Chrysler Newport -70

Aloittaja Juicci, 14 joulukuu, 2025, 15:31

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 20 kesäkuu, 2026, 20:43Vanaha paska
Nii oonki. Vaan ei sitä mölinää jaksa ajossa aina kuunnella, vaikka joskus räpätessä voiskin olla kiva. Joten hiljasempi on se valinta.

Pikku-Kalle

Ootteko ees vetäny pakoputkia kuskin ja apparin ikkunasta sisään että tulee pakoäänet stereona kuskin korville? Ai ette, melkosia vanhuksia.. :rotfl:


Pakoäänetkin on taiteenlaji eli ei se pelkkä mahollisimman kova mökä vaan se äänenlaatu moottorin ja putkien speksien kanssa sekä mökä tietenki. Toki eri vaimentimella, materiaalilla ja moottorin/putkiston spekseillä tehty äänimaailma monesti on eri desibelitasolla mutta itse nautin hyvin toteutuneen äänimaailman ilosta vaikka oliski hitusen hiljasempi.

T. Nörtti taas pätee. :riot:

slant sickness

Tenu-Dartista kuuluu kaasu pohjassa hyttiin semmonen suhina ihan kun joku puhaltaisi paineilmapistoolilla lähistöllä. Pelkkää suhinaa vain. Turbon jälkeisessä putkessa on ex-vaparin iso kammiovaimennin ja vielä resonaattori taka-akselin jälkeen. Oletan, että kuuluva ääni on imuilman aikaansaamaa. Kai se jotain pakoääntäkin päästää, muttei se sisälle kuulu.

Mökää pakopuoli sai aikaiseksi silloin kun pakoputkisto oli kannesta alkaen kaksitieratkaisu ja putket päätyivät kuskin puolelta takapyörän edustalle. Dutra duals, paljon melua vähästä.

Camino79

Pakoputkisto osaa tehdä kieltämättä melkosen muutoksen.

Tuo patahan mikä nyt on käppyrän keulilla tuli rakennettua aikanaan Caminoon. Siinä se oli 2,5 tuplaputkilla, yksillä raptorin kammiovaimentimilla ja akselidumpeilla. Hirveä mölisijä ja kumisija. Toki tyhjäkäynti kuulosti kivan matalalta ja kumealta.

Nyt käppyrässä on 60mm tuplaputket ihan perus tarvikevaimentimilla ja on käyttöautoon oikein sopivan hiljanen.

Ja perus olssihan on esmes suorilla putkilla ihan hirveän kuuloinen suoraansanoen.

Himoksen burniksissakin oli se oranssi taunus olssin 350sellä ja putket näky olevan vaan töjöt etupuskurin alle ja olihan kamalan kuuloinen vekotin  :o

Juicci

Joo, on siihen tulossa vaimentimet takapäähän, vaikka näin kun pihalla polkasee niin mukavasti räpäjää. Ajossa saattaa tulla tasakaasulla sitä tympiää kuminaa josta en niin ikään itsekkään perusta. Oldsi oli samanlainen suorilla putkilla kun minulle tuli...takapäähän vaimentimet, niin äänimaailma muuttui mukavemmaksi. Hiljanen ajolle, mutta sitten kun rivakkaammin painaa toivomuspoljinta, niin johan on eri meininkin..siis äänissä ::)

jariha

Itsehhän en koskaan pellisarjojen asennuksen jälkeen käyny ajamassa kaljaolssilla niin en tienny miten paha se on mölisemään mutta jälkeenpäin kyydissä istuneena putkisto on hyvin hiljane ja sivistynyt myös matka-ajossa ;)

jariha

Pöntöt ja 2.5putket tuli piliteemasta

Juicci

Cycce otettu pihalla. Sisusta rupiaa olemaan nipussaan, pois lukien ne osat jotka vielä puuttuu. Poika tuli käymää, niin saadaan etusoffa nostettua paikoilleen tuosta takalunkan päältä. Tämän jälkeen pitää vilkaista vähän jarruja, rengas hommia ja alusta suojausta, niin ja ne vaimentimet... sittenpä rupiais olemaan valmiina leimalla käyntiin...

Vielä tuosta sisustasta sananen, että mielestäni nämä ovat(penkit ja ovipaffit)auton henkeen oikeinkin sopivat ja hienot. Varsinkin, kun on tiedossa, että ovat itse tehdyt ja vanhemman ihmisen tekemät. Yhden edellisen omistajan isoisän taidon näyte ja minun mielestä ehdottomasti säilyttämisen ja kunnostamisen arvoiset.

Kaktus

Tuohan on oikeinkin siisti sisältä!

Ot pakoputkikeskusteluun, minun oldsista sanottiin että kuulostaa ihan pakoputkiviritteiseltä mankilta.  :custombike:  :hendrixxx:

FuryIII 71

^ :))

Jatkokommenttina tuohon @jariha n viestiin, ni mullahan putket loppuu vielä takarenkaiden eteen, mutta äänet on varsin onnistuneet ja ite tykkään peltisarjojen tuomasta saundista. Tasakaasulla auto on suorastaan hiljainen vielä ~satkun vauhdissa vaikka ois sivulasitkin alhaalla, mutta vähän ku raottaa kaasua enempi ni mukavasti tulee lisää ääntä.  O0

Juicci

Ja olihan se pakko laittaa fotoa kun soffa saatiin kabiiniin paikoilleen.. 8)

Juicci

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 23 kesäkuu, 2026, 16:25Tuohan on oikeinkin siisti sisältä!

Kiitosta, palautteesta...
Onhan tuo kovasti kohentunut, siitä mitä se oli kun minulle tuli. Onhan tuo freesimpi kun sai homeet ja muut töhnät kuurattua pois..

Juicci

Pikku maistiaiset rengastuksesta, mitkä olisi tarkoitus ripotella auton alle ::)