Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Monennäköistä tuikkua tulee tarjolle, kun googleen laittaa 5x7 led umpio hakusanaksi.

Tuolle annetaan likimain samat mitat kuin hellan standardi 5x7 H4 umpiolle:
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/led-ajovalo-pro.html?utm_source=GoogleAds&utm_medium=shopping&gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966Dsn0kYrIJC0ASc73uKQucN6G1lEJBgmtELtcICC0KiZHR3sYVEt2gaAjEuEALw_wcB
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

LPR

Laita keulalle vanhan liiton pyöreät 7" H4 lisävalot, kukaan ei tien päällä nykyään ymmärrä, että ne on ollu vuodesta -81 kielletty. Saat samalla kunnon lähivalot ja ihan ok kaukovalot. Jos joku poliisi mussuttaa, niin luule niiden lyhyiden olevan sumarit, niin huomautuksella pääsee. Niihin hyvät Hellan ref 20 umpiot, eikä mitään mätänetin halpiksia. Mulla on yhdet jemmassa, varmaan löytvät paikan XJ:n keulasta.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

tossahan on standardiumpiot mitkä on hyvät hoo nelkullakin, eikä mitää bemarin puoliellipsivalo virityksiä tai muita halogeenikummallisuuksia.

palontie

Joo ei mulla hajuakaan onko vakiot hyvät vai huonot,tässä on aivan sisältä ruskeet umpiot ja pitäis jotkut hommata.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Pakosarjako siellä räpisee?
Sinä vain

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 marraskuu, 2022, 17:52Pakosarjako siellä räpisee?
Siltä se kuulostaa, tyyppivika...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 02 marraskuu, 2022, 18:22Siltä se kuulostaa, tyyppivika...
Oma ebayn halpis sopi onneksi moitteitta paikalleen mitä pidin pienenä ihmeeenä.
Sinä vain

jusape

Moro !
Tänne en juurikaan oo yhtään kirjoitellut , ja hyvin satunnaisen erittäin harvoin oikeastaan lueskelenkaan....
Mut olis kymysys .....
Ostin siis tuos viime keväänä "paikallisen ylipäällikön" ( ZJ ) -95 Grand Cherokeen / 4.0 .
Joten - ja nyt kun tiedossa on toisen takavetoakselin pieni hikoilu ( jokunen vuosi sitten kaiketi vaihdettu uudet vetoakselit ja laakerit+stefat ) .

Ja nyt taas samalla kun ilmeisesti takalevyt paloineen ( + ehkä tietty seisontajarrukengät ??? )  menee myös uusiksi - niis levyissä on ruosterantua reunalla siihen malliin, ettei ehken kehtaa leimasedälle esitellä loppukesällä enää .....

Niin niin ....
Jotta - jos samalla jotain lukitsinta taakke, peräthän on "Open Diff" malleja, eli lukottomia.
Alkuun siis aatos oli jotta jos jokin kartio / kitkalevyluistonrajoitin, tai jos jokin GM-Käkikellotyyppinen liki tai melkein 100% murkulaa löytyis.
Mut hieman jotenkin valikoima ei oikein suotuisa ollut - joten ....   

Vähän siis pohtinut, josko tuollaisen "Spartan Locker" kikkereen laittaisi ( tuohan toimintaperiaatteeltaan lie sama kuin esim "Lock-Right" mekaaniset hammaslukot ysärin puolivälissä )

Eli kun tarjonta näyttää kahta mallia, "side Gear Bore" on joko 1.560" taikka sitten 1.625"
Joku tuolla toisaalla eri foorumilla oli jostain löytänyt tiedon, että tuo eka olisi "Old type DANA35 " -93 asti ja -94 alkaen olis jälkimmäinen "New type DANA 35 ".

https://www.rockauto.com/en/catalog/jeep,1995,grand+cherokee,4.0l+l6,1182103,drivetrain,differential+locker,1001195


Ja siittä menemme jatkokysymykseen .....
Takaperä ihan aavistuksen ujeltaa yli 80 nopeudessa, satkus tai 120 nopeudessa hieman enempi.
Sellainen se kuulemma on ollut vuosia ( 8-10 ? ) että kannattaako alkaa koko perää laakeroimaan samas konkurssissa, kun jos ei äänimaailma ole mikskään muuttunut.
Ajomäärät itellä jää sinne 5-10 tonnin väliin ( km )
Mut ajoittain on kyllä kärryä perässä, ja kytkentämassana koukussa siis sen n.3tn, tai vähän yli.
Tuo kaverien kärry kun ei ole kuin 3000kg kokonaismassaltaan .....
3500kg kärry helpottais kyllä vähäsen enemmän sitä painojen kans pelaamista .....
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

HendriXXX

Käsijarrukengät ja jarrupalatkin on vaihdettu. Kirraile sitä käkkäriä joku naksu tiukemmalle.

Saahan tuohon sen eatonin true-trackin, joka on torseni-tyyppinen. Sitähän mä itse siihen haaveilin laittavani..

Summitin sivuja tutkin ni mun arvaus ois että 1.560" versio noista passais. Mut @JAMANT ja luultavasti @Gary Grand :kin sen osaa varmemmin sanoa..

Camino79

Eikös näissäkin vielä ole se pyöränlaakeri suoraan vetaria vasten ja se vetarin pinta menee paskaks? Siksi sit alkaa valskaamaan  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Tervetuloa vain tännekin kirjottelemaan!
Taitaa aika mennä konepuolen juttuja kirjoitellessa nopeasti, mutta ei täällä haittaa vaikkei joka asiaan kommentoi.. ;D
Ja kaikki jutut kelpaa! 8)

Lainaus käyttäjältä: jusape - 08 tammikuu, 2023, 03:24Moro !
Tänne en juurikaan oo yhtään kirjoitellut , ja hyvin satunnaisen erittäin harvoin oikeastaan lueskelenkaan....
Mut olis kymysys .....
Ostin siis tuos viime keväänä "paikallisen ylipäällikön" ( ZJ ) -95 Grand Cherokeen / 4.0 .
Joten - ja nyt kun tiedossa on toisen takavetoakselin pieni hikoilu ( jokunen vuosi sitten kaiketi vaihdettu uudet vetoakselit ja laakerit+stefat ) .

Ja nyt taas samalla kun ilmeisesti takalevyt paloineen ( + ehkä tietty seisontajarrukengät ??? )  menee myös uusiksi - niis levyissä on ruosterantua reunalla siihen malliin, ettei ehken kehtaa leimasedälle esitellä loppukesällä enää .....

Niinkuin tuossa tuli, niin se laakeripinta akselissa saattaa olla jo paskana..
Voihan se pelkkä stefakin vaan olla, varsinkin jos ei ole laatutavaraa sinne laitettu.

Lainaus käyttäjältä: jusape - 08 tammikuu, 2023, 03:24Niin niin ....
Jotta - jos samalla jotain lukitsinta taakke, peräthän on "Open Diff" malleja, eli lukottomia.
Alkuun siis aatos oli jotta jos jokin kartio / kitkalevyluistonrajoitin, tai jos jokin GM-Käkikellotyyppinen liki tai melkein 100% murkulaa löytyis.
Mut hieman jotenkin valikoima ei oikein suotuisa ollut - joten .... 

Vähän siis pohtinut, josko tuollaisen "Spartan Locker" kikkereen laittaisi ( tuohan toimintaperiaatteeltaan lie sama kuin esim "Lock-Right" mekaaniset hammaslukot ysärin puolivälissä )

Eli kun tarjonta näyttää kahta mallia, "side Gear Bore" on joko 1.560" taikka sitten 1.625"
Joku tuolla toisaalla eri foorumilla oli jostain löytänyt tiedon, että tuo eka olisi "Old type DANA35 " -93 asti ja -94 alkaen olis jälkimmäinen "New type DANA 35 ".

https://www.rockauto.com/en/catalog/jeep,1995,grand+cherokee,4.0l+l6,1182103,drivetrain,differential+locker,1001195
Hiukan olen yllättynyt, jos ei siellä (loppuunkulunutta)kitkalukkoa ole, mutta onhan näitä vaikka mitä Saksantuonteja, mistä puuttuu välttämättömätkin varusteet. :(
Eli, oletko avannut ja todennut, ettei kitkoja siellä ole?

Melkeinpä suosittelisin kitkamurikkaa sulle jos ei sitä ole, jos et offaamaan ole varsinaisesti menossa.
Ei välttämättä tule edes kovin kalliiksi, ja käytös pikkupyörittelyssä asvaltilla on miellyttävää. Nuo räikkä-/palalukot kun ei anna anteeksi yhtään..
Onhan se urheilullista, kun auto paukku/huojuu/nytkähtelee asvaltilla parkkiin kääntyessä, muttei kovin mukavaa. :))
Tuollaisen räikkä/palalukon pito on sitten kyllä ihan omassa luokassaan. 8) Luistoa siinä ei ole.

Eli tuosta Danan kitkamurikka?
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=5699565&cc=1182103&pt=13098&jsn=10478

Noihin poskilaakerien kokoihin en ota kantaa.. :o
Jamantilta saanee noihin varmemmin tiedon.

Lainaus käyttäjältä: jusape - 08 tammikuu, 2023, 03:24Ja siittä menemme jatkokysymykseen .....
Takaperä ihan aavistuksen ujeltaa yli 80 nopeudessa, satkus tai 120 nopeudessa hieman enempi.
Sellainen se kuulemma on ollut vuosia ( 8-10 ? ) että kannattaako alkaa koko perää laakeroimaan samas konkurssissa, kun jos ei äänimaailma ole mikskään muuttunut.
Ajomäärät itellä jää sinne 5-10 tonnin väliin ( km )
Mut ajoittain on kyllä kärryä perässä, ja kytkentämassana koukussa siis sen n.3tn, tai vähän yli.
Tuo kaverien kärry kun ei ole kuin 3000kg kokonaismassaltaan .....
3500kg kärry helpottais kyllä vähäsen enemmän sitä painojen kans pelaamista .....
Jos äänimaailma on ollut samanlainen jo vuosia, niin laakereista se ei johdu.
Välitys on äänekäs tässä yksilössä ja pysyy äänekkäänä, vaikka laakeroisitkin sen. Voi käydä äänekkäämmäksikin, kun ei ihan samoihin asetuksiin uudella murikalla menisi kuitenkaan..
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

jusape

Entinen omistaja, eli @HendriXXX on tähän nuo vetoakselit + pyöränlaakerit + stefat perään vaihtanut joskus, tietää hän tarkemmin sen ajankohdan.
Ja täähän oli 2002 tuotu jenkeistä tänne - eli se on varmaa, ettei siellä yhtään mitään luistonrajoitinta ole.
Ja tämähän on part-time malli, eli pääasiassa pelkkä takaveto / 2wd malli.
Eli sillä ei lie merkitystä käytökseen palalukollakaan juurikaan kesäaikaan , koska etupää ei ole laisinkaan vetomoodilla.

Ja juu, kässäriä jonkun verran kirrailin katsuulle kyllä.
Mut levyt on ulkoreunasta, sekä sisä että ulkopuolelta reilun sentin matkalla jo ruosteessa.
Eli alkaa olla likellä sallittua n.30% rajaa.
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

HendriXXX

Mitähän se oli aikaa kun ne vaihtelin.. tais -21 tammikuuta olla.
Richmondin vetarit, Koyon laakerit ja SKF:n stefat siellä on..

jusape

Tuo DANAn kitkamurikka vois kyllä olla ihan vaihtoehto - saman hintainenkin kuin tuo palalukko.
Tosin se vaati koko murikan vaihdon, kun taas palalukon asennuksessa ei tarvinne edes perämurkulaa irroittaa banjosta laisinkaan....

Olihan mulla aikanaan Blazerissä Lock-Right edessä + KEMPPI takana - aikana kun offia tuli aktiivisesti harrastettua - ysärin puolivälissä ja loppupuolella.
Protoluokassa apparina ollessani saavutettiin SM II -98 ja SM I + EM I vuonna -99 .....

Palalukon plussat
On 100% piukassakin paikassa mukana
Pienelläkin lipsumisella on toinenkin heti mukana = tavallaan ennakoitavissa liukkaalla kelillä jos tarkoituksella sladaa menemään.
Huoleton ja kulumisvapaa, eli on huoltoystävällinen - kunhan perässä öljyä vaan on, se öljyttömyys tosin rikkoo jotain muuta kuin sen lukon ...

Miinuksena

Voima välittyy ensisijaisesti aina sisäkaarteen puoleiselle renkaalle ilman armoa ja nopeammin pyörivä huilaa = kuluttaa renkaita vähän rajummin.

Sisäkaarteen lipsahtaessa hiukankin, nasahtaa toinen heti 100% mukaan ja kaltevassa paikassa heti lipajaa perää sivuun.
Liukkaalla sisäkaarre helposti lipajaa ja pito menetetty toisella riénkaalla osin silloin jo - talvikelillä ei tosiaan lie paras vaihtoehto ehottoman 100% vuoksi.
Käy vetarien päälle, josko sutaistessa yhtäkkiä tuleekin pitävä kohta alle - LS perä antaa vähän anteeksi siinä kohden.

Jää / asfaltti alustalla eri puolin, lukon saa "sulatettua" jollei ole riitävän "piukka" tai voimaa pitävämmälle puolen säännöstelevä ( torsen ??? ).
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....