Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 20 toukokuu, 2024, 18:38Puskureihin olen käyttäny perinteistä kuumailmapuhallinta, pitäs koittaa pelaako mersussa moinen kikka  :thinking:

Tahtoo kuumailmapuhallin kuivattaa vaan lisää vanhoja muoviosia, ei voi suositella...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 20 toukokuu, 2024, 20:11Toimii, toki transhitin puskurit on niin ämpärimuovia, että uudenveroisia niistä ei saa.
940 Volvon puskurit ja peilit vedin tolla, niin parin vuoden jälkeenkin on ihan kuin uudet.
Mulla ei kyllä oo kovin pitkäikäinen ollut tuo ainakaan kaikissa kohteissa. Toki pidempään mennyt kuin joku perus korrekki, mutta kun mainostavat "permanent trim restorer"ina niin ei se ihan sitä ole ollut.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 20 toukokuu, 2024, 20:27Mulla ei kyllä oo kovin pitkäikäinen ollut tuo ainakaan kaikissa kohteissa. Toki pidempään mennyt kuin joku perus korrekki, mutta kun mainostavat "permanent trim restorer"ina niin ei se ihan sitä ole ollut.

Itse ensin putsannut muovit tinnerillä tms, että saa vanhat silikonit ym. paskeet pois, niin on hyvin kestänyt.

Lerssinen

Iveco leimattu tänään, ei moitteita.

Mökkimersun "sähkökeskus" otti ja pimeni, tutkitaan...


sämpy

^^ sori OT jatko, mutta tuo varmaan toimii myös vaaleanharmaisiin muoviosiin? Olen miettinyt erään MR projektin muoviosien maalauttamista ihan maalaamossa, kun spraymaalatut ei tahdo kestää kauaa. Tietty se pinta pitää saada hyvin puhtaaksi ja jos on jo laikukas niin ei varmaan korjaannu. Miten noista sitten saa sen haalistuneen pintakerroksen pois? Joskus olen hiekkapuhaltanut 0,6 hiekalla pienellä paineella noita mutta eihän se pintatekstuuri ole sitten enää se sama. Muita puhallusaineita ei ole tullut kokeiltua.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

Tässä topikissa saa jauhaa kakkaa mun puolesta just niin paljo ku jaksaa ja haluaa :P

Mutta minähän perkele sain sen sinisen mysteeriolootan pelaamaan ja oli tavallaan pari vikaa päällekkäin. Lootassa kun on näemmä erillinen akun irroittava "pääkytkin" joka piipparilla mitaten pelasi miten sattuu, näkyy tuossa aiemmassa kuvassa lähimpänä kuvaajaa..

Mutta siihen liittyi myös se että se ohjailee suojattua relettä jossa siis diodi ja sen jalka on ollu tehtaalta saakka tieten ilman tinaa  :o  Elektroniikkavesselit pongaa keskeltä kuvaa


"lähes samanlainen" kytkin tinaten paikoilleen, pari palanutta sulaketta myöhemmin virta kulkee taas jokasuuntaan ja pelaa kuin pitääkin  8)

Lerssinen

Meni talvella kerättyjen muutamien tuulenkaatojen sahuut vähän myöhälle kun on motivaatio-ongelmia mutta siinäpä ovat, huomenna taapelin jatkoksi..


Lerssinen

Moottoriteurastamo, vasemmalla roskislöytö ja oikealla kaverilta saatu. Kummastakin taitais tulla peli  :P


Vasemmassa on kampiakselista menny kiilaura ja kierteet paskaksi, oikeasta vaihtuis setti päikseen ja sais kasattua. Oikea kone olis muuten tosiehtaa kamaa mutta öljypohjan pultit löystyny ja lohko lohjennut nurkasta, sen kyllä taatusti sais hitsattua joku pätevä tiggihitsailija... Pitänee käyttää diagnoosissa paikallisella hitsaamolla kunhan saa putsattua...

Lerssinen

Kaksi purettu ja kaksi kasattu mutta kolmea konetta kannibalisoitu, paremmat osat kasattu tähän villaan menevään moottoriin josta tais tulla pirun hyvä  :iwantit:  Toki se on vain nakattu tuohon eikä ole vielä kytketty mihinkään mutta huikkabensalla pärähti heti ku vähä kokeilin. Korjauskustannus lohkon hitsuutus tig-hitsarilla 39€ ja tiivistesarja 60€




Sitten paskemmista osista kasattu "B" moottori käy kans, harvahko ja muutenkin osat loppuunkuluneita mutta ehjiä silti. Pärähti helposti käyntiin kaikesta huolimatta.
Tässä on vikana se että esim pakoputken kierteet on korkannu ja kaasariinkin väsätty jos minkälaista millipulttia, korjattavissa kuitenkin nekin jos tarvetta ilmenee.



Alkutilanne 3 toimimatonta moottoria, lopputulema kaksi toimivaa ja yksi kasa varaosia.  :P