Bongauksia liikenteessä

Aloittaja Poju, 11 tammikuu, 2020, 16:23

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 21 heinäkuu, 2024, 21:50Taitaa kuski olla yläkerran herran kanssa hyvissä väleissä.. :o

Brittiläiset sähkövehkeet tietäen. :rotfl:
Ei ne oikeasti niin huonoja ole...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Entäs brittipeli ryyditettynä suomisähköillä?  :drool:
Sinä vain

LPR

Paljonhan tuo juontaa juurensa brittien koservatiivisuuteen käyttää sitä iänikuista tasurilaturia vielä vissiin 70-luvun lopulle asti. Moni kilpailija oli kuitenkin siirtynyt vaihtovirtaan jo 60-luvun alussa. Siihen lisäksi päälle 70-luvun AY-liikkeiden lakkoilut ja tahallinen huonon laadun tekeminen, niin maine on valmis. Nykyään harrasteajokkeina ne tahalliset laatuvirheet on korjattu, huonoimmat on jo käyttöaikaan paalattu. Tasurilaturin rajoitteet ymmärretään ja halutessaan voidaan vaihtaa vaihtovirtalaturi. Ymmärretän kuinka yksinkertaien on muuttaa + maadoitus - maadoitukseksi, että nykyaikaiset laitteet toimii.

Ei oikeastaan pitäisi sen huonompina kuin muiden aikalaisiensa sähköjä. Ei ne ranskiksissa italiaanoissakaan luotettavimpia olleet. Jenkit oli vielä 60- ja 70-luvuilla edelläkävijöitä, mutta sitten kehitys pysähtyi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sämpy

Aika harva aikansa riesa tuottaa oikeaa ongelmaa harrastekäytössä. Paljon enemmän nykyään harmia tuo vaikkapa joidenkin osien vaikea saatavuus. Pitäisin vanhaa japsia haastavampana omistaa kuin vanhaa brittiä.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pertti K

Oli mulla Roverissa 4 omistusvuoden aikana 2 sähkövikaa: airbagin valoa sytytti, syynä huono liitos penkin alla ja takavalopöttimo  meni.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 heinäkuu, 2024, 01:17Nykyään harrasteajokkeina ne tahalliset laatuvirheet on korjattu, huonoimmat on jo käyttöaikaan paalattu. Tasurilaturin rajoitteet ymmärretään ja halutessaan voidaan vaihtaa vaihtovirtalaturi.

Ei oikeastaan pitäisi sen huonompina kuin muiden aikalaisiensa sähköjä. Ei ne ranskiksissa italiaanoissakaan luotettavimpia olleet. Jenkit oli vielä 60- ja 70-luvuilla edelläkävijöitä, mutta sitten kehitys pysähtyi.
Tuo em. on varmaan pääosin totta.
Taavetissakin on engelsmannin sähköt pelannut laturin uusimista lukuunottamatta, mutta tanskalaisten tekemän ohjaamon sähköt on saatanasta..

Aikanan Mirafiorien kanssa ei sähköissä ollut juurikaan ongelmia, kunhan oli suoli-sähköt ensin perannut pois.. Sitä ennen ei tiennyt mitä tapahtuu kun valoja vaihtaa, tai mankan napsauttaa ajon aikana päälle. :oushit:
Saattoi auto sammua, valot vaihtua, tai pyyhkijät mennä päälle/pois kun pitkät napsautti päälle..
Toki ne valot saattoi sammua tai vaihtua myös mankkaa käynnistellessä. :o

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 22 heinäkuu, 2024, 09:48Aika harva aikansa riesa tuottaa oikeaa ongelmaa harrastekäytössä. Paljon enemmän nykyään harmia tuo vaikkapa joidenkin osien vaikea saatavuus. Pitäisin vanhaa japsia haastavampana omistaa kuin vanhaa brittiä.
Harrasteessa pikku harmit on vain osa harrastusta, käyttiksessä samat viat saa repimään pelihousut.
Japsien kanssa oli ongelmia jo ysärillä, kun yli 20 vuotiaaseen ei tahtonut osia saada.. Tänä päivänä tuntuisi olevan parempi tilanne.
Britit on niin kieroutunut kansa, että niillä taitaa olla muutama erikoistunut paja joka ainoalle valmistetulle automallille. :o  Osoittaa hienoa urheiluhenkeä.. :mosh:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Lassi

Normaalisti unohtuu melkein samointein jos vastaan ajelee 60-70luvun auto. Mutta nyt mietin että ajoko tämmönen vihreä otus vastaan joensuuntiellä. En tiiä että näytinkö ihan hölmöltä kun ihan kun kuski olis peukun nostanut pystyyn kun oltii  kohikkain ;D

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:1975_Ford_Transit_100_Campervan_%287954266458%29.jpg

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 22 heinäkuu, 2024, 10:24Oli mulla Roverissa 4 omistusvuoden aikana 2 sähkövikaa: airbagin valoa sytytti, syynä huono liitos penkin alla ja takavalopöttimo  meni.
oliko sulla rover vai "honda"?
Sinä vain

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 22 heinäkuu, 2024, 12:54oliko sulla rover vai "honda"?
"Bemari". Lucasin sähköjä siinä näkyi olevan.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

palontie

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 22 heinäkuu, 2024, 10:24Oli mulla Roverissa 4 omistusvuoden aikana 2 sähkövikaa: airbagin valoa sytytti, syynä huono liitos penkin alla ja takavalopöttimo  meni.


No ilmankos sen hävitit..
Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 23 heinäkuu, 2024, 05:43No ilmankos sen hävitit..
Kansivikaahan siinä oli koko ajan kun mulla oli ja laiska kun mikä. Ja piti saada automaatti.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 heinäkuu, 2024, 09:08Kansivikaahan siinä oli koko ajan kun mulla oli ja laiska kun mikä. Ja piti saada automaatti.
Oliko K18 koneella? Siinä se "kansivika" ei korjaannu pelkällä kansipahvilla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 23 heinäkuu, 2024, 13:17Oliko K18 koneella? Siinä se "kansivika" ei korjaannu pelkällä kansipahvilla.
En tiedä, 1.8. Oli siihen tarinan mukaan tehty ihan oikeaoppisesti kansiremppa mutta söi (joi?) nestettä koko meilläoloajan. Teetin siihen vielä rempan kun paheni ja kävi ilmi että kansi on halki, ehkä keittänyt ennen sitä edellistä remppaa? No kohta alkoi sitten vuotaa imusarjan tiiviste ja mitähän vielä...
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 heinäkuu, 2024, 13:54En tiedä, 1.8. Oli siihen tarinan mukaan tehty ihan oikeaoppisesti kansiremppa mutta söi (joi?) nestettä koko meilläoloajan. Teetin siihen vielä rempan kun paheni ja kävi ilmi että kansi on halki, ehkä keittänyt ennen sitä edellistä remppaa? No kohta alkoi sitten vuotaa imusarjan tiiviste ja mitähän vielä...
Se kone on märkäputkinen ja siitä painuu sylinteriputket alumiinilohkoon. Se sitten oireilee kansipahvivuotona. Vian korjaamiseksi tarvii koko kone purkaa ja koneistaa putkien alapesät tasakorkeuteen ja ottaa dekkitasosta riittävästi pois, että putket jää riittävästi dekkitason yläpuolelle, olikohan ohje jotain 0,3 mm luokkaa ja putkien keskinäinen ero jotain satosia. Sitten alakertaan jämympi oilrail ja multilayer peltitiiviste ja jämymmät kannenpultit. Tuo K18 kiristetään momenttiin koko pakettina yli 40 cm pitkillä kannenpulteilla. Alkusarjan koneissa öljypohjassa runkopukkien alla oleva oilrail, mihin nuo pitkät pultit kiinnittyy, oli liian heikko ja kannen massatiiviste päästi putket värisemään ja ne kaivoi itselleen tilaa lohkoon ja painuivat. Takuuseen laittoivat paljon uusia koneita. Kun katsot myynti-ilmoituksia, niin melkein jokaisessa gen1 Freelanderissa on kone vaihdettu n. 100000 km kohdalla. Omasta MGF:sta ennaltaehkäisevästi käytin koneen osina ja vaihdoin oilrailin. MGF ja Lotus Elise on erityisen ranttuja, kun moottori on takana ja syyläri edessä, niin tulee enemmän lämpövaihteluita kuin etumoottorisissa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Sinä vain