Voi poistaa!

Aloittaja Lassi, 03 elokuu, 2026, 15:45

« edellinen - seuraava »

Lassi

Voisin ostaa Volvo B30 kytkinlevyn. Kun niitä on ilmeisesti olemassa 9 1/2" halkaisialla ja keskiö 10boorisena. Jos joltain semmonen käyttökuntoinen löytyy niin vois vielä pari mittaa varmistaa.

Toki muutakin noihin mittoihin osuvaa voi tarjota.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 03 elokuu, 2026, 15:45Voisin ostaa Volvo B30 kytkinlevyn. Kun niitä on ilmeisesti olemassa 9 1/2" halkaisialla ja keskiö 10boorisena. Jos joltain semmonen käyttökuntoinen löytyy niin vois vielä pari mittaa varmistaa.

Toki muutakin noihin mittoihin osuvaa voi tarjota.
Siis C303 orkkis vai 164 Volleen isompaa/sintteriä?
Lapikkaaseen ainakin Tatanka myy noita.. :thinking:

https://www.tatanka.nu/en/product/disc-95

Lassi

Tuo 9 1/2" mahto olla 164volvon pienempi vaihtoehto.

Miulla 40luvun lopun pontiakista moottori, 60luvun chevyn vaihteistolla. Lähinnä mittojen mukaan etsiskellyt. Jossain luki että m400 vaihteiston boori on jollain tuumamitoituksella, eli Volvon perästä vois halkaisijan ja boorin osalta käydä.
Että sen takia bemareissa käytetty levy ei käy. Muuten olis liian helppoa. Enkä ole vielä keksinyt mitään ameriikanromua missä olis noin pieni kytkin ja helppo saatavuus.

Kalu

Eipä mulla ollutkaan tollasta et voisin varmistaa. Mut katos '49-'53 fordin lättäpäät, hämynen muistikuva et orkkis levy on tuon kokoinen. Vintage motors tattarisuolla voi olla sit ihan hyllyssäkin.

Lassi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 04 elokuu, 2026, 16:01Eipä mulla ollutkaan tollasta et voisin varmistaa. Mut katos '49-'53 fordin lättäpäät, hämynen muistikuva et orkkis levy on tuon kokoinen. Vintage motors tattarisuolla voi olla sit ihan hyllyssäkin.
Joo, just tuli ebayssa vastaan ja tuolla boorilla. Mutta siellä oli kolmellakympillä posteineen Jeepin hitusen pienempiä levyjä. Niin tuohon rahaan ei haittaa jos ei saa käymään. Pitää olla vielä se jousitettu osuus tosi siro että mahtuu paikoilleen niin ehkä se olis tuossa pienemmässä riittävän pieni

Musta78

Mites Mustang II 2.8v6 kytkinlevy?Tuon koneen perässä oli sr4 laatikko.Saatavuudesta en tiedä,mut mitotus pitäis olla sama mitä haet.Yritin äsken hakea kaikki paikat,mut en löytäny.Oman muistikuvan mukaan mulla pitäis olla tuommonen levy.

tevo

Lainaus käyttäjältä: Musta78 - 04 elokuu, 2026, 18:18Mites Mustang II 2.8v6 kytkinlevy?Tuon koneen perässä oli sr4 laatikko.Saatavuudesta en tiedä,mut mitotus pitäis olla sama mitä haet.Yritin äsken hakea kaikki paikat,mut en löytäny.Oman muistikuvan mukaan mulla pitäis olla tuommonen levy.

Keke piilottanu ..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 04 elokuu, 2026, 15:42Tuo 9 1/2" mahto olla 164volvon pienempi vaihtoehto.

Miulla 40luvun lopun pontiakista moottori, 60luvun chevyn vaihteistolla. Lähinnä mittojen mukaan etsiskellyt. Jossain luki että m400 vaihteiston boori on jollain tuumamitoituksella, eli Volvon perästä vois halkaisijan ja boorin osalta käydä.
Että sen takia bemareissa käytetty levy ei käy. Muuten olis liian helppoa. Enkä ole vielä keksinyt mitään ameriikanromua missä olis noin pieni kytkin ja helppo saatavuus.
Okei.. :thinking:
Tuo 9.5" on 164 Volleen ISO kytkinlevy. Sillä sitä saa sintterinä, ym. :rotfl:
Mutta C303 B30:ssä tuo on vakio koko ja just 10-uraiselle kytkinakselille.

Lassi

Lainaus käyttäjältä: Musta78 - 04 elokuu, 2026, 18:18Mites Mustang II 2.8v6 kytkinlevy?Tuon koneen perässä oli sr4 laatikko.Saatavuudesta en tiedä,mut mitotus pitäis olla sama mitä haet.Yritin äsken hakea kaikki paikat,mut en löytäny.Oman muistikuvan mukaan mulla pitäis olla tuommonen levy.
Googlettamalla löyty tuo tieto. Ja rockautosta kun katto niin oli just jossain pienikoneisessa. Mutta se levy löytyi mistä vois saada tehtyä käypäsen

Nikuzai

Onko kukaan tehny 2 levysestä sellaista et toinen ois normaali ja toinen kupari sintteri?