Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

sössö

jossain huohotusmodauksissakin on semmonen minkä huomasin että paskasella puolella mihin öljysaasta ohjataan on eri säädöt mitä puhtaalla, varmaan olis aika sekasin jos vaan heittää huohotuksen pois. Sama näissä tripleomituisuuksissa kun keskipyttyyn ihmiset käskee pistää isomman suuttimen vaikka tehdas ei niin ole tehnyt ja sellanen on täysin epäloogistakin jos se pytty käy kuumimpana eikä kylmimpänä

Kuinkakohan iso osuus suomenkin pyöräkannasta on kaikkien ilmanputsarikotelon leikkeliköiden ja vastaavien terrorisoimaa?

DX

no jos se lämpö on ongelma, niin ihanteellisen seoksen rikastaminenhan madaltaa palolämpöä, kun se ylimääränen bemsa imu ja ruttutahdissa sitoo lämpöä, muttei vapauta työtahdissa kunnei se ilman puutteessa pala, joten kuskaa kyseisen hukkaenergian hukkabemsan mukana putkesta pihalle.

sössö

Bensa jäähdyttää konetta mutta mun mielestäni konetta ei voi jäähdyttää bensalla ainakaan pitkässä juoksussa. Yleensä ajaudutaan vaan suurempiin ongelmiin ja alkuperäinenkin jää ratkaisematta.

DX

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 helmikuu, 2026, 00:21Kuinkakohan iso osuus suomenkin pyöräkannasta on kaikkien ilmanputsarikotelon leikkeliköiden ja vastaavien terrorisoimaa?

aika moni, oman dullblokinkin putsarikotelon imutorvi on teurastetta, lazerin putket ja kuulemma jokin suutin ja neulasarja, muttei mitään tietoa mitkä,
heti kaasun avaamisen alussa on kuollut kohta, menee selkeesti laihalle, tekee ruuhkamaleksimisajosta nykivää ja kaks päällä ajamisesta hankalaa, kun akka takapulpetissa resonoi samaan tahtiin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: DX - 27 helmikuu, 2026, 00:37aika moni, oman dullblokinkin putsarikotelon imutorvi on teurastetta, lazerin putket ja kuulemma jokin suutin ja neulasarja, muttei mitään tietoa mitkä,
heti kaasun avaamisen alussa on kuollut kohta, menee selkeesti laihalle, tekee ruuhkamaleksimisajosta nykivää ja kaks päällä ajamisesta hankalaa, kun akka takapulpetissa resonoi samaan tahtiin.
oliko siinäkin sellanen juuttuvakurkkunen kaasutin? Aika hankalaa on semmosen kanssa jos on kaikkea tehty kun tosiasiallista tietoa ei ole siitä missä kohtaa se koko luisti edes on vai onko jossain kiihtymisliikkeessä vai mitälie tapahtuu kun niiaa, pakko-ohjatulla luistilla voi sen päätellä kaasukahvan asennosta kun maalitussilla laittaa merkit.

sössö

bemarissa on myös outoja kuolleita kohtia. Siinä on ne juuttuvakurkkuset bing- kaasuttimet, niin se on yksi syy miksi laitan dellorott, toinen se helpompi säätö jos vaikka vedän huohotuskaasut maahan sen sijaan että syötän sitä paskaa koneeseen tai muutan venttiilikokoja, palotilaa sun muuta.

DX

on juuttuvakurkkuset, siis molemmissa omansa, on mulla aika selkee aavistus mikä on mennyt pieleen tossa herkimmällä alueella, siirtymä tyhmäkäynniltä kevyesti alueelle, putsarimodauksen luistiresonanssia on vältelty vähän jäykemmillä jousilla, mutta neulat on suhteessa liian alhaalla tai tyvestä liian paksut, jotaan tämmästä.
aika tyypillisestihän moiset ongelmat sivuutetaan sillä, että säädetään kone käymään tuo alue tarpeettoman rikkaalla, sitte veto on tasasen röpöttävää, haisee pahalta ja bemsaa palaa suhteessa hitolleen kevyessä maanttieajossa, niin ja tulpat ja öölit suttaantuu ja pytyt kuluu hätäseen kartioksi.

sössö

liekkö sillä neulasarjallakin yritetty jotain tuollaista yrittää tehdä. Hankalaa tuota on toimimaan ehkä saada jollei hanki joko orggis silpomatonta putsarikoteloa tai kokonaan eri kaasutinta mikä on yksinkertainen/monipuolinen säädettävä. En ole guru mutta mun ymmärtääkseni monet vakiomalliset juuttuvakurkkuset ei ole kovinkaan säädöiltään monipuolisia kun ne nimenomaan on tehty niihin saastemääräyksiin ja moottoreihin missä ne tehtaalta on. Harvemmin sellasia kai virityskäytössä on.

DX

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 helmikuu, 2026, 00:51bemarissa on myös outoja kuolleita kohtia. Siinä on ne juuttuvakurkkuset bing- kaasuttimet, niin se on yksi syy miksi laitan dellorott, toinen se helpompi säätö jos vaikka vedän huohotuskaasut maahan sen sijaan että syötän sitä paskaa koneeseen tai muutan venttiilikokoja, palotilaa sun muuta.

varmaan niihinkin aikojen saatossa ängetty vääriä huolto-/virisatsien yhdistelmiä, veto on mahdollista palauttaa tasaiseksi, mutta aika hankalaa kun ei ole dokumentteja mitä kaasareihin on aikojen saatossa tehty.

mun pitääs oldsista tehä noi dokumentit, sitte joskus musta aika jättää, niin höskän seuraava omistaja on ihmeissään sen kanssa,
ihan gm vakio-osista se pääasiassa on koottu, muttei mallikohtasista.

-80 dieselicutlasissa on -79  customcruiderin 403 vakio alakerta,  sen päällä  kanavista kairatut laskemattomat -83 307 5A kannet, imarina aika rankasti modattu -73 4 barrel,  ja kaasarina -83 custom kruiserin tietsikkakaasari, toisioneuloja ja toisioden yläläppien rajottimien lyhyemmäksi viilausta lukuunottamatta vakio.
nokka on compcamsin 268 extreme flat tappet vakionokkaa pienemmällä perusympyrällä, vakiot nostimet, vakiot --83 307 tönärit, vakiot keinut, joiden kintuista hioin nokan pienemmän perusympyrän takia noin 0,7 milliä veke, vakiot 307 jouset.

tuossa koneen setti, ihan peruskauraa ja enimmäkseen vakio-, tai niitä vastaavilla osilla, mutta jollekki muulle vittumaista lähtee setviin joka ei yhtään tiedä mitä kaikkea mosaan on tehty, sitteku tietää, niin siitä on kohtalaisen helppo jatkaa kunhan laji on tuttu.

DX

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 helmikuu, 2026, 01:20liekkö sillä neulasarjallakin yritetty jotain tuollaista yrittää tehdä. Hankalaa tuota on toimimaan ehkä saada jollei hanki joko orggis silpomatonta putsarikoteloa tai kokonaan eri kaasutinta mikä on yksinkertainen/monipuolinen säädettävä. En ole guru mutta mun ymmärtääkseni monet vakiomalliset juuttuvakurkkuset ei ole kovinkaan säädöiltään monipuolisia kun ne nimenomaan on tehty niihin saastemääräyksiin ja moottoreihin missä ne tehtaalta on. Harvemmin sellasia kai virityskäytössä on.

nimenomaan yritetty, mutta kun putsarin snorkkeli on modattu poistamalla se  muniaan myöten ja vähän pidemmältikin rautasahalla, niin onko se tehty tarkalleen neulasuutinsarjan myyjän ohjeiden mukaan ja kun näennäisesti ihan samanlaiset kaasaritkin vaihtelee melko paljon alueellisten säännösten mukaan...

sössö

Lainaus käyttäjältä: DX - 27 helmikuu, 2026, 01:34varmaan niihinkin aikojen saatossa ängetty vääriä huolto-/virisatsien yhdistelmiä, veto on mahdollista palauttaa tasaiseksi, mutta aika hankalaa kun ei ole dokumentteja mitä kaasareihin on aikojen saatossa tehty.

mun pitääs oldsista tehä noi dokumentit, sitte joskus musta aika jättää, niin höskän seuraava omistaja on ihmeissään sen kanssa,
ihan gm vakio-osista se pääasiassa on koottu, muttei mallikohtasista.

-80 dieselicutlasissa on -79  customcruiderin 403 vakio alakerta,  sen päällä  kanavista kairatut laskemattomat -83 307 5A kannet, imarina aika rankasti modattu -73 4 barrel,  ja kaasarina -83 custom kruiserin tietsikkakaasari, toisioneuloja ja toisioden yläläppien rajottimien lyhyemmäksi viilausta lukuunottamatta vakio.
nokka on compcamsin 268 extreme flat tappet vakionokkaa pienemmällä perusympyrällä, vakiot nostimet, vakiot --83 307 tönärit, vakiot keinut, joiden kintuista hioin nokan pienemmän perusympyrän takia noin 0,7 milliä veke, vakiot 307 jouset.

tuossa koneen setti, ihan peruskauraa ja enimmäkseen vakio-, tai niitä vastaavilla osilla, mutta jollekki muulle vittumaista lähtee setviin joka ei yhtään tiedä mitä kaikkea mosaan on tehty, sitteku tietää, niin siitä on kohtalaisen helppo jatkaa kunhan laji on tuttu.
Nämä on sellasia että voisi olla hyvä pistää itsellekkin muistiin kun välillä kun korjaan vaikka lincolnia mietin että miksi tämmästä tänne olen tehnyt tai mitä tämä edes on. Siinäkin nyt mitä muistan on ne lasketut kannet closed chamber kannet mille koneistettu oma imusarja ja säätöpalat keinuvipujen alla tämän johdosta. Imusarja on maailman surkein fordin oma spreadbore imusarja kun orggis square bore imusarjaa en halunnu tähän tuhota, ja siinä on vanerinen huohotuslaippa autolite 390 koneen 4100 kaasuttimelle. Siihen autolite 4100 kaasuttimeen tein orggis suuttimista poraten niistä läpi sovitteen dellorton 5mm jenkalla oleville suuttimille, en muista onko nämä nyt paikallaan vai ei kun on aika epärelevantti juttu tällä hetkellä.

Päälle vielä se kaasulaitteisto minkä pakottamana laitoin käsiryypyn kun en äkkiseltään keksinyt miten rakentaa ohjaus automaattiselle mikä ei aina kytkeydy kun kone on kylmä. Siellä on myös italialainen sytkäprosessori mikä kärtsäs oikeestaan aika vähällä käytöllä kun ei kai kestänyt kärkisytkää, ja on ohitettu mutta johdotukset on edelleen ja se itte prosessoritoosa. Sellanen amerikkalainen facetin isomman mallin pyöree sähköpumppu malpassin säätimellä mitä voi käyttää kaasulaitteiston ohjauspaneelista. Nyt kun se tulvauttelee kaasutinta tietyissä tilanteissa, hommasin pienemmät neulaventtiilit josko saisi pintapaineita sen verta lisää että kestäisi konsistentisti sen bensapaineen ja sykäykset. Automaatti ilmastoinnissa on vaihdettu imupaineventtiili toimimaan painekytkimellä ja ohjaukseen sun muuhun olen tehnyt jotain muutoksia. Pitäs vaan laittaa toinen lämppäri esim. taakse kardaanitunnelin päälle, kun on tuo lämmön siirto hyttiin niin surkeeta kerrassaan ja tehä joku järkevä putkisto millä ilmaa ohjattaisiin, se kun on jääny fordilta ilmeisen turhana tekemättä. Koko lämmityslaite on kyllä jo tehtaalta jo aivan käsittämättömän surkee viritys.

Aivan tautinen rakennelma se tuokin on, ison osan olen varmaan jo unohtanutkin muutoksista.

DX

mun eka oma iso pyörä oli -88 1000 cbr jolla oli epsanjassa ajettu kansallista rataluokkaa, vanteet, keula ja haarukka oli myöh. päivitetty -92 ja sitä uudempaan malliin ja koneeseenkin päivitetty tehtaan supersport, männät, kaasari, nokat ja pakaripaketti,
putsarisetti piti luokassa olla vakio, pyörän kisauran jälkeen siihen oli lämmätty tehtaan tarjoama isompi snorkkeli, samalla oli vaihdettu neulat ja luistit, tehtaan ohjeiden mukaan,  siinä oli eineen enempi paukkua ku ysärin alun supersportissa, vakio runko, järjetön vehes, niillä sen aikasilla tehoon nähen aivan spakettirunkosilla jätkät veti lämä tiskissä ja nautti siitä,
no nautin minäkin, mutta välillä ku vehes snadistakin heitosta rapukäveli kesken kaarteen ulkolaitaan, että onko tässä touhussa mitn. järkeä.

se pelitti ku buikki, tulpat pysy puhtaana ja vetoalueessa ei ollut mitään kuoppia, alunperin tehdas lupas vakiolle huippuja 265, ite sillä kerran kokeilin, lisättyyn  digimittariin ja gepsiin lävähti 289, pärrän oma mittari huito yli asteikon ja vehes kiihty vielä aika hyvin, mutta oli pakko lopettaa, loppu tila kesken, aivan viime hetkellä jarrutin etulaikat siniseksi ja kanttasin ohi roikkumalla perse edellä satasta vastaan tulevan  auton ja keskikaiteen välistä, saatana mut tuntuu pärrä kangeelta taittaa niissä vauhdeissa kun samalla puristaa etujarrua liki täysin voimin,
sieltä pärrän päältä pitää heittäytyä sivulle ja sarvista koittaa repiä perässään, hyrrävoimat perkele.

hauska adre, mutta hengenvaarallista

sössö

Lainaus käyttäjältä: DX - 27 helmikuu, 2026, 01:40nimenomaan yritetty, mutta kun putsarin snorkkeli on modattu poistamalla se  muniaan myöten ja vähän pidemmältikin rautasahalla, niin onko se tehty tarkalleen neulasuutinsarjan myyjän ohjeiden mukaan ja kun näennäisesti ihan samanlaiset kaasaritkin vaihtelee melko paljon alueellisten säännösten mukaan...
Semmonen psykolooginen kysymys on että mitä tällä on alun alkaen edes yritetty saavuttaa? Pakoputkistolla saa toki ääntä mutta mikä tämä homma?

Vai onko vaan joku että pakko tehdä jotain niin se innostus sitten monasti tuntuu kohdistuvan moottoripyörään ja sitte niitä jotain tehtyjä on aika paljon.

sössö

Bemarirnkin pitäisi jollain kyhäelmällä laittaa tupla tulpat pyttyihin kun hemipalotila on vaan niin ankean surkea yhdellä tulpalla, mutta en haluisi silti luopua kärjistä niin tarttisi varmaan testata kestääkö ne orggis kärjet jatkuvassa rasituksessa kuinka monta puolaa ja millaisia puolia. Tuo mahdollistaisi puristustenkin noston.

On vaan aika ripulista kun aika vähän on tietoa siitä mikä osa on millanenkin niin täytyy puoli summamutikassa nyt ostaa kannetkin mitä halvalla sattu olemaan tarjolla, ja katsoa että voiko niitä käyttää vai ei, haluan mm. pienemmän pakoventtiilin mutta isomman imuventtiilin ja enemmän puristuksia, kaks tulppaa ja imukanavan 32mm. kaasareiden sijaan 38mm kaasareille. Tonnisia r100 mallien pyttyjä ei ilmeisesti saa tosta noin vaan kiinni kun uudemmassa on suurempi reikä kampikammiossa eli täytyy pysyä 900cc sylintereissä toistaseksi, en tiedä saisiko niistä koneistettua helmaa ohkasemmaksi että menisi paikoilleen.

DX

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 helmikuu, 2026, 02:10Semmonen psykolooginen kysymys on että mitä tällä on alun alkaen edes yritetty saavuttaa? Pakoputkistolla saa toki ääntä mutta mikä tämä homma?

Vai onko vaan joku että pakko tehdä jotain niin se innostus sitten monasti tuntuu kohdistuvan moottoripyörään ja sitte niitä jotain tehtyjä on aika paljon.

lisää kulkua, dullblockin mosa on vakiona aika olematon tussu, homosohvan pätkytin ängetty sporttialustaan, keula r1 lainattu täyssäätönen, jarrutkin, perus ajoasento siinä on ku kukkakepillä, rungon rakenne ducatotyyppinen,  taittuu aivan eri malliin ku peruskruiserit tai tourinkit kun työntää kyynärpäät reippaasti  ulos ja nojaa niihin.
no omasta on pari senttiä pudottanut keulaa, ettei alusta ihan vakio ole, kääntyy pikkasen ketterämmin.