RockAuto- ALEkoodit ja yleistaivastelu

Aloittaja Zuinula, 11 tammikuu, 2020, 13:57

« edellinen - seuraava »

Camino79

Gary Grand

Menee ehkä politiikan puolelle, mutta alkaako EU vttuilemaan Trumpetille? :o

JAMANT

Toi käytäntö on ollut jo reilun vuoden voimassa, ei oo jenkkien vika, EU-pakotteet venäjää vastaan aiheuttaa noi... Pakotteet riippuu aika pitkälle tullinimikkeistä ja rokin helpompi ilmoittaa ettei pysty, kuin alkaa hankkimaan luotettavia dokumentteja...

Mitä olisit tarvinnut?? Ainiin, eihän ne jo euroopassa olevat osat kelpaa, kun ne on niin kalliita (tän oon kuullut useasta lähteestä aika monta kertaa jo tänä vuonna)...

Camino79

Näkyysä olevan aika paljon tuotteesta kiinni mitä nopsaan kokeilin... mutta tarvii sanoa että alkaa "käyttöharrastaminen" kärsimään jos tää tämmöseks menee  :o

Onneks noita kulutuskamoja on noihin pitkäkattoihin aika hyvin, mutta esmes lodjun- /koneenosien osalta meneekin sit vaikeemmaks  :shitfan:

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 02 helmikuu, 2026, 18:45Mitä olisit tarvinnut??
Kahtelin 280z datsunin pääsylkkää, jos olisi vaihtanut toyotaan 2-piirisen alkuperäisen tilalle.
Saattaa niitä saada kyllä euroopastakin vielä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 helmikuu, 2026, 19:32Kahtelin 280z datsunin pääsylkkää, jos olisi vaihtanut toyotaan 2-piirisen alkuperäisen tilalle.
Jaa, pitäskös vilasta mitä tallin nurkasta voiskaan löytyä?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 helmikuu, 2026, 19:32Kahtelin 280z datsunin pääsylkkää, jos olisi vaihtanut toyotaan 2-piirisen alkuperäisen tilalle.
Tollanen löytys jostain vähän isommasta tojotasta. Saattaa olla jopa Crownista.

LPR

Oletko Amayamasta katsonut? Sieltä nuo Toyota tutut tilaa osat. Siis suoraan Japaniasta.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 helmikuu, 2026, 00:48Tollanen löytys jostain vähän isommasta tojotasta. Saattaa olla jopa Crownista.

Se datsunin on ilman tehostinta ja istuu suoraan alkuperäisiin kiinnitysreikiin.
Noihin vanhoihin kun ei tehostin mahdu ilman merkittävää muokkaamista.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 04 helmikuu, 2026, 01:39Oletko Amayamasta katsonut? Sieltä nuo Toyota tutut tilaa osat. Siis suoraan Japaniasta.
Amayamalla on valikoima turhan tuoreisiin.

Tuo rockauton huomautus on näköjään merkkikohtainen ja taitaa painottua selkeisiin kiina tuotteisiin.

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 04 helmikuu, 2026, 11:11Amayamalla on valikoima turhan tuoreisiin.

Tuo rockauton huomautus on näköjään merkkikohtainen ja taitaa painottua selkeisiin kiina tuotteisiin.
se painottuu tullinimikkeeseen, tietyt nimikkeet vaatii sen dokumentaation... Ei ole väliä, missä on tehty ja kuka on tehnyt hiutaleen, tullinimike vaikuttaa....

Ja sama asia tullee vastaan myös Japanin tuonnissa, kaikki mikä tulee EU:n ulkopuolelta saattaa kuulua pakotteisiin Venäjää vastaan... Riippuu tullinimikkeestä...

1320

Mitenköhän tässä käy jos tilaan Rambleriin osia Ameriikasta (ei Rockautosta), kyseinen firmahan saattaa lähettää osat, mutta tuleekohan minulle jotain vaikeuksia esim tullauksen kanssa?

En mielelläni tilaile Jenkkilästä koska se tulee lähes aina kalliimmaksi kuin ostaa täältä, mutta kun kaikkea ei Suomesta saa...

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 06 helmikuu, 2026, 20:56Mitenköhän tässä käy jos tilaan Rambleriin osia Ameriikasta (ei Rockautosta), kyseinen firmahan saattaa lähettää osat, mutta tuleekohan minulle jotain vaikeuksia esim tullauksen kanssa?

En mielelläni tilaile Jenkkilästä koska se tulee lähes aina kalliimmaksi kuin ostaa täältä, mutta kun kaikkea ei Suomesta saa...
Jos lähettäjä laittaa ulostullaukseen papereihin pakotelistalla olevia tullinimikkeitä, ja et pysty dokumenttia toimittamaan että ei ole venäjän malmista tehty, koko lähetys palautuu lähettäjälle... Siksi aika moni jenkkitavarantoimittaja on lopettanut pakettien lähettämisen eurooppaan... Tulli ei pura lähetyksiä ja salli hyväksyttyjen tuotteiden jatkolähetyksen, koko lähetys voidaan siis palauttaa yhden tuotteen väärän tullinimikkeen takia... Näppärää, eikö... Onneks mulla on paljon Jeepin osia hyllyssä, oon varautunut (kaikkea ei tietenkään voi olla)...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 06 helmikuu, 2026, 22:31Jos lähettäjä laittaa ulostullaukseen papereihin pakotelistalla olevia tullinimikkeitä, ja et pysty dokumenttia toimittamaan että ei ole venäjän malmista tehty, koko lähetys palautuu lähettäjälle... Siksi aika moni jenkkitavarantoimittaja on lopettanut pakettien lähettämisen eurooppaan... Tulli ei pura lähetyksiä ja salli hyväksyttyjen tuotteiden jatkolähetyksen, koko lähetys voidaan siis palauttaa yhden tuotteen väärän tullinimikkeen takia... Näppärää, eikö... Onneks mulla on paljon Jeepin osia hyllyssä, oon varautunut (kaikkea ei tietenkään voi olla)...
Noinhan se menee..
Töissä alkanut aiheuttaa melkoista jumppaa. :shitfan:

Eilen satuin vilkaisemaan syksyllä tilatun PTn tankkilaitteen valmistusmaan Rokin pakkalistasta.. Albania!?! :iiiiik:

Caprice305