24 lokakuu, 2020, 09:40

Uutiset:


Yleistä autokeskustelua

Aloittaja Kyrpov, 29 maaliskuu, 2020, 12:29

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Täällä?


Kulutuksest sun muusta. Piti tähän kulutusjuttuja alustaa mutta vähän lässähti.



4.3 v6 ajamisella v8 sijaan säästän n 50€ per 1000km eli noin 1500€ vuosi á 30tkm á 125€ kk
Sinä vain

sössö

Volvo 740 gl katalysatorilla ajaessa säästän nolla euroa verrattuna jos ajaisin sedan capricella. :'(

NonSenCe

käyttis mersu vienyt omistusaikana dieseliä keskimäärin vähän yli 9l/ 100km. lähes pelkästään kaupunki ajoa. w124 300td, eli farkku ja automaatti. (9 vuottako se on mulla ollut, ei muista?)

tuo -80 cutlass (350cid+th350) vienyt 17-24litraa mitä muistelen tankkauksia kattelleeni.. keskiarvo cityssä ollut jossain 22litran kohdilla. eli pelkkää kaupunkiajoa, cruisailua, lyhyitä pätkiä sinne sun tänne, kauppaan tai töihin jne mukana ylimääräisiä kaasun polkaisuja välillä kun lapsettanut.

ja se kuluttaa minusta enemmän kuin pitäisi, tai ainakin toivoisin sen vievän vähemmän. ihan liian vakio tehoton mylly että pitäisi tuollaisia lukuja kuluttaa. auttaisikohan virittäminen kulutukseen. (6-7s kesä tulee nyt tällekin kai.)
-making sense is NOT my priority-

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 29 maaliskuu, 2020, 16:47käyttis mersu vienyt omistusaikana dieseliä keskimäärin vähän yli 9l/ 100km. lähes pelkästään kaupunki ajoa. w124 300td, eli farkku ja automaatti. (9 vuottako se on mulla ollut, ei muista?)

tuo -80 cutlass (350cid+th350) vienyt 17-24litraa mitä muistelen tankkauksia kattelleeni.. keskiarvo cityssä ollut jossain 22litran kohdilla. eli pelkkää kaupunkiajoa, cruisailua, lyhyitä pätkiä sinne sun tänne, kauppaan tai töihin jne mukana ylimääräisiä kaasun polkaisuja välillä kun lapsettanut.

ja se kuluttaa minusta enemmän kuin pitäisi, tai ainakin toivoisin sen vievän vähemmän. ihan liian vakio tehoton mylly että pitäisi tuollaisia lukuja kuluttaa. auttaisikohan virittäminen kulutukseen. (6-7s kesä tulee nyt tällekin kai.)
on kyllä kova kulutus. Kolme cutlassia omistin ja niistä viimisin oli vaan janonen kun 3.83 tms perävälläri th200 kaverina. 3500 tais olla satasessa jenka maantiellä.

Se joku ihme kaasari sulla oli, mutta mitä koneen sisällä on?
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 maaliskuu, 2020, 16:12Volvo 740 gl katalysatorilla ajaessa säästän nolla euroa verrattuna jos ajaisin sedan capricella. :'(
yks syy miksei tee mieli ostaa 3.0 960 volvoa vaikka joskus mieli tekee. 740 kyllä toimiessaan maantiellä pitäs 8 ja alle mennä?
Sinä vain

NonSenCe

koneen sisuskaluista ei tiedä mitä siellä on. jostain 70luvun lopun chevy pickupista tais olla numeroiden perusteella lohko kotoisin. ei näytä rauta kansineen tehokkaalta. eikä kuulosta ränttätänttä nokaltakaan. ja ei se ainakaan tehokas ole kulkupuolen perusteella. ja pitkällä perävällärilläkin on.. oisko ollu 2.41 tms kun joskus sitä olin laskevani renkaita pyörittäen.

 maantiellä menee vähemmällä kyllä mutta en aja siellä oikeestaa kuin joskus harvoin naapuri kylien cruisinkeihin. joten kulutus on tosiaan vain kaupunki pyrähdyksistä.

muistelen että kaupunkikulutus olisi kyllä jo tippunut pari litraa silloin kun sen tuplapumppu holleyn vaihdoin tuohon katuperkeleeseen. (street demon 625cfm)

se pirulainen kun vaan ei oo oikeen toiminut kunnolla kuin ihan aluksi. se kiihdytyspumppu ei toimi kuin joskus ja jouluna. eli nyykähtää aina kun kaasua polkaisee, ja alkaa kulkemaan normaalisti vasta kun toisiot aukee. autoa ei saa käynnistettyä nätisti kylmiltään ilman että kaataa hörpyn kaasarin kurkusta itte alas. lämpimänä käynnistyy kiltisti kuitenkin.

jos olisi varaa olisin ehkä ostanut jo toisen kaasarin tai kaasarin näkösen ruiskun. mutta se että toi toimii huonosti tai kuluttaa enemmän kuin pitää, niin mun vuosittaisilla kilometreillä toisen kaasarin hinnan "kuoletus" kestäisi pirun kauan. ei oo ollut siis budjettimielellä järkee. vituttaa vaan sen kanssa aina temppuilu kun haluaisi lähtee yhtäkkii ajeleen.
-making sense is NOT my priority-

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 29 maaliskuu, 2020, 19:25koneen sisuskaluista ei tiedä mitä siellä on. jostain 70luvun lopun chevy pickupista tais olla numeroiden perusteella lohko kotoisin. ei näytä rauta kansineen tehokkaalta. eikä kuulosta ränttätänttä nokaltakaan. ja ei se ainakaan tehokas ole kulkupuolen perusteella. ja pitkällä perävällärilläkin on.. oisko ollu 2.41 tms kun joskus sitä olin laskevani renkaita pyörittäen.

 maantiellä menee vähemmällä kyllä mutta en aja siellä oikeestaa kuin joskus harvoin naapuri kylien cruisinkeihin. joten kulutus on tosiaan vain kaupunki pyrähdyksistä.

muistelen että kaupunkikulutus olisi kyllä jo tippunut pari litraa silloin kun sen tuplapumppu holleyn vaihdoin tuohon katuperkeleeseen. (street demon 625cfm)

se pirulainen kun vaan ei oo oikeen toiminut kunnolla kuin ihan aluksi. se kiihdytyspumppu ei toimi kuin joskus ja jouluna. eli nyykähtää aina kun kaasua polkaisee, ja alkaa kulkemaan normaalisti vasta kun toisiot aukee. autoa ei saa käynnistettyä nätisti kylmiltään ilman että kaataa hörpyn kaasarin kurkusta itte alas. lämpimänä käynnistyy kiltisti kuitenkin.

jos olisi varaa olisin ehkä ostanut jo toisen kaasarin tai kaasarin näkösen ruiskun. mutta se että toi toimii huonosti tai kuluttaa enemmän kuin pitää, niin mun vuosittaisilla kilometreillä toisen kaasarin hinnan "kuoletus" kestäisi pirun kauan. ei oo ollut siis budjettimielellä järkee. vituttaa vaan sen kanssa aina temppuilu kun haluaisi lähtee yhtäkkii ajeleen.
tollanen street demon kuulostaa kalliimmalta kun perus edeli? Käytettynä niitä edeleitä saa usein soppelihintaan eikä niissä oo sellasta riskiä kun jossain miljoonan neulan quadrajetissä, että olis runko vino neulat katki ym. Meinaan jotta jos jonkun käytettynä uskaltaisin ostaa niin edelin.


Kai parin tonnin vuosijoillakin äkkiä 100-200€ säästää kulutus kun kuriutuu
Sinä vain

NonSenCe

jenkeistä tilasin silloin uutenaan, 286e maksoi (2016). silloin suomessa hinta oli 450e tms? vieläkin näyttäisi olevan noin 400e uspartsilla.

ja tuntuu kaikki käytetyt myytävän "ehkä ehjänä" tai siis ehjänä otettu irti vuosia sitten, syytä ei kerrota miksi otettu pois jne. ja useat joita oon hypistellyt jossain swapmeetin pöydällä ovat olleet kuluneen oloisia ja näköisiä esim vivustoiltaan. näkyy outoja naarmuja rungoissa ja aukasun jälkiä ruuveissa että jo on käyty räpeltämässä sisällä eikä oo siis taidettu saada toimimaan, ja nyt myydään seuraavalle uhrille. eli pitäisi siis kuitenkin remontoida sekin, pahimmassa tapauksessa käyttökelvoton silti eli olla varaosiakin toisesta samanlaisesta ottaa jos onkin jotain jo väännetty rikki. "osta kolme että saat yhden toimivan, jos siis osaat sen kasata oikein". mä en luota sellaseen käytettyyn kaasariin, siksi ostin omasta mielestäni fiksuna uuden kaasarin. joka perkele oikeastaan toimi vain sen ekat kuukaudet kunnolla. takuu oli:return to sender for replacement at your own cost. turn around time 2 months if found faulty. eli siihen olisi palanut ainakin satanen rahaa ja koko kesän ajelut.

-making sense is NOT my priority-

sössö

Quadrajet on mun mielestäni paljon parempi mitä joku edeli.

Et saa ostettuna käytettynä kaasaria minkä uskaltaisi vaan suoraan laittaa paikalleen., ei uutenakaan taida saada, ei koko mun elinaikana ole saanu oli kyse sitten jostain auton kaasarista tai mikroauton tai mopon.

Kaikki käytetyt olen joutunut holkittamaankin akseleista.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 maaliskuu, 2020, 19:08yks syy miksei tee mieli ostaa 3.0 960 volvoa vaikka joskus mieli tekee. 740 kyllä toimiessaan maantiellä pitäs 8 ja alle mennä?
kaverilla ol hetken 960, saa olla volvomies henkeen ja vereenn jos tollasella ajaa sillä valtsvalla kulutuksella.

K jetillä ainakin menee johonki 8-10 jos ajaa nätisti. Tossa on joku lh tms. niin menee enemmä.

59Kingswood

Kaikki hollikan sukuiset on munkin mielestä aika hanurista, mutta NonSenCen tapauksessa luultavasti peränvälityksen muuttaminen johkiin 3-3,5:1 nurkille antais varmaan parhaan katteen käytetylle eurolle sekä nurkka-ajossa parantuneen polttoainetalouden ja parantuneen vetopyöräväännön muodossa...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 29 maaliskuu, 2020, 16:47tuo -80 cutlass (350cid+th350) vienyt 17-24litraa mitä muistelen tankkauksia kattelleeni.. keskiarvo cityssä ollut jossain 22litran kohdilla. eli pelkkää kaupunkiajoa, cruisailua, lyhyitä pätkiä sinne sun tänne, kauppaan tai töihin jne mukana ylimääräisiä kaasun polkaisuja välillä kun lapsettanut.

ja se kuluttaa minusta enemmän kuin pitäisi, tai ainakin toivoisin sen vievän vähemmän. ihan liian vakio tehoton mylly että pitäisi tuollaisia lukuja kuluttaa. auttaisikohan virittäminen kulutukseen. (6-7s kesä tulee nyt tällekin kai.)
On siinä jotain ihan kunnolla vialla. Tai no, kunnolla ja kunnolla. 4 litraa on tossa haarukassa suunnilleen liikaa vähintään.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 maaliskuu, 2020, 19:40eikä niissä oo sellasta riskiä kun jossain miljoonan neulan quadrajetissä, että olis runko vino neulat katki ym.
Mistä ihmeestä sä puhut? Mikä niissä neuloja katkoo? Muu ku pösilö asentaja...


Enkä kyllä oikein keksi, miks kaikki kärsii väljistä läppäakseleista, kun en oo ite juuri huomannu niistä isompaa haittaa. Aika paljon sietää.
En varmasti oo.

sössö

ne kuuluisat Suomen olot vääntelee neuloja, aiheuttaa sähkö janruosteongelmia ja kaikkea muutakin, eli ne asentajat. Mulla oli korjaamassani kuodrajetissä viritetty sinne neulojen nostajaan jotain kuulakärkikynän jousia yhteen kierrettynä= power alueella koko ajan O0

Tyhjäköynnillä hörii väljästä akselista ilmaa ja lopulta alkaa känittämään.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 maaliskuu, 2020, 01:14ne kuuluisat Suomen olot vääntelee neuloja, aiheuttaa sähkö janruosteongelmia ja kaikkea muutakin, eli ne asentajat. Mulla oli korjaamassani kuodrajetissä viritetty sinne neulojen nostajaan jotain kuulakärkikynän jousia yhteen kierrettynä= power alueella koko ajan O0

Tyhjäköynnillä hörii väljästä akselista ilmaa ja lopulta alkaa känittämään.
Tekis kovin mieli laittaa toi yks läppäakselia lukuunottamatta entrattu Rochesteri Bellyyn ja kattoo kuin se hakkaa Edelin. Mutta ku on se squarebore imari ja oikeen mikään laippa ei mahu väliin.
En varmasti oo.