Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

Springer

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 syyskuu, 2025, 13:35kromipyttyä ei voi porata ja onko ollu kalliimpi
Osittain oikein, voi sen porata mutta sen jälkeen se on putkitettava uuteen männän kokoon. Kallista.

Bantam

Näinhän mulle aikoinaan siellä Autonovolla kiinnileikanneen Motoguzzin kohdalla kerrottiin ettei sen pyttyjä voi porata vaan pitää tilata uudet, en enää muista mutta järkyttävän kalliithan ne oli. Vasta jälkeenpäin kuulin, että ne olisi voinut putkittaa, uskoisin että olisi tullut halvemmaksi ja niin ehkä vielä parempi, koska se leikkasi niillä uudellakin pytyillä,tosin onneksi kevyemmin ja moottori jäi pyöriväksi.

Springer

Kauhutarinoita olen kuullut Motoguzzi:sta mutta silti enemmän tuntuu että sellainenhan pitäisi hankkia!

Bantam

Itsellä on taas sellainen tuntuma, että jos haluaa tekemistä ja ongelmia kannattaa hankkia joku muu kuin japsipyörä.

sössö

No enpä tiedä, aika surkesti tehdyiltä noi japsipyörätkin vaikuttaa jopa valmistusaikaansa nähden. Yhden paikan kun saa kuntoon niin toinen leviää, sähköt on kokonaisuudessaan ihan järkyttävät. Yhden pyörän kanssa pärjää jotenkin, kahden kanssa saa kyllä kaiken ajan kulumaan kun jompikumpi tai molemmat on koko ajan rikki.

Toki se on sitä harrastamista, mutta en kyllä enää japsipyöriä hanki. Ton GT550 olen käyny monesta paikkaa läpi ja siinä saa olla sen maan tuotokset mun osaltani, pärjätään sen kanssa.

Bantam

1988 Benelli Jarno 123cc

https://www.ebay.co.uk/itm/306502158143

Saarinenkin valitsi Benellin sijasta Yamahan, on kuitenkin muistettu mallinimessä.

Harri S

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 syyskuu, 2025, 20:27Yhden kanssa pärjää jotenkin, kahden kanssa saa kyllä kaiken ajan kulumaan kun jompikumpi tai molemmat on koko ajan rikki.
:thinking:

sössö

njoo, oli mullakin pahimmillaan/parhaimmillaan kolme kun oli yks gt125, x4 ja tuo gt550. X4 oli 25 000 ajettu orggiskuntonen mr peli ja kaikki tekninen ihan loppu joka paikasta.

rb

En minäkään osta Sössön ajatusta.
Jos Jawa on maailman eniten työnnetty, niin Harrikan vieressä on eniten kyykitty..

sössö

Paljonko vaikka siihen sun H1 vai mikä kawa triple se oli on tullu vaikka tänä kesänä kilsoja? Voiko sellasella oikeesti ajaa?

Springer

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 syyskuu, 2025, 20:41Jos Jawa on maailman eniten työnnetty, niin Harrikan vieressä on eniten kyykitty..
Myönnän että Milwaukeen suuntaa kumarsin kun 100000km tuli täyteen EVO:ssa, mutta muuten en ole kyykkinyt.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 19 syyskuu, 2025, 20:16Itsellä on taas sellainen tuntuma, että jos haluaa tekemistä ja ongelmia kannattaa hankkia joku muu kuin japsipyörä.

Osta Honda Magna.

Springer

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 syyskuu, 2025, 21:10Osta Honda Magna.
Onkohan tuo aito Japsi vai Amerikan valmiste?

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 syyskuu, 2025, 20:45Paljonko vaikka siihen sun H1 vai mikä kawa triple se oli on tullu vaikka tänä kesänä kilsoja? Voiko sellasella oikeesti ajaa?
Kawa on kampuraremonttia vailla, joten tämän kesän olen ajanut RD 350:llä.
Ei sekään ihan uusi ole, kun silläkin on jo 42 vuotta ikää, mutta hyvin se on virkansa hoitanut.

Mut joo... Kyl sitä Kawaa haluaa jo vähän säästellä.
Ysikymppisestä minienduro Kawasta on tarkoitus tehdä se käyttöpyörä ja kun seiskapuolikkaan akseli on korjattu, niin sen ulkoiluttaminen jää satunnaiseksi. 

LPR

Lainaus käyttäjältä: Springer - 19 syyskuu, 2025, 18:11Pitänee osittain paikkansa, itse entisöin sellaisen Rothmans Mankin ja se meni maanrakennusfirman toimiston vitriiniin. Omistaja keräili Rothmans Mankeja.
Mulla oli piikkiaikaan Rothmans värinen Honda NS125R2. Niitä ei vissiin monia kymmeniä edes tullut maahan, enkä ainoatakaan ole nähnyt säilyneen. Voisin ostaa jos jostain löytyy. Mielellään luonnollisesti XX-422 kilpinen ensisijaisesti.