Ford Escort Mk1 1300 Deluxe vm.1968

Aloittaja samiralfey, 22 joulukuu, 2025, 13:05

« edellinen - seuraava »

samiralfey

Otin viikonloppuna Escortista penkit ja lattiamaton pois että saa vähän kuvaa mitä vastassa. Olihan siellä vähän reikää jo tullut 40 vuoden ulkosäilytyksen jälkeen mutta yllättävän kovat oli vänkärin ja takajalkatilojen pellit. Paljon pintaruostetta mutta ei ihan joka paikasta mennyt meisseli läpi. Kuski jalkatilaan sitten vähän isompia paikkoja joutuu laittamaan. Onneksi löytyy siihen valmiita peltipaikkoja. Hiekkapuhaltaahan tuo pitäisi kuitenkin.








Markok

Tekisi mieli sanoa että reunat puhaltaa ja muuten koko lattia uusiksi.
Näihin sai vissiin valmiita korjauspalojakin, jos koko riittävä?

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Markok - 21 huhtikuu, 2026, 06:07Tekisi mieli sanoa että reunat puhaltaa ja muuten koko lattia uusiksi.
Näihin sai vissiin valmiita korjauspalojakin, jos koko riittävä?
Saa vaikka minkälaista palasta. Vaikka koko lattian.

Kyllähän tuohon tekisi vaikka mitä mutta nosturi on edelleen varattuna Customille niin pihalla pitää nyt suorittaa. Jonkinlainen korinkääntötelineen jämät löytyisi kyllä. Ajattelin jos vain pohjan tekisi valmiiksi ja jättäisi ulkokuoren ennalleen. Paljon olisi projekteja mitä näperrellä...Eihän tuo loppujenlopuksi iso homma olisi kun yksinkertainen auto eikä rahaakaan menisi tolkuttomasti. Saisi vain nyt leimakuntoon niin sitten voisi vähän huokaista. Kuitenkin käy ja sähköt pelaa niin peltihommat ja jarrut, nivelet, puslat ja siinähän se olisi sitten.

samiralfey

Jätin tarjouksen tuplakaasareista. Nyt sisäinen kamppailu pussihousun ja virittäjän kesken. Olenko menossa semmoista polkua mistä ei paluuta vai ryhdistäydynkö ja jätän moiset hupsutukset muille?

Springer

Niin? Eihän noita enää tehdä joten jos ei tee mitään peruuttamatonta niin onko sillä väliä?

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Springer - 30 huhtikuu, 2026, 19:22Niin? Eihän noita enää tehdä joten jos ei tee mitään peruuttamatonta niin onko sillä väliä?
Eipä kyllä. Lähinnä semmoinen period correct olisi ajatuksena.

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Springer - 30 huhtikuu, 2026, 19:22Niin? Eihän noita enää tehdä joten jos ei tee mitään peruuttamatonta niin onko sillä väliä?
Ja toisaalta koko hemmetin universumi tuhoutuu 33 miljardin vuoden kuluttua niin saanhan kerrankin vähän toteuttaa omia visioita?

Springer

Ei kun Fordit pitää säilyttää ennallaan ;)

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Springer - 30 huhtikuu, 2026, 20:33Ei kun Fordit pitää säilyttää ennallaan ;)
Säilytetään joo. Ei tehdä mitään tyhmää.

Vaniukko

escortti ilman tuplakaasareita on tyhmää🤔

samiralfey

Tarvii näköjään tuon hiekkapuhalluskaapin kaikille pikkuosille niin tehdäänpä sekin sitten loppuun tai ainakin eteenpäin.




samiralfey

Lisää purkamista. Lämppäri oli täynnä havunneulasia ja lehtiä. Kaikki kivasti alkuperäistä. Kohta tarvii moottorinosturia, saisi koneen pois ja pääsisi hiekkapuhaltamaan. Tästä tulee hyvä vielä.