Bongauksia liikenteessä

Aloittaja 35830_man, 11 tammikuu, 2020, 16:23

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 marraskuu, 2025, 02:35Ei kuitenkaan hirven valkeat kintut metrin päässä niiku mulla?
Ei onneksi.

Janski59

Lainaus käyttäjältä: tevo - 08 marraskuu, 2025, 09:12@Virpi59 teki Ökymaasturillaan tonitseja risman parkkihallisa.

@Janski59 n seuratesa tilannetta kalijalootanpäälä istuen ja ollessa sennäkönen jotta tännään joutuu ostaan uuvet gummit ..
Olinkohan minä jo niin sitsoissani etten muista sen ihan noin menneen...

palontie

Lainaus käyttäjältä: Janski59 - 08 marraskuu, 2025, 12:20Olinkohan minä jo niin sitsoissani etten muista sen ihan noin menneen...

Eli oli vissiin lonkerolaatikko?

Valde

"Dexä", eli DX-Corolla, eli E70, tuusniemellä tänään.

tevo

Päiväsellä Purolan Teboililla tankatesa (1,574€/l 95okt.) ohitte pöhisi Valakonen, Punanen ja Oranssi/Musta , siis 3kpletta heinähäkkejä ..

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 08 marraskuu, 2025, 06:14Siinä voi kuskillakin kuplapaine otsassa purkautua siihen penkille.
On se aika jännä tilanne kun tajuu et mikä hiton valkonen tossa sivusilmässä vilkkuu. Ja tajuu et ne on hirven jalat, jotka juoksee liki yhtä kovaa kun ajat. Se kun penkalta kurvaa eteen, niin on aika vähän aikaa reagoida.

palontie

Mitä vanhemmaksi tulee ja mitä useammin pimeessä valkoset töppöset tienlaidalla yllättää niin aika varovaiseksi on kyllä tullut.

Pertti K

Mullakin oli Diudissa pimeänäkö päällä mikä piippailee törmäyskurssilla olevistä immeisistä ja elukoista niin sekään ei reagoinut mitrekään ja mun pitäis?  :dontknow:

Kyllähän mää paniikkijarrutuksen survaisin mutta tuskin vaikutti lopputulemaan. Ei ollu kyllä karvoja puskurissa.

Kyrpov

Hirviä ei pitkään aikaan näkynyt mutta nyt parin viikon sisään jo kolmet.

Keskellä päivää laakea kohta missä metsä ei heti tienreunassa ja harvaa. Vaan siinä on jonkinmoista alamäkeä tielle. Sieltä kun 2x hyvän kokosta juoksi täydessä ravissa tielle niin ei kerennyt kissaa sanoa.

Aiemmin samalla tienpätkällä ajoin hetken jonkun hyssyttelijän perässä ja mietin ohitusta vähän pidempään. No sitten se kääntykin jo pois. Hirvet olis olleet aika hyvin tulilinjalla jos tämä ohitus olis heti toteutunut. Nyt jäi 100m väliä.

Viime sunnuntaina jussin tapaan kattelin sivuikkunasta kun juoksi samaan suuntaan.

Janski59

LPR

Hirvilupien määrä pitäisi moninkertaistaa, että tuo hallitsemattoman suureksi paisunut hirvikanta saataisiin karsittua kymmenesosaan nykyisestä.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 marraskuu, 2025, 00:53Kauris tmv, vähän turhan läheltä  :o
Eilen muuten minunkin edestäni kauris ylitti tien. Ei siinä mitään mutta tämä tapahtui Pukinmäessä parinsadan metrin päässä kehä ykkösestä. Niitä on täällä meidän nurkillamme aika paljon, itse olen nähnyt muunmuassa Pasilan ja Käpylän välillä ihan pyörätien laidalla sekä Haagassa Huopalahden aseman lähellä.

Eilinen nyt ei sikäli mainitsemisen arvoinen juttu ollut että mitään vaaratilannetta ei ollut kun oma vauhti oli hiljainen ja etäisyyttä kohtalaisesti. Sinne se jatkoi matkaa rivitalon pihaan, varmaan syömään jonkun istutukset.  :)

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 09 marraskuu, 2025, 16:43Eilen muuten minunkin edestäni kauris ylitti tien. Ei siinä mitään mutta tämä tapahtui Pukinmäessä parinsadan metrin päässä kehä ykkösestä. Niitä on täällä meidän nurkillamme aika paljon, itse olen nähnyt muunmuassa Pasilan ja Käpylän välillä ihan pyörätien laidalla sekä Haagassa Huopalahden aseman lähellä.

Eilinen nyt ei sikäli mainitsemisen arvoinen juttu ollut että mitään vaaratilannetta ei ollut kun oma vauhti oli hiljainen ja etäisyyttä kohtalaisesti. Sinne se jatkoi matkaa rivitalon pihaan, varmaan syömään jonkun istutukset.  :)
Valkohäntäpeurat joutais listiä viimeistä myöten, kun on haitallinen vieraslaji, metsäkauriskin on hyvin pitkälti tuontitavaraa, jossain Turun puolessa niitä lienee ollut vähäinen määrä luonnostaan. Eli niitä voisi jokusen sata yksilöä jättää Varsinais-Suomeen. Mutta metsästäjät haluaa pitää helppoa saalista luonnossa saatanilla aina halutessaan ja sen takia ruokkivat niitä pihoillaan ja myös asutuskeskuksissa. Kuusipeura onneksi ei menesty Suomessa hoivaamatta, niin sen leviämisestä ei tarvitse olla niin huolissaan, vaikka sitäkin on lukuisia kertoja yritetty levittää Suomeen.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 marraskuu, 2025, 08:16Ei ollu kyllä karvoja puskurissa.
Mulla oli noin about 6v sitten, tai joo, tarkkaanottaen etuloksun listassa... Ennen tai jälkeen ei ole mennyt ton lähempää, enkä myöskään koe, että olis mitenkään tarpeellista päästä tutustuun lähemmin...

LPR

Kaveri prätkällä veti pään alas, niin meni kaulan alta, jotain kuolaa roisku visiirille.