri muuttunut mitä nyt vähän tutinat väheni kun nuita kumilimppuja laitettiin uusia  :)

Lerssinen

Peräasiaa selviteltiin puolin ja toisin, kauppias oli yhteistyöhaluinen vaikka eihän se hänen vika ole jos fedex paskoo paketin eikä olekkaan.. Reklamaatiolinja on kyseisen firman kanssa sen verran takkuinen että kauppias heitti hyvän tarjouksen kuljetusvaurioisesta perästä jos otan riskin sen kans, likimain -50%.
No minä pihi paskiainenhan otin tämän ja vaihtelin entisestä perästä rikkoutuneet käyttökepit sun muut ja värkkäsin paikoilleen.
Perän rakenne vaikka hienomekaniikkaa onkin niin on sellainen että sisäisiä vaurioita on hankala saada aikaan ja kun kaikki akselit pyöri käsin suorassa kuten pitää niin eikun koeajolle



Puoli tuntia rälläsin pitkin pihoja ja peltoja kun tuo nelivetoisena menee melkein mistä vaan eikä siinä mitään ongelmia ollut.. Ei muutakuin loputkin osat paikolleen ja odottelmaan ruohon kasvua  :P

Lerssinen

Ladaa laitellu nyt kun on taas joutoaikaa, huomattiin kytkintä laitettaessa että sisempi suojakumi oli ihan repale.. Onneks siellä oli rasvaa ja kun vehje on seissy sen vajaan kymppivuotta niin ei ollu nivel kerenny ottaa itteensä. Tästäjohtuen en laiskana todellakaan alkanut moisen takia purkaa vetaria irti semminkin kun uloimmat kumit näyttää melko vasta vaihdetun vaan päädyin tuttuun ja turvalliseen bilteman liimattavaan kumiin 8)




Entinen puukolla pois, niveleen uutta rasvaa sekä kumi liimaten kasaan. Työaika noin 15 minuuttia kun irrotin iskarin edestä että on paremmin tilaa, annan tosin liimasauman kuivata rauhassa huomiseen ennen lopullista asennusta. Lopputulos parempi kuin entinen repale ja näillä kilsoilla kestää varmaan paaliin saaka   ;D

Lerssinen

Minä vähäsen adidas, onko tämä paha  ;D  Vapaan käden maalarinteipit ja pensseli, ei mitään ylimääräistä vaivaa  ::)




Rusty

No ei se siitä rumemmaksi ainakaan muuttunut.
Ah, ahtaita aikoja.

palontie

Eilen vein tavaraa yhteen taloon niin vastapäisellä pihalla nökötti saman värinen niva ja varmaan niillä sijoillaan ollut pitkään.Ei kyllä näyttänyt kovin pahalta.
Buuri Johannesburgista

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 22 joulukuu, 2020, 17:57No ei se siitä rumemmaksi ainakaan muuttunut.

Tämä toimi vankkana innoittajana