Pyöränkulmien säätäminen, ohjeet ja ideat

Aloittaja Kyrpov, 24 huhtikuu, 2020, 11:40

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Perustetaas  nyt tämä ettei sotketa mietintöjä eikä uretaanipuslia.


Jatkan siis eilisestä. Auto kampeaa oikealle niin otanko miinusta apparin puolelle ja kuskin puolelle mitä?


Keli aika heikko niin vois kokeilla summittain tänään.


Vakiopulteilla se säätövara oli 15-30-45 niin ohje 0.36. entä jos molemmat löis niin sisään kun saa emi miinukselle, onko kokonaissäätö sillon 30?
Sinä vain

Pertti K

Ite oon pariin autoon säätänyt kaikki kulmat (mitä pystyy säätämään) ihan kotikonstein tallin lattialla, apuna ristikkolaser, vatupassi, metrimitta, astelevy, laskin, kynä, paperi, teippiä. ja suoria laudan pätkiä. Pähkäilyä vaatii ja sen että on suora lattia tai niinkuin minulla että kun on kaatoa niin kaivo on just keskellä autoa, mutta ihan mukavaa hommaa. Casterin mittaukseen piti luntata ohjeet netistä. Ei oo tallessa se ohje, mutta tuosta varmaan löytyy: https://www.google.com/search?q=caster+measurement+diy&rlz=1C1GCEA_enFI799FI799&oq=caster+meas&aqs=chrome.3.69i57j0l7.4608j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

En muista enää ihan yksityiskohtaisesti miten tein, mutta jos teen uudelleen niin pitää koittaa kirjoittaa tänne step-by-step. Ainakin parempi tuli kuin mitä lähtökohta oli (eikä sekään ihan kauhea) ja mittaukset oli toistettavia, että ainakin oma luotto oli niiden onnistumiseen.

Shop manuaaleista katoin ohjearvot ja meillä kun uria on, niin tietyt mitat toleranssin rajalle joka vähentää uraherkkyyttä.

Tossa näyttäis olevan ihan hyvä setti perusteista: http://www.valleyofhastings.com/WheelAlignment2.pdf
Asparagus officinalis

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 huhtikuu, 2020, 11:40Perustetaas  nyt tämä ettei sotketa mietintöjä eikä uretaanipuslia.


Jatkan siis eilisestä. Auto kampeaa oikealle niin otanko miinusta apparin puolelle ja kuskin puolelle mitä?


Keli aika heikko niin vois kokeilla summittain tänään.


Vakiopulteilla se säätövara oli 15-30-45 niin ohje 0.36. entä jos molemmat löis niin sisään kun saa emi miinukselle, onko kokonaissäätö sillon 30?


Koska sulla ei siinä camryssä ole virallisesti caster säätöä niin kokeile nyt ensin pelata camberin säätövarat vasemmalle päin. Eli vasemmalle positiiviseen ja oikealle negatiiviseen päin säätöä. Mikäli ei riitä niin sit voit kokeilla onko yläpäissä yhtään pelivaroja eli yrität saada lisää casteria oikealle ja vähemmän vasemmalle. Toisinsanoen vasemmalla rengas siirtyisi kotelossa taemmas ja oikealla edemmäs.
GM only 😉

HendriXXX


Mä oon tätä sivua käyttäny noissa "4-pyörä" narusuuntauksissani.. Scrollaa sivun alalaitaan.

Camberiin mulla on semmonen kuplavatupassi (magneettijalalla) jolle tein vanteen koon mukaan säädettävän sapluunan. Eihän se kovin tarkka toki ole mut ainaki symmetriset säädöt sillä saa.

Koko auton ajan semmosien ~40cm korkusille ajosiltojen päälle. Tallissa merkittu lattiaan paikka niille että on auto varmasti vaaterissa joka suuntaan.

Sitte etu- ja takapään raidevälien mukaan naruilla neliö. Mulla on tavallisiin autopukkeihin hitsattu mutterit että saan pystytangot niihin joissa sitten nopea säätö narulle navan korkeudelle.

Eturenkaiden alla on maatilavanerin (keltainen) ja kovamuovin palaset päällekköin joissa öljyä tms liukastetta välissä että liikkuu herkästi säätöjä muuttaessa.
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 huhtikuu, 2020, 11:52Koska sulla ei siinä camryssä ole virallisesti caster säätöä niin kokeile nyt ensin pelata camberin säätövarat vasemmalle päin. Eli vasemmalle positiiviseen ja oikealle negatiiviseen päin säätöä. Mikäli ei riitä niin sit voit kokeilla onko yläpäissä yhtään pelivaroja eli yrität saada lisää casteria oikealle ja vähemmän vasemmalle. Toisinsanoen vasemmalla rengas siirtyisi kotelossa taemmas ja oikealla edemmäs.
jes tämä oli selkosuomea ja helppoutta tähän loskapäivän ekaan säätöön  O0




Mullakin se ebayn magneettipassi on, pitää sillä kurkata alkulähtökohta mutta pihan suoruus niin ja näin joten teen ylläolevalla ohjeella alkuun ja katon rauhottuuko yhtään.
Sinä vain

Kyrpov

Olihan tossa juu huomattava säätövara jousijalassa   :-*  :-[


Appari nyt max neg (oli max pos alunperin) ja kuskin puolen työnsin niin pystyyn kun sain ja siinä se tais ollakin mun jäljiltä.


Pultitkin putsasin ja alkuperäset olivat ei siis extrasäätömallia
Sinä vain

Kyrpov

Joo kyllä toi nyt rauhottu puoltamisen suhteen tolla raakasäädöllä
Sinä vain