GM Square Body truckit 73-87(-91)

Aloittaja '59 Kingswood, 10 tammikuu, 2020, 22:18

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jamba - 17 tammikuu, 2020, 15:48
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 tammikuu, 2020, 08:13Tohon mun Supikkaan miettiny Blazerin takakatetta, mutta sit joutuis nuo "barn doors"it vaihtamaan kippiluukuksi ja
olis ainainen ongelma lasinnostimen kanssa..
Toki vois vaihtaa sen lasisysteeminkin yläreunasta saranoituun.. ::)
Sit jos viel laittasit takaluukun aukeemaan sivullepäin... Saiskohan jostain farkusta saranasysteemit?
;D
Vaatii vähän tilaa tuollasen luukun käsittely.. No, meneehän se farkussakin! >:D
Pitäiskin oikeestaan hommata yks farkku tohon pihaan purettavaksi..  ::)
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

jamba

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 tammikuu, 2020, 15:56
Lainaus käyttäjältä: jamba - 17 tammikuu, 2020, 15:48
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 tammikuu, 2020, 08:13Tohon mun Supikkaan miettiny Blazerin takakatetta, mutta sit joutuis nuo "barn doors"it vaihtamaan kippiluukuksi ja
olis ainainen ongelma lasinnostimen kanssa..
Toki vois vaihtaa sen lasisysteeminkin yläreunasta saranoituun.. ::)
Sit jos viel laittasit takaluukun aukeemaan sivullepäin... Saiskohan jostain farkusta saranasysteemit?
;D
Vaatii vähän tilaa tuollasen luukun käsittely.. No, meneehän se farkussakin! >:D
Pitäiskin oikeestaan hommata yks farkku tohon pihaan purettavaksi..  ::)


Pihalla mulla on yks Pontiakki pitkäkatto. Piti kaivella oikeen hangesta esille ja availla takalotsari. Minusta näyttäis kyllä mahdollisuuksien rajoissa olevan toi muutoshomma. Taidanki Blazeriin alkaa suunnittelemaan kuhan lumet sulaa. Pääsis sit helpommalla ottaan rojuja lotsarista eli ei tarttis aina kiivetä takaluukun päälle
Hirvee läjä romuja...


Warre

Lainaus käyttäjältä: Warre - 12 tammikuu, 2020, 12:39Mulla on tää "suomiauto".



Melkoinen pommi vaikka "hyvällä tekniikalla" myytiin mutta jospa tekniikka saataisiin talven aikana oikeasti kohdilleen. 454 ja vahvistettu th350 tulossa voimanlähteeksi.
Laitetaanpa päivitystä tähänkin, kaikenlaista osaa tuli talven aikana haalittua peltiosista lähtien ja vaihteistokin on valmistunut.
Tekijämiehen remppaama moottori osoittautui pettymykseksi eikä kestänyt kuin muutamia tyhjäkäyntihetkiä ja pihasiirtelyä ilman poistamiseksi jäähdytysjärjestelmästä kunnes glykolit löytyi öljypohjasta ja öljyt jäähdyttimestä. Sinänsä harmi sillä olin ajatellut ihan ajaa autolla enkä alkaa tekemään moottoriremppaa.
Kannet irti ja siellä oli väärät kannentiivisteet. Toivottavasti vika oli vain tässä, vähän epäilen.
Ei viitsisi taas vaihtaa moottorityyppiäkään kun tähän on haalittu kaikki apulaitekiinnikkeet ja imusarjat yms. sälää jotka eivät ihan ilmaisia olleet nekään...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Warre - 26 huhtikuu, 2020, 10:38Laitetaanpa päivitystä tähänkin, kaikenlaista osaa tuli talven aikana haalittua peltiosista lähtien ja vaihteistokin on valmistunut.
Tekijämiehen remppaama moottori osoittautui pettymykseksi eikä kestänyt kuin muutamia tyhjäkäyntihetkiä ja pihasiirtelyä ilman poistamiseksi jäähdytysjärjestelmästä kunnes glykolit löytyi öljypohjasta ja öljyt jäähdyttimestä. Sinänsä harmi sillä olin ajatellut ihan ajaa autolla enkä alkaa tekemään moottoriremppaa.
Kannet irti ja siellä oli väärät kannentiivisteet. Toivottavasti vika oli vain tässä, vähän epäilen.
Ei viitsisi taas vaihtaa moottorityyppiäkään kun tähän on haalittu kaikki apulaitekiinnikkeet ja imusarjat yms. sälää jotka eivät ihan ilmaisia olleet nekään...
Tällaset vetää mielen miehen melko matalaksi.. :shitfan:
Tsemppiä!
Nätti Subu.. :coolsmoke:  :coolsmoke:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Warre

Vituttaa tietenkin aika paljon ja kun en nyt mikään moottorin tekijä itse ole niin vähän erikoista että koneen niputus on nyt sitten omalla kontolla. Ikinä oo semmosta tehnyt.
Ekalla koekäytöllä koneesta puhkes pakkasproppu ja tietenkin moottorituen takaa, no ei muuta kuin tekniikka pois ja proppu vaihtoon ja tekniikka takaisin. Toisella käytöllä kone saatiin käymään vuodoitta mutta sitten käyntiin alkoi tulla jotain erikoista ja alkoi lykkäämään painetta syyläriin vaikka kokeiltiin kaikenlaisia poppakonsteja. Sitten alkoi öljyä nousemaan syyläriin ja sitten antoi taas yks pakkasproppu periks. Taas tekniikka pois autosta ja katselemaan läpi systeemejä ja nyt ollaan tässä. Tiivisteet tulee joskus ens kuussa ja kai se sitten saadaan nippuun. Paikalliset mestarit ovat kyllä malko varmoja että lohko on halki kun öljy menee veteen. Sehän ei muualta pääse kuin paineellisista kanavista joita kansissa ei ole...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Warre - 26 huhtikuu, 2020, 10:54Vituttaa tietenkin aika paljon ja kun en nyt mikään moottorin tekijä itse ole niin vähän erikoista että koneen niputus on nyt sitten omalla kontolla. Ikinä oo semmosta tehnyt.
Ekalla koekäytöllä koneesta puhkes pakkasproppu ja tietenkin moottorituen takaa, no ei muuta kuin tekniikka pois ja proppu vaihtoon ja tekniikka takaisin. Toisella käytöllä kone saatiin käymään vuodoitta mutta sitten käyntiin alkoi tulla jotain erikoista ja alkoi lykkäämään painetta syyläriin vaikka kokeiltiin kaikenlaisia poppakonsteja. Sitten alkoi öljyä nousemaan syyläriin ja sitten antoi taas yks pakkasproppu periks. Taas tekniikka pois autosta ja katselemaan läpi systeemejä ja nyt ollaan tässä. Tiivisteet tulee joskus ens kuussa ja kai se sitten saadaan nippuun. Paikalliset mestarit ovat kyllä malko varmoja että lohko on halki kun öljy menee veteen. Sehän ei muualta pääse kuin paineellisista kanavista joita kansissa ei ole...

Alkaa kuulostaa mun elämältä.. :smashhead:
Ostat Camino79:lta siihen koneen, jos tuo onkin halki.. ::)
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Warre

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 26 huhtikuu, 2020, 13:14Alkaa kuulostaa mun elämältä.. :smashhead:
Ostat Camino79:lta siihen koneen, jos tuo onkin halki.. ::)
No niin jatkoa tähänkin söhellykseen eli niputin moottorin sitten varmuuden vuoksi uudella imusarjalla ja hyvillä tiivisteillä, uusilla pulteilla yms. tietenkin, huolellisesti kasaan. Ja käyntiin läks laakista mutta niin vain kävi että öljyt alkoivat vetää sameaksi vartin tyhjäkäynnin jälkeen. Peli seis ja proppu auki ja harmaat litkut kippaan.
Jätin propun auki ja vadin alle ja paineistin vähän syyläriä niin iloinen lirinä kuului öljypohjasta. Kattelin skuupilla niin imari ei vuoda... No tekniikka taas pois autosta ja tällä kertaa motti läks takaisin rakentajalleen. Sieltä löytyi sitten joku halkeama keskeltä jostain nokkakepin alta. Nyt odotellaan sitten josko myyjä saisi siirrettyä ehjät hilut toiseen (ehjempään) lohkoon. Erikoista sinänsä että moottori oli kuitenkin huolella laakeroitu, hoonattu ja rengastettu, kaikista dokumenttia ja kuviakin eli ihan hyvin väsätty ja silti käy näin. Huono tuuri...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Warre - 06 kesäkuu, 2020, 11:58No niin jatkoa tähänkin söhellykseen eli niputin moottorin sitten varmuuden vuoksi uudella imusarjalla ja hyvillä tiivisteillä, uusilla pulteilla yms. tietenkin, huolellisesti kasaan. Ja käyntiin läks laakista mutta niin vain kävi että öljyt alkoivat vetää sameaksi vartin tyhjäkäynnin jälkeen. Peli seis ja proppu auki ja harmaat litkut kippaan.
Jätin propun auki ja vadin alle ja paineistin vähän syyläriä niin iloinen lirinä kuului öljypohjasta. Kattelin skuupilla niin imari ei vuoda... No tekniikka taas pois autosta ja tällä kertaa motti läks takaisin rakentajalleen. Sieltä löytyi sitten joku halkeama keskeltä jostain nokkakepin alta. Nyt odotellaan sitten josko myyjä saisi siirrettyä ehjät hilut toiseen (ehjempään) lohkoon. Erikoista sinänsä että moottori oli kuitenkin huolella laakeroitu, hoonattu ja rengastettu, kaikista dokumenttia ja kuviakin eli ihan hyvin väsätty ja silti käy näin. Huono tuuri...

Paska mäihä.. :o
No, mulla oli yks 6.2 kone, jonka niputin kanssa huolellisesti ja tutkin lohkon ym. puhtaana. Ei säröjä ja kaikki näytti hyvältä.
Uusilla laakereilla ja renkailla kasaan ja kone tallin nurkkaan odottamaan että saan vaihdettua.

Koneen vaihdon jälkeen ajoin sillä alle 180km, kun yhden kiertokangen laaakerit antautui.
Kampurasta lähti siltä kaulalta monta milliä tavaraa ja kone kolisteli lohkosta viereisen runkolaakeripukin säröille..

Syytä en avatessa keksinyt. >:(
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

palontie

Mites kun noissa Blazereissa on takasivuikkunoita kahta versioo,onko toi avattava ikkunamalli Silverado tms?
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 21 kesäkuu, 2020, 20:20Mites kun noissa Blazereissa on takasivuikkunoita kahta versioo,onko toi avattava ikkunamalli Silverado tms?
Olisko ollu kaikkiin erikseen tilattava? Mulla ollu ainakin yks silverado, siinä van tummat takalasit.
En varmasti oo.

Warre

Lainaus käyttäjältä: Warre - 06 kesäkuu, 2020, 11:58No niin jatkoa tähänkin söhellykseen eli niputin moottorin sitten varmuuden vuoksi uudella imusarjalla ja hyvillä tiivisteillä, uusilla pulteilla yms. tietenkin, huolellisesti kasaan. Ja käyntiin läks laakista mutta niin vain kävi että öljyt alkoivat vetää sameaksi vartin tyhjäkäynnin jälkeen. Peli seis ja proppu auki ja harmaat litkut kippaan.
Jätin propun auki ja vadin alle ja paineistin vähän syyläriä niin iloinen lirinä kuului öljypohjasta. Kattelin skuupilla niin imari ei vuoda... No tekniikka taas pois autosta ja tällä kertaa motti läks takaisin rakentajalleen. Sieltä löytyi sitten joku halkeama keskeltä jostain nokkakepin alta. Nyt odotellaan sitten josko myyjä saisi siirrettyä ehjät hilut toiseen (ehjempään) lohkoon. Erikoista sinänsä että moottori oli kuitenkin huolella laakeroitu, hoonattu ja rengastettu, kaikista dokumenttia ja kuviakin eli ihan hyvin väsätty ja silti käy näin. Huono tuuri...
Noniin taas mennään ja nyt on taas uusi koneversio paikallaan. Ja en vaan saa toimimaan. Käy seitsemällä tai kuudella kun antaa jenkaa, välillä käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin.  Miten vitussa voi olla näin vaikeaa? Motti käy kuin kuplavolkkari. Säksättää. Uudet tulpat, uudet johdot, pyörijä, kansi, kaasari on ehjä edelin/carterin 750. Uusi performer 2.0 imari. Bensaa saa ja se on tuoretta.
Lämmittelin koneen ja koitin säätää venttiilinvälykset niin toisessa bankissa kaksi venttiiliä kesti niukin naukin  vartin preloadin (kone sammui jos koitti laittaa enemmän?), muihin meni se kolme varttia ihan hyvin. Kuskin puolen bankkiin kaikkiin kolme varttia mutta silti selvästi käy välillä vajailla pytyillä.
Pitääkö vaan vaihtaa jakaja kokonaan viimeisenä oljenkortena?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Warre - 14 heinäkuu, 2020, 22:35Lämmittelin koneen ja koitin säätää venttiilinvälykset niin toisessa bankissa kaksi venttiiliä kesti niukin naukin  vartin preloadin (kone sammui jos koitti laittaa enemmän?), muihin meni se kolme varttia ihan hyvin. Kuskin puolen bankkiin kaikkiin kolme varttia mutta silti selvästi käy välillä vajailla pytyillä.
Pitääkö vaan vaihtaa jakaja kokonaan viimeisenä oljenkortena?
Arvaan, että just ne pytyt, jotka ei kestäny preloadin lisäystä on ne, joilla käy kunnolla.

Tarkista ny vielä ihan huolella sytkäjärjestys johdoista. on niissä menny joskus ihan osaavatkin sekasin ja vielä muka tarkistuksen jälkeenki ollu silti väärin.
En varmasti oo.