Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

Vuokralainen

Pande

80-luvun jälkipuoliskolla kun noilla nurkilla liikuin niin Bel Aireja ei enää tuossa näkynyt, jos niitä seudulla näkyi niin teekkarikylän puolella, mutta silloin kuvan oikean laidan paikkeilla oli parkissa usein hopeanvärinen Saab 900 CD eli uudempi versio Finlandiasta, pidennetty siis. Korkeakoulun virkakalustoa. En enää varmaksi muista, mutta olikohan siinä vielä valtion kilvet eli leijona-numero-U?

Nythän hieman kuvan oikean laidan ulkopuolella menee ratikkalinja.

Valde

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 17 helmikuu, 2024, 17:58Yle Areenasta katselin Erittäin salainen - vakoilua Suomessa sarjasta bongattu kuva:

Aiheena tuossa kohtaa oli neuvostoliittolaisten kiinnostus teknillisen korkeakoulun opiskelijoihin.
OFF-topic, onko tuo sarja mistään kotoisin? Kiinnostaa tuommoiset.

Marklin

Lainaus käyttäjältä: Valde - 17 helmikuu, 2024, 19:15OFF-topic, onko tuo sarja mistään kotoisin? Kiinnostaa tuommoiset.

Kyllä tuo kannattaa katsoa, jos aihe kiinnostaa.

Bantam

Rusty

Gary Grand

Näkymä Hannikaisenkadulta 1977
Jussi Jäppinen

LPR

Miten pitkään Valiolla oli tuollainen väritys ja piimämainokset jakeluautoissa? Itse olen kuvan aikaan ollut 4 v. ja kun näin kuvan, niin tuolliaset jakeluautot muistui heti mieleen.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 helmikuu, 2024, 19:14Miten pitkään Valiolla oli tuollainen väritys ja piimämainokset jakeluautoissa? Itse olen kuvan aikaan ollut 4 v. ja kun näin kuvan, niin tuolliset jakeluautot muistui heti mieleen.
Kyllähän tuo vihreävalkoinen väritys oli varmasti vielä 80-luvullakin, minäkin muistan tuommoiset, vaikka autot oli tuoreempaa.

Bantam

Tuntematon, kuvausaika 1920 -luku alku: Museokatu 3, 5, 7, 9, 11, 18 (Kaupunginmuseo)

100 vuotta sitten Helsingissä vallitsi harmonia katuvaloja myöten.

Samaa ei voi sanoa tänä päivänä. https://maps.app.goo.gl/aBX4YEsfk7nTDnCn7

Bantam

LPR

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 15 maaliskuu, 2024, 22:16
Tuntematon, kuvausaika 1920 -luku alku: Museokatu 3, 5, 7, 9, 11, 18 (Kaupunginmuseo)

100 vuotta sitten Helsingissä vallitsi harmonia katuvaloja myöten.

Samaa ei voi sanoa tänä päivänä. https://maps.app.goo.gl/aBX4YEsfk7nTDnCn7

Arvaisin tuon tuntemattoman kuvaajan nimeksi Signe Brander, mutta jos museon asiantuntijat ovat sitä mieltä ettei ole, niin uskottava on sitten.

kerkko

Lainaus käyttäjältä: LPR - 18 maaliskuu, 2024, 00:53Arvaisin tuon tuntemattoman kuvaajan nimeksi Signe Brander, mutta jos museon asiantuntijat ovat sitä mieltä ettei ole, niin uskottava on sitten.

Aikakausi, aihe, kuvauspaikka ja tekniikka sopisivat SB:lle. Hyvä sävyala, briljantti terävyys (=iso laakafilmi), kohtuudella korjatut pystysuorat (=field-kamera siirroin).

TwistOla

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 17 maaliskuu, 2024, 23:04

"Kuva" näkyy taustalla.

Hämiksellä tuli pikkunassikkana käytyä, kun nuorin enoni oli tuolla mekatsuna. Hänelle tulikin sitten 43-vuotinen työura tuolla ennenkuin siirtyi eläkeputkeen 59 vuotiaana, kun sen ikäisenä vielä pääsi.