Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Thanks for beeing my friend.
Questionable choice, but I appreciate it anyway.

ramman

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 21 lokakuu, 2024, 11:58Mustat kuusimerkkiset? :o


Totta muuten juu. Eli jonkunmuunmaalasethan ne sitten on pakko olla.

Aika peräkkäisiä numeroita on noissa autoissa näköjään eli oisko joku maahantuojan esittelyhommeli kyseessä sitten.

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Bantam

Lainaus käyttäjältä: LPR - 21 lokakuu, 2024, 02:27Yllättävän länsimaista on autokalusto vuonna -58. Elettiin kuitenkin vielä tuontisäännöstelyn aikaa. Lienee lentomatkustus ollut yritysten ja rikkaampien touhua tuolloin, kun kalusto on tuollaista. Olisiko Seutulaan juuri laskeentuneessa koneessa joitain silmää tekeviä, kun on "mustia autojakin" useampi kuvassa?



Kuva Finnasta. https://www.finna.fi/Record/sim.M016-11073

Onkohan tässäkin kuvassa Bedford CA, kolmas oikealta toisessa rivissä?

LPR

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 21 lokakuu, 2024, 20:54Onkohan tässäkin kuvassa Bedford CA, kolmas oikealta toisessa rivissä?
Siltä näyttäisi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 21 lokakuu, 2024, 05:16Tuossa on muuten sama homma, että CA petteri viittaisi ennemmin 1961-> 
Lainaus käyttäjältä: sämpy - 21 lokakuu, 2024, 05:16Tuossa on muuten sama homma, että CA petteri viittaisi ennemmin 1961-> 
Minkäköhän lentoyhtiön väreissä tuo DC-6 on? Finnairille ja Karairille ensimmäiset kutoset tuli -61. Toki voi olla jonkun ulkolaisenkin yhtiön kone, vanha konetyyppihän tuo on.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand



Some serious muscle machines rolled out of a small Chevy dealership in Canonsburg, Pennsylvania. Back in the day, you could spot Yenko cars sitting on used car lots for what now seems like pocket change. Today, those same cars command premium prices as some of the most sought-after classics of the 1960s.
Yenko Chevrolet, located at 575 West Pike Street in Canonsburg, operated from 1949 to 1982. The dealership became legendary for selling high-performance, customized Chevrolets, now famously known as "Yenkos." These vehicles hold a special place in automotive history and are considered prized collectibles.
The Yenko story dates back to 1929 when Frank Yenko started a dealership selling Durant automobiles. When Durant folded in 1932, Frank opened a Chevrolet dealership in Bentleyville, Pennsylvania, in 1934. In 1949, he expanded with a second location in Canonsburg. By 1957, Frank's son, Don Yenko, took over the dealership, bringing with him a passion for high-performance cars. Don's modifications and custom builds cemented the Yenko name in muscle car lore.
Don Yenko managed the dealership until he sold the business in 1982, but the legacy of Yenko Chevrolets lives on as symbols of American muscle car excellence.

Tänä päivänä
Thanks for beeing my friend.
Questionable choice, but I appreciate it anyway.

Anza

Pensken touhuista muistan joskus lueskelleeni. Oisko ollu V8 magazinessa tms. Sama aihe alla miten pojat olivat happokylvyllä keventäneet koria siinämäärin että alkoi jo läpi paistaa jostain ja etulokariin jäi sormella painamalla lommoa. Lisäsivät turvakaaret pitämään koria kasassa. Auto oli radalla nopea, mutta hävisi muutamalle saksalaisten Porschelle. Päihittäen Fordin Gt40 ja muita menestyksekkäitä talleja. Tarinassa on muutakin sääntöjen taivuttelua, kuten kilpakatsastukseen tavallisella autolla ja kissaan tällä kevennetyllä, tarkkasilmäiset taisivat huomata että autoissa oli jotain vuosimallikohtaisia eroja.

The famous unfair-advantage Penske/Donohue creations was the 1967 Camaro you see here. At the end of the '67 SCCA Trans-Am season, after Donohue had piloted it to victories at Las Vegas and Seattle, SCCA tech inspectors discovered that most of this Camaro's metal bits and all of its body panels were acid-dipped—an ethically questionable process carried out at Lockheed Aerospace in California. This acid bath reduced the Camaro's weight from the stock 2920 pounds to an Oprah Slim-Fast 2550 pounds. At which point Donohue, who of course ultimately had to strap himself into the thing, became alarmed about the car's structural rigidity, then roughly akin to a 15-foot roll of Reynolds Wrap. His solution was to install a NASCAR-style roll cage, one of the first in sports-car racing. The cage effectively served as the car's frame.

https://www.caranddriver.com/reviews/a15141796/the-lightweight-camaro-1967-donohue-trans-am-camaro-archived-test-review/



TwistOla



Jouluista tunnelmaa Jyväskylän kirkkopuistossa '60-luvulla. Takseillakin rauhallista.
Kuvaaja Taito Mörk ja kuvalähde Keski-Suomen museo
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

Bantam

Onkos toi rakennus oikealla se Alvar Aallon suunnittelema suojeluskuntatalo?

TwistOla

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 06 tammikuu, 2025, 19:44Onkos toi rakennus oikealla se Alvar Aallon suunnittelema suojeluskuntatalo?

Ei ole se. Tuo kulma kuvassa on Gummeruksenkadun ja Kauppakadun kulmauksessa. Taksiasema on siis Gummeruksenkadulla. Suojeluskuntatalo tahi Valtiontalo se taitaa nykyään olla sijaitsee tuota kuvaa mukaellen Kirkkopuiston vasemmalla puolella mutta ei näy kuvassa.
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

Gary Grand

Thanks for beeing my friend.
Questionable choice, but I appreciate it anyway.

sämpy

Elä kehtaa, mä jo muutenkin mietin 360->225 swappia...  :drool:
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 10 tammikuu, 2025, 07:38Elä kehtaa, mä jo muutenkin mietin 360->225 swappia...  :drool:
Oisit "vähän" erilainen.. :rotfl:

Ja olis todennäköisesti 1 of a kind yksilö sen jälkeen.. O0
Thanks for beeing my friend.
Questionable choice, but I appreciate it anyway.

Wilburi

Vtu tää hymyily sattuu