(Anti)voorteilua ja muuta mukavaa

Aloittaja Mikkis83, 02 toukokuu, 2020, 10:47

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Shama? Muista sitten, että Shamaa ei peruta
Sinä vain

Jussi

Tosta tulee nyt yks vanha tapaus mieleen, jossa oli jakajan rattaan sokka poikki. Kylmänä se jakso takertua siihen sokanjämään kiinni ja pysy hetken oikeella kohtaa, lämmetessä alko lipeemään ja sammu.
Sitä en tiedä/muista olisko Volvossa mahdollista.
En varmasti oo.

Mikkis83

Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.

Ei taas ymmärrä :pullinghair:
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

anttiko

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.

Ei taas ymmärrä :pullinghair:
onko väljä jakaja? Entä jos laittaa 123 ignitioinin?

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: anttiko - 03 toukokuu, 2020, 20:26onko väljä jakaja? Entä jos laittaa 123 ignitioinin?

Jakaja on ainaki kylmänä ihan tivakka. Voiko se väljistyä lämmetessään?

Se 123-sytkä on ihan sika-kallis. Halvemmalla pääsee, kun hommaa bmw m10b18 tms vastapäivään pyörivän jakajan ja koneistaa sen jalan tohon lohkoon käypäseks. Kaverilla on sellanen ja on ollu huolettomia kilsoja.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

timant

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.

Ei taas ymmärrä :pullinghair:

Muuttuuhan siinä ennakko kun kärkiväliä muuttaa..

LainaaViime kesänå tuo weber dgv on kyllä peruskorjattu, jotta ei ainakaan neulavena ois väljä?

Olikos sulla tuossa muuten bensanpaineen säädin, kuullut ainakin tarinaa että vakiopumppu antaisi liikaa painetta weberille tuhoen neulan..

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: timant - 03 toukokuu, 2020, 21:04Muuttuuhan siinä ennakko kun kärkiväliä muuttaa..

Olikos sulla tuossa muuten bensanpaineen säädin, kuullut ainakin tarinaa että vakiopumppu antaisi liikaa painetta weberille tuhoen neulan..

Ei oo. Oisin viime keväänä ostanu kaasutinexpertiltä sellasen classic motor show'ssa, mut myyjä oli sitä mieltä, etten sellaista tartte.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Mulla pari väljää kärkijakajaa ollu ja ne aiheutti lähinnä rötäämistä ja sytytyskatkoksia. Käyntiinlähtöön ei liiemmin vaikuttanut.


Kosketuskulmamittarilla sen käydessä näkis vaan en usko tässä vaivan olevan.
Sinä vain

Mikkis83

Pittää huomenissa kasailla tuo jos kerkee ja pihapiirissä tehä ruuviajoja.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.

Ei taas ymmärrä :pullinghair:
Mustangin kärkijakaja tartti aina keväällä jotain puuhastella niiden kärkien kanssa, muuten ei tullu kipinää. Siis enemmän ku mitata ja kattoo. Koskemisen jälkeen alko aina pelaamaan.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 21:06Ei oo. Oisin viime keväänä ostanu kaasutinexpertiltä sellasen classic motor show'ssa, mut myyjä oli sitä mieltä, etten sellaista tartte.
kaasutinexpertti on hämärä kauppa...voisin skannata tänne niitä outoja mainoksia mitä se joskus lähetteli.

Mittaa pensapaineet niin tiedät tarttetko. Mittarin saa haettua jostain putkiliikkeestä ja samalla ostat siihen haluamasi nipat ja t haaran. Joku 0-1 tai 0-3 bar asteikolla oleva, mitä nyt sattuu olemaan.

Kannattaa eka ottaa selvää onko edes ongelmaa. Tollanen pensamittari noin tehtynä maksaa ehkä kympin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 13:54Lamppu oli lainassa veljen työpaikalta. Sillä katottiin nuo ennakot ja niiden viturallaan olo. Pitää nyt seuraavaks koettaa vielä se, että otan suoraan akulta virran tohon puolalle. Sit jos ei lähe, kutun paikalle manaajan.
koneet käy jo mutta et sää tartte mitäön ajotuslamppua ennakoiden summittaiseen säätämiseen vaan sähkömeisselin tai vaihtoehtoisesti vastusmittarin tai jollei sitäkäön ole niin paperin palan.

Laita se kone niin että sytytysmerkki on maltillisen (5 vaikka) ennakon määrän kohdalla. Sitten avaat kärjet ja laitat paperi väliin. Pyöritä jakajaan ennakkoa niin kauan että paperi irtoaa. Saman asian voi tehdä sähkökynällä mutta sillon virrat päällä, sähkömeisseli puolan miinusjohdon välissä tai virrattomana vastusmittarilla mitaten kärkien vastusta jakajan rungon ja miinusjohdon välillä.

Kun olen laittanut ne kohdilleen laita moottori käymään ja tarkasta tarkat ennakot ajotuslampulla alip kello irrotettuna sitte joskus.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:50Jakaja on ainaki kylmänä ihan tivakka. Voiko se väljistyä lämmetessään?

Se 123-sytkä on ihan sika-kallis. Halvemmalla pääsee, kun hommaa bmw m10b18 tms vastapäivään pyörivän jakajan ja koneistaa sen jalan tohon lohkoon käypäseks. Kaverilla on sellanen ja on ollu huolettomia kilsoja.
kun joskus saat sen sytkälampun katto paljonko se merkki heiluu kun käy pientä tyhjäkäyntiä. Tai koita kädellä kun kone on kuuma niin sillä varmistut.

Väljän jakajan voi myös korjata laittamalla sinne uudet helat. Niitäkin saa ainakin ulkomailta, suomessa tääkin homma on perseestä kun nämä "klassikko" myyjät myy jotain ylihintasia sarjoja muttei sitte viitti pitää mitään ihan perus varaosia hyllyssä.

Mikkis83

Kiitän vinkeistä! Joo myö virtakynällä katottiin se ennakko kohdilleen niin, että just ku lamppu sytty, se oli siinä. Enempää ei vaan pystyny säätämään, ois varmaan pitäny, kun alipainekello ottaa nyt lohkoon kiinni.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

timant

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 toukokuu, 2020, 07:23Enempää ei vaan pystyny säätämään, ois varmaan pitäny, kun alipainekello ottaa nyt lohkoon kiinni.

tossa nyt on muutama vaihtoehto.. jos sen öljypumpun akselin laittas kohilleen? ->

kohdasta 42:00