Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 23 marraskuu, 2024, 14:13Kansi selälleen ja kaatelin bensaa niihin, keskeltä kaksi pakoventtiiliä kostui venanvarresta pitkän ajan kuluessa ja muut kuivia ku beduiinin kinttaat. Ei siis palaneita venttiilejä ja syöpyneitä seetejä, Vois selvitä kannen suhteen vähillä hommilla  :)
JOS on budjetti tehdä täysi koneremontti eli ajoauto, niin kanteen kannattaa laittaa lyijytöntä kestävät seetit ja venttiilit.

170-198-225 kaikki kannet käy kaikkiin. Ihan mahdottoman paljon höylättyä villillä nokka-akselilla (ei tässä tapauksessa) ei kannata pudottaa 170 päälle kokeilematta venttiilivälyksiä. Pitkäiskuisimmissa on enemmän tilaa. Silti myös 225 kotkaa venttiilit, jos ne juuttuu ohjureihinsa ja "täysin auki". Juuttuminen tapahtui mun tapauksessa pronssiohjurien ja rosteriventtiilien liian pienestä välyksestä. Vähänkin pidempi täyskaasuveto alkoi "rallattaa" ja kun en nostanut jalkaa, niin venttiilit solmussa. Keskimmäisten pakoventtiilit olivat ensimmäiset tarttujat. Mut mun Elka-jetronic ruiskussa se oli designongelma. Päin vastoin kuin vakioslantissa, jossa 1 ja 6 pytty käy laihalla, mä sain 3 ja 4 pytyn tekemään sen.
T-Dart, ruotsalaiseen etanoliin totutettu dinosaurus.

Lerssinen

Kyllä se tuo alakerta syö melko tehokkaasti varatut markat mutta sieltähän se myöhemmin kallein remontti olis tullu jos jättäis tekemättä  :P  Kansia mulla on useampia mutta tää on niistä käsittääkseni jo nyt paras. Autossa nyt paikoillaan oleva tehtiin käsikalvaimella ja vitusti läppäämällä "nokalleen" mutta pitäväksi. Pari venttiiliä on melko syvällä siellä. Yksi irtokansi olis kai muuten jees mutta varastoitu piiiiiiitkääään ja yksi vena näyttää D kirjaimelta kun on puhallellu ohi varmaan vuosikausia  ;D

Lerssinen

Kotikutoisella työkalulla dampperi irti niin pääsi jatkamaan purkamista..

Joitain hetkiä myöhemmin oltais perimmäisen asian äärellä. Tässä muodossa sovittiin että lähtee koneistamolle poraukseen ja alakerran tarkistukseen ja toivottavasti tulee samassa kasausvaiheessa takaisinkin, mitään muuta ei enää ole kuin kampura, männät ja kanget  :P  Toki en minä sitä vielä vie, valukoot sotkunsa tuohon lattialle ensin ja pitää kysellä ympäriinsä osasaatavuutta mutta jos ennen joulua sais viedyksi  :o

Joku varmaan näistäkin osais kertoa jotain ?

Lerssinen

Lähtövalmius kohti koneistamoa  :P  Marjakankaalta .30 ja .60 ylikokomäntiä kohtuudella saatavilla melkein hyllystä..

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

Joo, pakkohan se kun männät lotisee mukissa  ;D

Lerssinen

Sinneppä se on kiikutettu tutulle miehelle joka menee moottoripyörällä melko hopusti  :custombike:
Katotaan mikä on tuomio  :oushit:

Lerssinen

Eihän se tuo kiveen jyntätty öljypohja ollut edes paha, puupölkyn päälle ja lankulla moskan kans pari lyöntiä niin oli pohja taas suora. Tuo etuosan ruttu ei haittaa kun pitäähän eletyn elämän näkyä  :)

Tuossa oli aikamoinen vekki sisäänpäin keskellä aiemmin, porakoneharjalla peltipuhtaaksi ja akryylipohjamaali odottelemaan värivalintaa..

palontie

Maalaa teidän firman logo siihen :))
Eniten vituttaa kaikki.

jariha

mulla lukee perässä banjossa jotta "fuck the system"  ::)  öljypohjaan pitäs kirjottaa että vetoja lisää kun kanki ei näy...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Lerssinen

Tuomio tuli  :oushit:

0.30 ylikoko riittää nippinappi, runkolaakerisarja standardina ja kampura kiillotukseen niin tulee kuulemma kuin uusi. Annoin luvan suorittaa  :spend:

Lerssinen

No meni sieltä veivienki liuskat uusiksi (STD), Ei kuulemma antanu luonto periksi enää kasata vanhoilla mutta nythän se on alakerta sitten uusi  ^-^

Ei tarttis enää ku pistää setelit jonoon ja noutaa pois..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 13 joulukuu, 2024, 16:55No meni sieltä veivienki liuskat uusiksi (STD), Ei kuulemma antanu luonto periksi enää kasata vanhoilla mutta nythän se on alakerta sitten uusi  ^-^

Ei tarttis enää ku pistää setelit jonoon ja noutaa pois..
Nopeaa toimintaa. 8)
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Lerssinen

Springer

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 13 joulukuu, 2024, 18:50Kyseinen setä ajaa moottoripyörälläki sen verran nopiasti että lienee verissä  :o
Toivottavasti vaimo ei valita että mieheni ainoa heikkous on äärimmäinen nopeus ;)