-67 Camaro Pro Street "Blackbird"

Aloittaja Visa, 08 kesäkuu, 2026, 09:45

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: Visa - tänään kello 10:50Sen verran häiritsi tuo tyhjäkäynnin laihuus, niin päätin kokeilla ja avasin seos ruuveja 1/4 kierrosta. No kappas. Seokset hyppäsi tyhjäkäynnillä heti 15-16 välille. Auto pysyy heti käynnissä ilman, että tarvitsee kierrokset pitää 2000rpm. 3-4 pumppausta ja käynnistys. Nätisti jää käymään. Voinee siis todeta, että oli oikeasti hoikalla.

Jos se käy tyhjäkäynti 18-20 vielä ni sul on jotain mätää siellä, vuotava pakuputki tms sotkemassa, tai joku pytty pimeenä.
Kyl jos kone on terve ja kaikki ok, pakoputket ilman vuotoja ja käy kaikilla ni se ei kyl käy 20 afr enää ollenkaan.

Stige

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 17 kesäkuu, 2026, 08:45Ok. Mä tein johtosarjan ajopelin ulkopuolella mittojen mukaan, teippasin ja laitoin liittimet päihin. Tässä käyttötarkoituksessa merkinnät toimivat ihan riittävällä tavalla. Mun tausta on puhelintekniikassa, missä johtimista tehdyt koonnokset, johtosarjat olivat se ainoa tapa tehdä työ.

Ja olen minä jälkeenpäin mennyt niihin johtosarjoihin sisälle, kuorinut teipit päältä ja kaivanut esille haluamani tai täydentänyt jo tehtyä "uusilla ominaisuuksilla". Mut tosiaan joo, jos ne johdot on rasvaisella alueella irtonaisina, niin voihan niistä merkinnät liueta sormiin.

Voi että olisi ollut hienoa joskus koulun labrahommissa, kun sadat johdot olisi olleet merkintäpainatettu, eikä olisi tarvinnut tunnistaa nelikierteitä toisistaan päälle kierrettyjen merkkinauhojen ja lankojen avulla. Siis vaikkapa nelisataparisen kaapelin jatkosta tehdessä.

Jos tenu-Dart menisi seuraavalle, niin mä varmaan ostaisin uuden streetin johtosarjan ja tekisin täysin uuden. Se autossa modattu ei helpolla aukea toiselle. Ehkä mä paalaan sen autoni, kun aika on.

Juuh noi autotunet iha scheissee, sit tökkäät sinne Haltech/Holley, viskaat ahtopaine VE 130 ja vetoja, se säätää niin hyvin ja nopeesti et sul o ku nakutettu pyydetty afr joka vedos ja 3-4 vetoo max ni learning kunnossa, kirjottaa VE päälle ni sulla on täyskaasut säädetty täysin.
Ei juuri tästä helpommaks muutu enää.

slant sickness

Ei mulla montaa vetoa tarvinnut saadakseni täyskaasusatsit kohdalleen. Logista saa suoraan lambdaerrorit, jonka verran sitten korjasin. Paitsi että kun tenu-Dartissa polttoainetta tulee muualtakin kuin kanavasuuttimista, niin se tekee VE taulukon erikoisen näköiseksi. Mutta kun tiedän miksi se on niin, se ei aiheuta pohdintaa. Ecu ei "tiedä" sitä ulkoista polttoaineen suihkutusta ahtoputken alkupäässä, vaikka sen ohjaa. Se on ecussa vain yksi pulssilähtö, jolla on kierrosluku ja imusarjan paine akseleilla.

Osakaasulla ahtojen puolella on hankalampi ajaa niin että laite käy joka ruudun kautta.

Visa

Lainaus käyttäjältä: Stige - tänään kello 11:05Jos se käy tyhjäkäynti 18-20 vielä ni sul on jotain mätää siellä, vuotava pakuputki tms sotkemassa, tai joku pytty pimeenä.
Kyl jos kone on terve ja kaikki ok, pakoputket ilman vuotoja ja käy kaikilla ni se ei kyl käy 20 afr enää ollenkaan.

Olen hieman erimieltä. Broidin kuplassa oli pari kesää sitten täysin samanlailla. Käyntiääni oli melko repivä ja epätasainen, mutta kävi. Samat säädöt tehtiin siihenkin webereihin ja päästiin alueelle. Tämäkin oli sellanen perus jokkiskaverin nenällä ja korvalla säätämä ja oli olevinaan hiton hyvä. No ei ollut. Ei se tämä omakaan käynyt kylmänä yhtään, vaan piti pumppailla ja pitää kierroksia. Lämmetessään bensa lienee pisaroinnista muuttuu enempi höyrystyneeksi, että jaksoi käydä.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Visa - tänään kello 20:04Olen hieman erimieltä. Broidin kuplassa oli pari kesää sitten täysin samanlailla. Käyntiääni oli melko repivä ja epätasainen, mutta kävi. Samat säädöt tehtiin siihenkin webereihin ja päästiin alueelle. Tämäkin oli sellanen perus jokkiskaverin nenällä ja korvalla säätämä ja oli olevinaan hiton hyvä. No ei ollut. Ei se tämä omakaan käynyt kylmänä yhtään, vaan piti pumppailla ja pitää kierroksia. Lämmetessään bensa lienee pisaroinnista muuttuu enempi höyrystyneeksi, että jaksoi käydä.

Jos sulla auto käy tyhjää ilman ryyppyä kylmänä ni se on aivan liian rikkaalla jo selvästi.

slant sickness

Mä olen ajanut tasaisella tieosuudella 1,2 lambda-arvolla. Siis ihan veto päällä. Kun se on viinamoottori, niin en nyt jaksa laskea bensaekvivalenttia. Tommonen laihennus kompensoi kivasti tiuhan perävälityksen aiheuttamaa ruokahalua. Juu ja joskus tienpäällä vääntelin sytkäennakoita, että olisko pintakaasuliu'ussa enempi parempi. Kun modernimmissa moottoreissa on kovin erilaiset asteet. Joku 50-55 astetta ennakkoa tuntui ihan samalta kuin se vähän päälle 40, mitä siellä tavallisesti on.