Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

Gary Grand


Vuokralainen

Sauna hävitetty, oiskohan tuolla punaisessa lyhdyssä...?  :P

Toyopet


sämpy

Kuvassa on jotain vikaa, en näe yhtään Saabia.

Bantam

Ei taida olla yhtään Volkkariakaan, vai onko tuolla kauimpana näkyvä musta? Mosse kuitenkin löytyy.

Pande

Vaasalaiseen Hovi-Autoon tuodaan myytävää vuonna 1962. Magirus-Deutz -kuormallinen NSU Prinzejä.



Kuvaaja Rafael Olin. https://www.finna.fi/Record/sls.%25C3%2596TA+112_ota112-2_foto_03512?imgid=1

Gary Grand



Gulf asema Rovaniemellä 1950-1960 luvulla.
Kuva: Lauri Alanärä, Lapin maakuntamuseo

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 21 joulukuu, 2021, 20:56

Gulf asema Rovaniemellä 1950-1960 luvulla.
Kuva: Lauri Alanärä, Lapin maakuntamuseo
58 Chevy. Tässä tämän vuoden puolella kolmesta tuollaisesta SF metsäautosta ostanut osia, rottarodiin uusiokäyttöön...sellaisia jotka ei varmaan enää mobilisteille ois edes kelvannut.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 21 joulukuu, 2021, 21:0158 Chevy. Tässä tämän vuoden puolella kolmesta tuollaisesta SF metsäautosta ostanut osia, rottarodiin uusiokäyttöön...sellaisia jotka ei varmaan enää mobilisteille ois edes kelvannut.
..mutta roddarille/sekopäiselle rakentelijalle olisivat aarteita..

ramman

Gulf asema lappeenranta taikinamäki.
Tuolta asemalta olen ostanut mopoon ja autoon lukuisia kertoja pentsaa.
Oli kyllä silloin jo finnoil merkin alla.


ramman

Tuossa viiskytluvun lopulla purettu Gulf asema lappeenrannan Valtakadulla


Esmi

^ onkos tuo pitkäkattokin Skoda?, tosta tuli mieleen se yks ruskea V8 Skoda!  :thinking:

ramman

Tuossa kuva melkeen ton pikkugulffin vastapäätä eli Esso huoltsikka Valtakadulla.



Tuollakin tuli asioitua todella useasti ja tuo oli Esso loppuun asti.

Tuo esso purettiin vasta 2000 luvun alussa ja sen paikalle rakennettin iso kerrostalo jossa oli mm. Handelspankki.

Nyt se uusiorakennus 2000 luvun alkupuolelta on niin huonossa kunnossa vajoamisen takia niin purkavat senki pois  ::)

Taustalla näkyy muuten Peltolan koulu jossa olen koulutieni aloittanut  :D

manha

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 22 joulukuu, 2021, 14:30^ onkos tuo pitkäkattokin Skoda?, tosta tuli mieleen se yks ruskea V8 Skoda!  :thinking:

Jotain DKW :maista noissa etulokareissa...

Pande

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 22 joulukuu, 2021, 14:30^ onkos tuo pitkäkattokin Skoda?, tosta tuli mieleen se yks ruskea V8 Skoda!  :thinking:
Sanoisin että se on P70 Zwickau Kombi. Trabantin edeltäjä siis.

Aikanaan yleinen mutta hävisivät supernopeasti liikenteestä.

On soma tuo pikku-Gulf kyllä.

Esmin tarkoittama farkku-Skoda on ns. lahna-Skodan farmarimalli. Olikohan se yksilö tarkalta malliltaan 1201 Kombi kun niitä on useilla mallimerkinnöillä.