Taka-akselipalkin ruostesuojaus

Aloittaja Kyrpov, 01 maaliskuu, 2020, 18:04

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 maaliskuu, 2020, 01:10Ei sitä vissiin haluttu edes puhdistaa, niin kui sit maalata millään...
Missä niin sanottiin?




Tilanne selviää kunnon suhteen kunhan saan kaupan lyötyä lukkoon
Sinä vain

Jussi

En varmasti oo.

A.Naali

Hiekkapuhallus 2k epoksi ja sitten reilusti ml:lää sisään. Päälle ehkä kiveniskusuoja, jos hyvä maali alla. Muuten päällekkin ml. Ruosteiseen ei kiveniskusuojaa, tekee kivan kalvon päälle jonka alla kosteus ja ruoste viihtyy.

Itse tulee kerran kesään suihkittua auton pohjaan kerros mllää, kun on jo alkavaa ruostetta.

-kk-

Nää apurungot on perkeleestä....
Kahteen käyttövehkeeseen pitäny vaihtaa viimesen puolen vuoden aikana taakse...
Ihanan vittu kallista...

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: -kk- - 07 maaliskuu, 2020, 21:19Nää apurungot on perkeleestä....
Kahteen käyttövehkeeseen pitäny vaihtaa viimesen puolen vuoden aikana taakse...
Ihanan vittu kallista...
juu, jos en tuota n 80€ osaa saa pitää jenkeistä tilata refurbishoitu mihin palaakin 170€ tulleineen ja posteineen  :'(
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 maaliskuu, 2020, 08:28ruoste tulee kiinnityskorvakoiden väliin eli palkin ääripäihin.
sinne sitten kannattaa kiinnittää huomiota, putsaus, joku jämy 2k epoksi ja jonkunsoritn kivenisku tms. massa päälle.

Kyrpov

Mites mites, mulla olis ihan kelpo ryssän pojan "hammeriteä" mutta jättää perus silikonisen/kiiltävän pinnan mihin ei varmasti muun tyyppinen maali tartu. Miten kotelosuojan laita? Jos ton ryssän maalin pensselöi pohjamaalin päälle ja sen päälle kotelosuoja.
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 huhtikuu, 2020, 22:02Mites mites, mulla olis ihan kelpo ryssän pojan "hammeriteä" mutta jättää perus silikonisen/kiiltävän pinnan mihin ei varmasti muun tyyppinen maali tartu. Miten kotelosuojan laita? Jos ton ryssän maalin pensselöi pohjamaalin päälle ja sen päälle kotelosuoja.
Kyllä se kotelosuoja pysyy siinä kiiltävänkin maalin päällä samoin ku missä vaan. Kurasuihkut sitä sit runnoo. Koko maalaamisen järkevyys sitten riippuu siitä, miten sen lähtökohdan viittii putsia.
En varmasti oo.

-kk-

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 maaliskuu, 2020, 22:37juu, jos en tuota n 80€ osaa saa pitää jenkeistä tilata refurbishoitu mihin palaakin 170€ tulleineen ja posteineen  :'(

Vakkilaiseen purkuosa 650e ja mopariin uus alkuperäne 650e :P  :P  :P
Plus tietysti vitusti muuta osaa ja työt ku ei kiinnosta käyttökinnereiden ropaus >:(

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: -kk- - 15 huhtikuu, 2020, 20:09Vakkilaiseen purkuosa 650e ja mopariin uus alkuperäne 650e :P  :P  :P
Plus tietysti vitusti muuta osaa ja työt ku ei kiinnosta käyttökinnereiden ropaus >:(
hyi.  Vaggilainen oli mikä? Aika kalliin kuulonen.


Joo ja oheiskamat, en minäkään raahtinut olla samalla tukivarsia uusimatta vaikka vanhat kai oli ok.


No nyt on vanha korjattu maalattu suojattu ja massattu eli itse palkin osalta kulut parikypää ja tukivarsiin meni satku. Parkkipaikalla purku 8h kun pultit vittuili. Olis pitänyt valmiiksi kattoa kun niitä saikin uusia halvalla joten rälläkkää turhaan säästelin.


Sinä vain

-kk-

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 huhtikuu, 2020, 21:03hyi.  Vaggilainen oli mikä? Aika kalliin kuulonen.


Joo ja oheiskamat, en minäkään raahtinut olla samalla tukivarsia uusimatta vaikka vanhat kai oli ok.


No nyt on vanha korjattu maalattu suojattu ja massattu eli itse palkin osalta kulut parikypää ja tukivarsiin meni satku. Parkkipaikalla purku 8h kun pultit v*ttuili. Olis pitänyt valmiiksi kattoa kun niitä saikin uusia halvalla joten rälläkkää turhaan säästelin.




Passat 2002 V6 4-Motion 2.8 >:D
Nelikkoon ei tehty tarviketta ikinä.....

Kyrpov

Juu 650 silti ryöstö, 300€ niitä on ollut kun ollut, toki silti aika harvassa nykyään kun ne eskaloitu.



Venäjällä oli hyvä tarjonta vaan kuka ne sieltä sitten hakee ympäri maata oli vielä
Sinä vain

sössö

passat protect mallissa oli myös kohtuuhintaisia osia...muistaakseni akselistojen vaihto kuului huolto-ohjelmaan.

sämpy

Samoin Scudo I:seen maksaa yli 500 etupalkki kun moneen malliin sen saa pariin sataan.
Taidan hitsata vanhan kun joskus ehdin. Toivottavasti kestäisi vielä vuoden.

Budjettiosasta Turusta noita näyttäis ainakin saavan. Samoin jotain muuta mitä Fixuksesta ei saanu, mikä lie pulju ei oikein vielä selvinnyt mutta hyvin vastaa sähköpostiin.

Noissa ranskanpullissa kori kestää ihan hemmetin hyvin, sama varmaan monissa muissakin. Mutta se apurunko on jollain ohkasella varastomaalilla vaan suojattu. Onko ne tyhmiä vai kieroja? Samahan se on ollut jo 80-luvulta lähtien, elämä on sen paremman palkin etsintää kun uusia ei enää saa.

Luulis että akselipalkkiin kannattaisi kiinnittää huomiota. Ei se tehtaallekaan oo hyvää mainosta kun tukivarret irtoo, melko kriittinen osa, kriittisempi kuin joku helmakotelo.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kyrpov

Tehdasta varmaan kiinnostaa vuosien ja kilometrien päästä miten palkki voi. Sonata tms oli sellanen auto missä niitä meni jo takuu-ajan huitteilla.



Kyllä monen taka-apurungon kohtalo on sisältä ruostuminen kun on kaikkia reikiä ja muotoja missä paska lilluu. Toki senkin maalaamalla ja sisältä suojaamalla sais aisoihin.



Tojotassa oli helppo vielä korjata mutta tommonen nelivetopassatinkin taka-apurungon korjaus jo vähän niin ja näin jos siihen ei tukilappuja hitsaile yms. Äkkiä muuttunee kulmat jos saumoista aukaisee.





Budjettiosalla hyvä valikoima vaan millanen mahtaa olla raudan laatu ja vahvuus vs alkup? Suurin osa budjettiosan osista löytyy suoraan ebaysta euroopasta ja ennen koronaa oli toimituskulutkin kohtuulliset.
Sinä vain