Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

rb


palontie

Runko ois just passeli jos tekis Swedish Style Nimbus Chopperin :D

rb


Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 25 helmikuu, 2026, 19:10https://www.nettimoto.com/nimbus/-/3338630

Nimbus
1956
Hieno. Minulla on ollut mielikuva että nuo ovat hyvinkin kalliita, mutta äkkigooglauksen perusteella näyttää niitä maailmallakin olevan vastaaviin noin kymppitonnin hintoihin.

S.L

Lainaus käyttäjältä: rb - 23 helmikuu, 2026, 15:34Silloin kun tytär täytti 16

https://www.nettimoto.com/yamaha/tzr/3337847

Yamaha TZR 125
1991




Niin tommosta mä kiivaasti hain, mut ei jumalauta missään.
Yks varaosa kuntonen ois ollu, mut ei jaksanu alkaa entisöimään.

Mulla oli aikanaan -91 vai -92 vuoden TZR ja edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti tulee mieleen hommata moinen uudelleen.

rb

Tällaista en muista nähneeni:

https://www.nettimoto.com/zundapp/combinette/3338982

Zündapp Combinette
1963




Näitä oli kylällä kyllä:

https://www.nettimoto.com/zundapp/combinette/3338978

Zündapp Combinette
1965




Muistan vieläkin kun kaikki mopothan piti tietysti viilata, niin Sakemanni oli ollut ilkeä ja laittanut kovametallipalan imuaukon alareunaan, niin eihän siihen meidän viilat pystynyt. :(

Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 26 helmikuu, 2026, 19:30Tällaista en muista nähneeni:

https://www.nettimoto.com/zundapp/combinette/3338982

Omana aikanaanhan tuo ei mopoksi olisi kelvannutkaan, jo siksi että siinä ei ole polkimia mutta on myös takajalkatapit. Lienee painoakin liikaa.

Se on vähän sellainen ja tällainen juttu että kuuluuko sen nytkään olla mopo, jotenkin olisi tyylikkäämpää että olisi moottoripyörä kuten olisi uutenakin ollut jos sellainen olisi tänne tuotu.

rb

Lainaus käyttäjältä: Pande - 26 helmikuu, 2026, 20:06Lienee painoakin liikaa.
Joo....Koska Tukeva keula, aika iso jarrurumpu edessä.
Ja takana iskareita kaksin kappalein..
Eli siks tota ei tuotu meille "poljettavalla" moottorilla, vaikka ois ollu aikalaisekseen menevän näköinen peli..

DX

Lainaus käyttäjältä: rb - 26 helmikuu, 2026, 19:30Tällaista en muista nähneeni:

https://www.nettimoto.com/zundapp/combinette/3338982

Zündapp Combinette
1963




Näitä oli kylällä kyllä:

https://www.nettimoto.com/zundapp/combinette/3338978

Zündapp Combinette
1965




Muistan vieläkin kun kaikki mopothan piti tietysti viilata, niin Sakemanni oli ollut ilkeä ja laittanut kovametallipalan imuaukon alareunaan, niin eihän siihen meidän viilat pystynyt. :(

männähelmasta vähäse pois

sössö

tommonen ylempi taisi olla se malli kun oli hirmu painava

DX

Lainaus käyttäjältä: rb - 24 helmikuu, 2026, 16:22https://www.nettimoto.com/honda/cb/3338205

Honda CB 750
1981




*YritysOutlet valikoima on suunnattu yrityksille ja autoalan toimijoille, jotka etsivät mahdollisuuksia ja löytöjä automarkkinoilta. Valikoimasta löydät markkinahintaa edullisempia vaihtoehtoja esimerkiksi suuremman ajomäärän, iän tai pientä laittoa kaipaavan kunnon vuoksi. Autot myydään rehdisti ja avoimesti mitään piilottelematta ja sellaisina kuin ne ovat – suoraan varastostamme.*

Eli suomennettuna:
"Kaikki myydään ilman minkäänlaista takuuta"

hyvän näkönen laitos, mutta vituttaa kattella kun näisä japsikaffiraasereissakin viskattu putsarikotelot sun muut tarkasti mitotetut resonaatorit helvettiin ja jätetty niihin mitotetut vakuumikaasarit paikalles ja lätkästy vaparisuotimet tilalle, jos niitäkään,
99%, tapauksissa vaikka mitä tekis, niin orkkisjuuttuvakurkkusia ei tuolla tyylillä saa toimiin kunnolla ja kone on sellanen vitun kurlaaja sillonku ihan vakiolla setillä alettas jo mennä, vääntökäyrä heittelehtii ku vaihtosähkö, on sellasta vitun antivirittämistä jolla moottorin käytös tuunataan varsin epämiellyttäväksi ulkonäön alttarilla, teoriassa kaasarit saa toimiin ilman resonaattoreita kohtuudella, käytännössä ei, koska kaasareita modatessa sitten täytys oikeesti tietää mitä tekee.

lopettakaa tollanen hienosti käyttäytyvien mosien tärvely, kiitos.

toisin sanoen, jos viskoo japseista imukotelohilppeet veke, niin kaasaritkin täytys "päivittaa" vanhemman tyyppisiin suoravetosiin.

sössö

tommosia suoravetosia monet tehohakuisemmalle tarkoitetut kaasuttimet lie edelleen, mikuni flatslide ja halvemmalta retropuolelta dellorto phm millaset bemuunki olen laittamassa.

Lisäks melkein powerfiltterin nvoisi vaihtaa öljyttäviin pipercross sukkiin, tuo powerfilsu oli muistaakseni aika heikko esitys jos ei sitä paperia poistanut sieltä ja ajanut vain verkolla. Takapyörän ja filsujenkin väliin voisi jonkun muovinpalan laittaa ellei tarkotuksena ole maksimoida pöly- ja vesikuormaa filsulle.

En kyl noin tarkkaan kattonut ekalla kerralla kun mälsän näkönen pyörä mutta oikeessa kyllä olet ton rakentamisesta

DX

hyvä esimerkki oli ku siinä brittisarjassa, jossa kaks joukkuetta kasas romuttamon romuista sovitun teeman mukasen päristimen,
jaksossa oli teeman kiihdytysvekotin ja toine joukkue sitten löysi keulastaan solmuun mällätyn kuussatkun tezarin jonka kone laulo edelleen hienosti, värkkäsivät sitte putkirunkosen minidracksterin koneen ympärille ja sitten testiajoihin kun olivat menossa ja näin avoimet kaasarit, sanoin akalle, että ei toimi,
ja ennustetusti kone pätki, sylki ja puutu,  vetoja ei yksinkertasesti ollut, taistelivat sen kanssa koko päivän etsien sytkävikoja yms.

sitte seuraavana aamuna oli varsinainen kisa, niin  vika on löydetty ja nyt kone laulaa, mutta eivät sanoneet mikä oli ongelma,
mutta senhän näki perssilmälläkin, että olivat lämmänneet orkkis suodatinkoteloputkiston takas paikalleen, niin ennen ekaa vetoa sanoin, että nyt se toimii ja vehes lähtikin ku hauki rannasta.

suoravetokaasareillakin nuilla on merkitystä, muttei niin paljo ku juuttuvakurkkusilla, jotka sekoo ihan täysin jos nokkien ajotukset. imuputkien pituudet ja koteloiden tilavuudet eivät natsaa kaasarien vireeseen, kun epävireessä ne luistit sätkii pellemiljoonaa ylös ja alas ja vain putsarit veke heittämällä todennälösimmin aina väärään suuntaan, eli joko kone ei saa ilmaa, tai kurkun virtaus pysähtyy, saa aivan liian pienen ja aivan liian suuren kaasarin haitat näppärästi samassa paketissa.

sössö

noissa prätkäkaasareissa ei taida olla edes sitä vaimenninmäntää mikä suurimpia värinöitä estäisi luistissa.

DX

ei ole ei ja köykäset luistit, ne vispaa laidasta laitaan niinku subbarit mölymessuilla ja jopa roiskii bemsaa kaasarista ulos.