Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Ölijypohjaa ja jakopäätä kasailtu  :)





Sininen silikoni näkyy nurkista (kun amerikka-joe käski laittaa nurkkiin) mutta se häipyy kyllä myöhemmin näkyvistä  :P

sämpy

Kai se on oikeeta jähmettyvää silkkaa ettei mitään kovettumatonta hylomar blue:ta?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 06 tammikuu, 2025, 08:24Kai se on oikeeta jähmettyvää silkkaa ettei mitään kovettumatonta hylomar blue:ta?

Ihan normaalia, eli kovettuvaa sen mitä nuo kovettuu  :)

Kannen levittelin tänään, ilokseni voisin todeta että parhaimmalla metalliviivaimella tutkittuna suora pitäis olla...




Imupuolet oli melkein vois sanoa siistit pinnoiltaan mutta pakopuolella oli rupulia, eniten ykkösessä ja kutosessa  :thinking:  Tehtävissä kuitenkin muttei taida riittää läppäily vaan olis vähä kairattavakin pintoja. Venttiilinvarren kumit mureni käsiin..

a : Vien pajalle ja maksan ?
b : Ostan temusta 49,90 sarjan ja pilaan kannen sillä ?
c : Ostan "kunnon" sarjan 499,90 jostain biltemasta ja teen sillä ja se sarja jää käyttämättä vuosikausiksi ?
d : Joku muu, mikä : __________________________________

ps , millä helvetillä tuollaisen 60 vuotta vanhan öljypien saa varresta pois ilman iskuporakonetta  ;D  Ykköset on bensassa likoamassa testin vuoksi..

slant sickness

Laitata kansi nykybensalle kelpoiseksi, eli vie jonnekin eheytykseen.

Sitä ennen surauttele pahimmat valupahkat ja purseet kanavista pois.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Lerssinen

Kyllä näillä ajoilla kerkiää kippailla lyijynkorvikettakin mitä tälle enää koskaan on tulossa  :P

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 12 tammikuu, 2025, 16:15Imupuolet oli melkein vois sanoa siistit pinnoiltaan mutta pakopuolella oli rupulia, eniten ykkösessä ja kutosessa  :thinking:  Tehtävissä kuitenkin muttei taida riittää läppäily vaan olis vähä kairattavakin pintoja. Venttiilinvarren kumit mureni käsiin..

a : Vien pajalle ja maksan ?
b : Ostan temusta 49,90 sarjan ja pilaan kannen sillä ?
c : Ostan "kunnon" sarjan 499,90 jostain biltemasta ja teen sillä ja se sarja jää käyttämättä vuosikausiksi ?
d : Joku muu, mikä : __________________________________

ps , millä helvetillä tuollaisen 60 vuotta vanhan öljypien saa varresta pois ilman iskuporakonetta  ;D  Ykköset on bensassa likoamassa testin vuoksi..

c : Jos sullä tännepäin sattuisi ajoa olemaan niin mä voisin lainata kalvaimia..
Ei Temulaisia, mutta AliEltä ostettu kahden-ja-puolensadan Intiassa tehty kovametallipaloilla oleva sarja, jolla on tullu jo muutama kansipari siivottua.

Jos uuninputsausmyrkyllä pehmenisi?
Mekaanista käsittelyä olen itse suosinut.. ::)
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 12 tammikuu, 2025, 16:48Kyllä näillä ajoilla kerkiää kippailla lyijynkorvikettakin mitä tälle enää koskaan on tulossa  :P
Noin minäkin ajattelin T-Dartin ekaa koneremppaa tehdessä. Alakerta tikkiin ja kanteen metsäremontti. Vuotta myöhemmin tein täyden kansirempan isoilla rosteriventtiileillä, pronssiohjureilla ja kovilla pakoseeteillä plus jousilla, jotka on kestäneet kierrättää 8k (vaihdehuti) ilman osumia.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Lerssinen

Vaihtoehto e : isomman kylän jokkismiehellä on kairat ja hiomakoneet sekä kohtuullinen taksa  8)  Höyläpenkkiin ei kuutonen kuitenkaan kuulemma mahdu..

MJF

A. Tulee kuntoon ja laittaa tarvittaessa ohjaritkin. Saa kunnostettu alakerta arvoisensa hatun.
Mopar on parsa

Lerssinen

Kipasin kannen pajalle ja jokkis-racing-setä meinas että hyvinhän nuista vielä työstämällä tulee  :mosh:  Jos ei tuu niin onhan paikallaanolevassakin kansi ja varastossa kolmas mistä koittaa..

Lerssinen

Kansiukkeli pisti terveisiä että ihan ajokuntoinen siitä tuli  ^-^



Höylätäkkö vaiko eikö  :P

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 02 helmikuu, 2025, 20:24Kansiukkeli pisti terveisiä että ihan ajokuntoinen siitä tuli  ^-^



Höylätäkkö vaiko eikö  :P

Aina voi vähä höylätä  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Bantam

Miksi pitäisi suoraa kantta höylätä?

palontie

Onnistunut viritys(-50 hp)alkaa kannen höyläämisellä,siitä on sitten hyvä jatkaa.
Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

Kanavien kohdistamista imu/pakosarjaan pirrailemalla loivia kurveja kanavan alkuun ettei mennä virittämisen puolelle huom @MJF   ;D

Keskimmäiset imut oli kyllä ihan missä sattuu muihin verrattuna, Eihän tällä oikeasti ole muuta kuin psykologista merkitystä mutta se tunnehan ratkaiseekin..

Sitten oli kaamea putsaaminen ja seuraavaksi kasailu menossa


Ja "asennusvalmiina"  ^-^  Väri suditaan jahka on hattu paikallaan..