Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14 lokakuu, 2023, 00:38Niva sun tarttis hommata  ^-^
No siinäkö se piilee ratkaisu kaikkeen.  ;)
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 lokakuu, 2023, 00:04Prrrkll... Jeepistä vuotaa tankki.  :pullinghair: Tankkasin pitkästä aikaa täyteen, niin anturin/pumpun läpiviennistä tiputtaa. Pitää vissiin maanantaina kusoilla löytyiskö Veijo Jamantilta tiivistettä.
Tuskin on tiivistevika...
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 lokakuu, 2023, 04:14Tuskin on tiivistevika...

Vuosi-pari sitten vaihdoin pumpun. Ihan ruosteettomat oli tiivistepinnat. Tankki on uusittu jossain vaiheessa ennen mua, mutta on selvästi uusi. Ei ole mätö. Eikä putken lähdötkään olleet ruostuneen oloiset.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 lokakuu, 2023, 00:04Prrrkll... Jeepistä vuotaa tankki.  :pullinghair: Tankkasin pitkästä aikaa täyteen, niin anturin/pumpun läpiviennistä tiputtaa. Pitää vissiin maanantaina kusoilla löytyiskö Veijo Jamantilta tiivistettä.
löytyy, tuossa: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463302-o-rengas-xj-mj-cro53000575

Voi olla kyllä myös paluupuolen putki ruostunut puhki tai laippa sähköjen läpiviennistä... Putsaa ympäristö ja katso mistä tulee ekana märkää. Mulla vuotaa kanssa Comanchen tankki jostain samoilta nurkilta, lysin siihen uuden imuputki/anturiyksikön, alkaa ne olemaan aika harvinaisia herkkuja Comancheen... Kunhan saadaan lava hitsattua ja runkoa, niin sitten painin tuon kanssa tarkemmin...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 14 lokakuu, 2023, 01:27No siinäkö se piilee ratkaisu kaikkeen.  ;)

Niin mä ainakin luule  kun niitä 2 ½ kpl on pihassa  8)

Jeeppikkin oli pihassa mut se ei ollu oma vaan hitsattavana ja olhan työmaa >:(
Vtu tää hymyily sattuu

6PPC

Jos hommaa Jeepin 2.7 Mersu tekniikalla niin seuraava hankinta on tuo

https://jeepswj.com/software/

Voisi olla hyvä sijoitus myös jos on tosissaan ostamassa, Tuolla näkee ehdokkaasta aika hyvin vikakoodit ja saa ne nollattua, myös paljon muuta.

Niin ja kannattaa ottaa ELM palikka tuolta firmasta samalla

Eihän nuo luotettavuudeltaan mitään Mersun W460 G-wageneita ole, mutta aika paljon mukavampia ajaa ja menee vähemmällä polttoaineella.

Kovin pikeytyneillä suuttimien ympäristöllä ei kannata ostaa, jos ei sitten saa halvalla. 4 ja 5 pytyn suuttimet on kivasti piilossa, tosin kyllä nekin saa tehtyä kun tekee huoltoluukun tulipeltiin.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 16 lokakuu, 2023, 04:52Jos hommaa Jeepin 2.7 Mersu tekniikalla niin seuraava hankinta on tuo

https://jeepswj.com/software/
Tuo olikin hyvä vinkki, kiitoksia! Onko muuten kokemusta 2.7 vs 3.0, kannattaako suosia tai välttää jompaa kumpaa?
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14 lokakuu, 2023, 10:00Niin mä ainakin luule  kun niitä 2 ½ kpl on pihassa  8)

Jeeppikkin oli pihassa mut se ei ollu oma vaan hitsattavana ja olhan työmaa >:(
älä saatana kun just traumat hellitti   :rotfl:
Sinä vain

LPR

Mä en saa XJ:hin takajarruja. Siis -90/91 XJ ilman ABSia. Kaikki romut on uutta paitsi kilvet ja käsijarrulinkut. Ilmaa ei tule ilmatessa. Jarrut tuntuu hyvältä, ei ole pehmeät. Käsijarru pitää hyvin. Edes sileällä jäällä käyttöjarru takana ei mene lukkoon.

Voiko se proportion valve olla jumissa tai siellä ilmaa?

Vai onko pääsylinteri p...na? Yleensä pääsylinterivika ilmenisi kaiketi polkimen painumisena hiljalleen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 maaliskuu, 2024, 16:38Mä en saa XJ:hin takajarruja. Siis -90/91 XJ ilman ABSia. Kaikki romut on uutta paitsi kilvet ja käsijarrulinkut. Ilmaa ei tule ilmatessa. Jarrut tuntuu hyvältä, ei ole pehmeät. Käsijarru pitää hyvin. Edes sileällä jäällä käyttöjarru takana ei mene lukkoon.

Voiko se proportion valve olla jumissa tai siellä ilmaa?

Vai onko pääsylinteri p...na? Yleensä pääsylinterivika ilmenisi kaiketi polkimen painumisena hiljalleen.
Onkos XJssä se linjarikkoventtiili?
Sytyttää normaalisti valon jos toisessa piirissä ei ole vastapainetta, mutta kyllä se usein tukkiikin sen piirin..
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 maaliskuu, 2024, 16:38Mä en saa XJ:hin takajarruja. Siis -90/91 XJ ilman ABSia. Kaikki romut on uutta paitsi kilvet ja käsijarrulinkut. Ilmaa ei tule ilmatessa. Jarrut tuntuu hyvältä, ei ole pehmeät. Käsijarru pitää hyvin. Edes sileällä jäällä käyttöjarru takana ei mene lukkoon.

Voiko se proportion valve olla jumissa tai siellä ilmaa?

Vai onko pääsylinteri p...na? Yleensä pääsylinterivika ilmenisi kaiketi polkimen painumisena hiljalleen.
Omassa tein samoja havaintoja mutta silti rullilla piti riittävästi. Huonot jarrut ne kaikkiaan oli.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 maaliskuu, 2024, 16:38Mä en saa XJ:hin takajarruja. Siis -90/91 XJ ilman ABSia. Kaikki romut on uutta paitsi kilvet ja käsijarrulinkut. Ilmaa ei tule ilmatessa. Jarrut tuntuu hyvältä, ei ole pehmeät. Käsijarru pitää hyvin. Edes sileällä jäällä käyttöjarru takana ei mene lukkoon.

Voiko se proportion valve olla jumissa tai siellä ilmaa?

Vai onko pääsylinteri p...na? Yleensä pääsylinterivika ilmenisi kaiketi polkimen painumisena hiljalleen.
Avaa propon taakse menevä putki ja katso liikkuuko neste siinä. Jos liikkuu, on sulla takaletku tukossa. Jos ei, avaa vastaava putki joka tulee pääsylinteriltä, joko propolta tai pääsylinteriltä, jos sieltä mälli lentää, on propo tukossa tai venttiili sulkenut takapiirin. Sen pitäis aueta, kun takapiiri ei vuoda ja painaa kone käynnissä jarrua tasaisesti pohjaan ja kuuluu naks ja valo sammuu, ilmaamista ei pitäis estää, jos estää, on jotain vialla...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

LPR

Valo ei pala, pitää lähteä tutkimaan vielä yövuoroon, just tulin takas kotia. Huomenna olis viimeinen päivä leimata.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Kyllä nyt ahistaa. Jarruletku kaiketi on p...na, ilmatessa menee läpi, mutta paineessa ei. Pesin koneen päivällä, kun on ollut öljyvuotoa. Venttiilikoppaan olin paikallistanut. Ja p...kat, kerrosta alempaa tihruaa. Ja oikea etumurroskin näyttää olevan tuusanpeenä. En taida huomenna leimalle lähteä.  :shitfan:
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

JAMANT

No letkua löytyy hyllystä ja murroksia...

Ja vuotaa kerrosta alempaa?? Siis kansitiivisteestä?? Ai kuutosesta? Se on paineetonta tilaa, ainoa paineellinen osio on tönärit, josta yläkertaa saa voitelun, eli jos kansitiiviste vuotaa, niin puhdista se sauma jarrukliinerillä ja laita silikoni päälle saumaan... Joko auttaa pitkään tai ainakin lopettaa leiman ajaksi...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist