07 heinäkuu, 2020, 16:24

Uutiset:


Kuormavaunut

Aloittaja kuutio, 04 maaliskuu, 2020, 16:15

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: signet - 30 toukokuu, 2020, 10:54Mikä scania ja miten otti kumi kiinni?noin ihan niinkun mielenkiinnosta kun tähän mennessä on kaikkiin sopinu 295/80 tai 315/80.Kaverilla oli jopa kakkkossarjasessa 385,mut pyöränlaakerit ei kestäny,mut mihinkkään ei ottanu kiinni.

Onko noissa vanteissa eroja kuinka paljon?

Jossain tori tai nettikone joku myi scaniaan erikseen etuvanteet ja loput oli eurojakosen maininnalla myynnissä

Huomasin tänään, et 114g scaniassa on jälki ohjausvarressa (vai hittoko se on)
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

Nikuzai

Mites mistä muuten tulee ne merkinnät renkaissa?

NTR 32, NTR 46 On nokioissa ilmeisesti kuvio toi 32 ja 46 mutta toi ntr?

Sit Continental Hdx2, HCS

Michelin XDS 2,  Michelin XDE


Ja muut mahdolliset
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 31 toukokuu, 2020, 08:09Onko noissa vanteissa eroja kuinka paljon?

Jossain tori tai nettikone joku myi scaniaan erikseen etuvanteet ja loput oli eurojakosen maininnalla myynnissä

Huomasin tänään, et 114g scaniassa on jälki ohjausvarressa (vai hittoko se on)

Ihan hilseestä muistelisin että ny esim. noissa kakkos- ja kolmossarjan scanioissa vanne on 8,75"
alunperin. Tohon 315 renkaaseen gummisetä möi 9 tuumasen.Mun mielestä noi molemmat menee taakse millävaan yhdistelmillä. Jos joku koristekapselin rauta nii voi joutua sitä säätämään.
Kaikkihan noi on eurojakosia.
Se voi olla joku leveempi nolla ofsetillä mitä löytyy esim köyhänmiehen telistä tai ykköspyöräsistä kärryistä mitä on etusiksi kaupiteltu mutta tosiaan itelle en laita.

Uudempien autojen vannehommista ei kokemuksia.

Noi rengasvalmistajien mallimerkinnät löytyy ehkä valmistajien sivuilta, keksiihän ne noita että esim. tää malli olis parempi lähiliikennebussiin ja tää taas pitkänmatkan rahtivehkeeseen..
If it has tits or wheels it WILL give you problems!

signet

se on 8,25" alunperin,mut 315 ei saa laittaa kasipiikille,295 käy kyl ysituumalle.
Se kakkossarjanen (T112 6x2) 385 kumeilla oli kyllä melkoinen laakerintuhooja,kun kakkossarjassa taitaa olla vielä sama etuakseli kun jossai 75 ja 110 malleissa,ne laakerit ei ole mitkään kaksisen isot eikä tod. tarkotettu millekkään 385:lle.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai



Kysytääs täältä, onko sille olemassa laskentotapaa mihin kulmaan voidaan asentaa lavaan se kiinteä takalaita eli viisto pohjan pätkä mikä on esim. dumppereissa

Miettiny et laittaa kyytiin kasan maata ja kattoo sen kasan reunan kulman jossa kasa pysyy valumatta ja sit kippiä ylös ja kattoo sen kulman jossa kuorma valuu pois

Se viiste pitää olla vähemmän ku kippikulma, että se viiste valuu tyhjäksi, mutta onko olemassa tietoa paljonko se kulma pitää olla että ois muutakin hyötyä ku mahdollisuus lastata 5cm taaemmas
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

kuutio

Näköjään viestejä kadonnu..noo eise niin haittaa..
If it has tits or wheels it WILL give you problems!

kuutio


Sisu sai uudet läpät
If it has tits or wheels it WILL give you problems!

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 kesäkuu, 2020, 17:45
Sisu sai uudet läpät

Scaniassa on italialaiset kuraläpät  :+1:

Made in italy tarvike kuramatto halki ja ruuveilla kiinni  O0
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

kuutio

Arvakkaas missä noi läpät on tehty.. Ei tod Suomessa










Tanskassa.
If it has tits or wheels it WILL give you problems!

cdi

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 04 kesäkuu, 2020, 19:41Kysytääs täältä, onko sille olemassa laskentotapaa mihin kulmaan voidaan asentaa lavaan se kiinteä takalaita eli viisto pohjan pätkä mikä on esim. dumppereissa

Miettiny et laittaa kyytiin kasan maata ja kattoo sen kasan reunan kulman jossa kasa pysyy valumatta ja sit kippiä ylös ja kattoo sen kulman jossa kuorma valuu pois

Se viiste pitää olla vähemmän ku kippikulma, että se viiste valuu tyhjäksi, mutta onko olemassa tietoa paljonko se kulma pitää olla että ois muutakin hyötyä ku mahdollisuus lastata 5cm taaemmas

    Sähän saat sen selville kun teet kasan maata lavalle ja ajat lenkin ja kippaat. Silloin kun lähtee luistaan silloin sen saa mittaamalla selville sen kulman.  Soralle murskeelle louheelle se ei sitten välttämättä sama kulma sovi.  Ammattikirjallisuudesta saa myös vinkkejä eri maa laaduille siellä on ilmoitettu ns. liukupinta kulma.
     Dumpperissa lava nousee täysin pystyyn......kuormautoissa en ole huomannut samaa poislukien afaltin ajajat.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: cdi - 21 kesäkuu, 2020, 13:53Sähän saat sen selville kun teet kasan maata lavalle ja ajat lenkin ja kippaat. Silloin kun lähtee luistaan silloin sen saa mittaamalla selville sen kulman.  Soralle murskeelle louheelle se ei sitten välttämättä sama kulma sovi.  Ammattikirjallisuudesta saa myös vinkkejä eri maa laaduille siellä on ilmoitettu ns. liukupinta kulma.
     Dumpperissa lava nousee täysin pystyyn......kuormautoissa en ole huomannut samaa poislukien afaltin ajajat.

Ilmeisesti nummin tekemä vaihtolava laite joka on cargoon laitettu nousee varmaan yli 80 astetta, muistelisin et metalli laitanen lava ei lähteny lasketumaan kippi aivan pystyssä ilman et jarrulla rytkäytti eteenpäin.


Mut kyseessä vanha traktorin kippikärry jossa melko loiva kippauskulma, eli voi olla et joku <20° liennee todellisuus
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

kuutio

Viime PE tuli käytyä KA-purkaamolla ja löytyhän sieltä nippeleitä. Paras on lähes virheetön kanksterilippa sisuun. Jtn katkasijoita joissa symbolit erottuu paremmin, ettei tartte montulla sekoilla telin noston ja robsoneitten välillä. :))
Ja ny on ovissa oikeen lukolliset kahvatkin.

Ainahan näis vanhoissa on hipistelyä mut pikkuhiljaa parempaan päin
If it has tits or wheels it WILL give you problems!