Kuormavaunut

Aloittaja kuutio, 04 maaliskuu, 2020, 16:15

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

https://huutokaupat.com/1672081

Kylläpä olis taas herkkuja... Meinaa lahkeeseen herahtaa  :o



mitzi

Näytti Zilit siltä, kun joku olisi käynyt puhkomassa kaikista renkaat. Noissahan on varmaan sama renkaantäyttösysteemi eri alustoille kuin Uraleissakin?

Hyrylässä intissä ollessani Zilejä ei ollut, vaan Nikolai 57mm vetureiksi oli Ural 375d maastokuorma-autot, jotka olivat samannäköisiä, mutta astetta isompia.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: mitzi - 17 maaliskuu, 2020, 19:02Näytti Zilit siltä, kun joku olisi käynyt puhkomassa kaikista renkaat. Noissahan on varmaan sama renkaantäyttösysteemi eri alustoille kuin Uraleissakin?

Hyrylässä intissä ollessani Zilejä ei ollut, vaan Nikolai 57mm vetureiksi oli Ural 375d maastokuorma-autot, jotka olivat samannäköisiä, mutta astetta isompia.
Ohjeen mukaan yli pari päivää kestävässä seisonnassa pitäisi sulkea renkaiden venttiilit. Solttuja tuskin kiinostaa ja onhan noi saatettu lavetilla kuskata renkaat tyhjinä. Siitä zil tosin on hyvä et normaali sisärengas käy jos sellainen on käytössä. Jossain oli paja joka muutti 20" vanteita 22.5 kokoon beadlukkovanteeksi. Mut oli kalliita ja rujosti hitsattuja

kuutio

Täytyy todeta että tollasen vanhan kuorma-auton kolinat väheni 80 prosenttia hytin puslien uusimisella..
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Eipä vielä tullu vastaan yhtä tiukassa olevaa pyöränmutteria.. ku reilun metrin jatkoputken päässä tällänen, ei enää neuvolassa punnittava, masentaja hyppii niin luulis että siellä mutterin juuressa ois jo vähä momenttia.
Kaikki muut antautu mut ainahan se on se viimenen ku osaa tehä kiusaa..

Nostin jo hiiapillakin siitä jatkoputkesta mut se alko mennä lyttyyn ja luisti nii piti lopettaa..

Kyseinen kiusankappale on ny saanu kovasti liotushoitoa ja täytyy seuraavalle masennusreisulle ottaa momentinmuuntaja mukaan..

Kaasupillit on liian hankalan mutkan takana eikä kai se hehkuttaminen välttämättä olis pyöränmuttereille
hyvä asia..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Hullu-Jussi

Aukeemista voi edistää, jos toinen hakkaa lekalla vääntiötä samalla, kun toinen seisoo parin metrin jatkovarren päällä. Monien autojen mukana on pyöränmuttereiden avaamiseen sellainen puolimetrinen vääntiö, jossa toisessa päässä on mutterihylsy ja toisessa päässä reikä rautakankea varten sekä tukeva pääty, johon pystyy lyömään lekalla.

Kyrpov

Passatin vetarin pultti oli kanssa tiukassa ja yks niveljatkokin pamahti halki. Lopulta jatko maata vasten ja autolla vähän ajoa  niin napsahti auki.


Toki nyt ollaan kuorma-autoketjussa joten ei saaata auttaa :D
Sinä vain

sämpy

Joo tota olishan oikee kuorma-auto kiva.. Millä tuollaisen hankinnan pystyy perustelemaan itselle?

Itellä on ihan tarpeeks mk1 Dailyssä, joka sekin taas leima kylmänä eikä aikaa laittaa. Vissiin ainoa suomessa 49.10, tuotu ruottista ollut kai Pihtiputaalla K-kauppiaalla kun väritkin sinistä ja oranssia. Pressulava ja perälaitanostin, hyvä kauppakassi rautakaupassa käyntiin.

Aika ripee kun turbonsa hukannut 2,5 diesel puskee ylämäkeen  ;D

OD:lta senkin ostin vuosia sitten.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

kuutio

Eikös perustelu hankinnalle tullu jo tossa ekassa lauseessa..

Ja multahan puuttu taas se masentajakaveri joka ois paukuttanu sillä lekalla, täällä korvessa ei oo naapurissa kuin yks 86-v setä joka kulkee kyynärsauvojen kanssa aina 10metriä ja pysähtyy sitte tauolle..

no eilen sain koristekapselin raudat pois edestä ja jossei mikään muu auta niin jos pikku rälläkällä sais varovasti ajettua mutterista kantin pois
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 huhtikuu, 2020, 14:45Passatin vetarin pultti oli kanssa tiukassa ja yks niveljatkokin pamahti halki. Lopulta jatko maata vasten ja autolla vähän ajoa  niin napsahti auki.


Toki nyt ollaan kuorma-autoketjussa joten ei saaata auttaa :D
Juu toikin on hyvä kikka joihinkin tapauksiin. Tää rojekti ei kuitenkaan käy eikä kulje
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai

Jos sulla on se hiiappi, niin tunkki siihen vääntiön alle ja hiiapin koko puomiston paino varren päälle ja mieluusti lisää

Sit ISOLLA lekalla sen verran lujaa siihen vääntimen päähän et vanne joustaa ja sitä saa sit lyödä ihan oikeestikkin


Samalla metodilla saa mersun paripyörät irto kartioilla kiristettyä silleen ettei vanteen reiät ole soikeat ensimmäisen 30km jälkeen

Apumiehen kanssa pistettiin mersusta pultteja kiinni, kaveri väänsi niin paljon ku jakso metrisellä varrella.
Lätkäsin lekalla siihen päähän ja 90° kiepahti pelkällä varren painolla

Sit lopetettiin kiristäminen kun lakkasi varren päällä seisoen kiristymästä ku lekalla lätki


Kokeiltiin sit piruuttaan yhtä auki ja varren päälle polkasemalla aukesi

Tää vaatiin tosin tunkin siihen vääntimen alle ettei muljahda

kuutio

Mäkin sain eilen öljymiehen kasteen kun hiiapista kajahti joku letku..mitähän hyvää/pahaa mä olen taas tehny kun näin "siunattiin"
sinänsä kyllä aina kannattas suojalaseja käyttää kun näitten vanhojen kans touhuilee..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai

@Lerssinen

Mistä muuten tunnistaa dolly kelpoisen vetokidan?

Vai siitä et joku sanoo sen olevan moinen vai onko sitä ihan kirjotettuna johkin siihen kitaan



Sit tietääkö kukaan missä kohdassa scaniassa on absi ja valojen jakorasia? sekä rasvarin käyttöpaneelin sijainti, toisaalta riittäis tieto mihin laittaa virtaa et rasvari alkaa poksuttamaan

Lerssinen


Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 26 huhtikuu, 2020, 22:02Dollykita on hieman erilainen ja kestää erisuuntaisia rasituksia

https://tav.fi/tuotteet/vetokytkimet/

https://www.koivunen.fi/tuotteet/file/raskaskalusto/tav-huolto_ohje.pdf

Näkeekö sitä mistään päälle et kumpi se on jos käytettyä ajattelee