Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

manha

Lainaus käyttäjältä: Pande - 22 joulukuu, 2021, 14:54Sanoisin että se on P70 Zwickau Kombi. Trabantin edeltäjä siis.

Aikanaan yleinen mutta hävisivät supernopeasti liikenteestä.

On soma tuo pikku-Gulf kyllä.

Esmin tarkoittama farkku-Skoda on ns. lahna-Skodan farmarimalli. Olikohan se yksilö tarkalta malliltaan 1201 Kombi kun niitä on useilla mallimerkinnöillä.

No Vikkauttihan se olikin...

ramman

Taksikyytiä tyylillä joskus 70 luvulla lappeenrannassa.

Kuvaaja on muuten nyt jo edesmennyt Mikonsaaren Arska jonka kuvia tuolla museon arkistossa on todella paljon.

Vanha kolleega ja työkaverikin vähän aikaa. Oli aivan armoton rättäriharrastaja ja niitten kanssa touhasi koko ikänsä.




ramman

Toinenkin Arskan ottama taksikuva tuossa.
Tyylikästä ajankuvaa pystylamppujen kera.


ramman

Kuvaaja ja aihe sama.

Kalusto on vaan vähän tuoreempaa.

Lappeenrannan lentokentältä kuvattu


ramman

Auto-Bruunilla ollu tyylikäs hinuri 60 luvulla. Kosken kuvaamon ottama kuva.


ramman

Lankisen Jalmarin auto pakattu evakkomatkalle Antreassa 1944


ramman

Imatran kyttien uus maija.

Ei varmaan mitään kovin kovavauhtisa takaa-ajoja tolla ole suoritettu  ;D



Kuva : Kosken kuvaamo.

ramman

Generalas Motorsin kiertävä tarvikenäyttely.

Kosken kuvaamon kuvia tämäkin.


ramman

Auto Bruunilla ollu nopeita autoja ja prätkiä myynnissä.



Kuva: Kosken kuvaamo

ramman

Ei liity nyt tämä kuva oikeen mihinkään, mutta kun sattu tulemaan vastaan niin menköön.

Voi pojat, että tuolla paikassa on tullu viinaa juotua ja juhannusta juhlittua teininä monta kertaa.

Sarviniemen lomakylä taipalsaarella siis kyseessä.

Ei ole enää tuokaan paikka toiminnassa nykyään.



Kuva: Aarne A Mikonsaari

ramman

Letukka luiskahtanu katolleen.



Kuva: Kosken kuvaamo

ramman


TwistOla

Lainaus käyttäjältä: ramman - 22 joulukuu, 2021, 16:26Letukka luiskahtanu katolleen.



Kuva: Kosken kuvaamo

"Perä tielle!" tai nykyään enempi "Liinaa perseeseen!" huutelis ralliporukat Kaljahatun johdolla ja johan Letukka jatkais matkaa  ;D

Pande

Lainaus käyttäjältä: ramman - 22 joulukuu, 2021, 16:17Imatran kyttien uus maija.

Ei varmaan mitään kovin kovavauhtisa takaa-ajoja tolla ole suoritettu  ;D
Asiaa sivuten kaakkoissuomalainen varmaan tietää googlettamatta missä biisissä lauletaan näin:

"Jos lyöt varpaasi kynnykseen,
tai ei riimi ota synnykseen,
tai jos terassilla pulunpaskaa putoaa alkoholiisi.
Niin ajattele silloinkin,
että voisi olla huonomminkin,
saattaisithan olla - imatralainen poliisi."


 ;D

ramman

Lainaus käyttäjältä: Pande - 22 joulukuu, 2021, 18:11Asiaa sivuten kaakkoissuomalainen varmaan tietää googlettamatta missä biisissä lauletaan näin:

"Jos lyöt varpaasi kynnykseen,
tai ei riimi ota synnykseen,
tai jos terassilla pulunpaskaa putoaa alkoholiisi.
Niin ajattele silloinkin,
että voisi olla huonomminkin,
saattaisithan olla - imatralainen poliisi."


 ;D

Kyllähä mie miun suosikkipändin piisit tunnen  8)
Myllykosken Pekan ( rip sillekin ) kanssa oon juonu kaljaakin.