Telakaivinkoneen kanssa elämisestä

Aloittaja Gary Grand, 03 heinäkuu, 2020, 09:08

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 01 joulukuu, 2021, 11:49mä oon ollu vieressä kun latva poikkes ja tippu kaveria päähän. Peltorit lens kypärästä ja vähä aikaa se istuskeli, eikä ollut edes iso latvan pala.  Aineksia olis ollu pahempaan

Ei tartte tosiaan olla isokaan oksa ku tippuu kypärään, sellainen kuiva männyn oksa, pari tuumaa paksu ja pituutta joku 50cm, tuntu ku ois lujempaakin lyöty, piti oikeen kattoa halkesko kypärä

Jossain joku valitti et kypärä oli haljennu ku oksa tippus päähän

Sit olivat keskustelleet et mikä kypärä kestää eniten lyömistä


Lueskentelin keskustelua ja mietiskelin et eikö se ole kypärän tehtävä hajota eikä pään
Ja jos kypärä kestää lätkästä lekalla, niin pää voi olla kovilla siellä kypärän sisällä

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 30 marraskuu, 2021, 23:31Jossain oli kuva metsurista joka oli ollu sahaamassa isompaa puuta ja widow maker oli tippunu samaan kohtaan
Kaveri oli kumarassa ja piti sahasta kiinni, jalat ei ollu enää kiinni rintakehässä

Muistan, että siinä "jenkkimetsurit" sarjassa, mikä pyöri aikoinaan Suomen telkkarissa kerrottiin jostain vastaavasta tapauksesta. Jäi se kuva, että tapauksia oli useampia, jossa henki lähtenyt. Se on aika varma nakki, kun olet sahaamassa ja tulee taivaalta laho latva niskaan.

Kova kiire vielä niillä jenkkimetsureilla saada puuta laanille, siinä ei paljoa ehditä työturvallisuutta ihmetellä.
From M1NSK to Bantam.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 01 joulukuu, 2021, 21:08Muistan, että siinä "jenkkimetsurit" sarjassa, mikä pyöri aikoinaan Suomen telkkarissa kerrottiin jostain vastaavasta tapauksesta. Jäi se kuva, että tapauksia oli useampia, jossa henki lähtenyt. Se on aika varma nakki, kun olet sahaamassa ja tulee taivaalta laho latva niskaan.

Kova kiire vielä niillä jenkkimetsureilla saada puuta laanille, siinä ei paljoa ehditä työturvallisuutta ihmetellä.

Ja onhan se vähän eriasia yrittää tiirata jotain ~100metristä punapuuta irto-oksien varalta versus joku perus 20-30m kuusi/koivu jne. täällä perähikiällä.

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 01 joulukuu, 2021, 21:20Ja onhan se vähän eriasia yrittää tiirata jotain ~100metristä punapuuta irto-oksien varalta versus joku perus 20-30m kuusi/koivu jne. täällä perähikiällä.



Jos latvus katkeaa 100metrisestä punapuusta, sopivasti terävä kärki edellä, niin poistaminen lie helpompi sahalla ku nostamalla

Kohtaamis nopeus maanpintaan taitaa olla 140kmh luokkaa  :o
Ilmeisesti vastaa yli 700kg painoa


Joo se on kans yks kokemus minkä voin passata  :panic:

Bantam

N. 2.16 kohdalla.


"Metsien miehet"-sarjahan pyöri Jimillä joskus kymmenisen vuotta sitten.
From M1NSK to Bantam.

pantera

Komatsun kaasuvaijeri on ollu jäässä joka vitun kerta kun sillä on pitäny jotain pakkasella tehä, Viimekerralla se ei enää sulannu vaikka kone kävi tunnin tyhjäkäyntiä eli asialle piti jotain alkaa oikeesti tekeen ,lukkosulat sun muut weedeet ei auta.

Vanha vaijeri irti ja uutta metsästään, varaosana olis saanu mutta makso kolminumeroisen summan ,ja olis kestänyt ties kuinkakauan saada niin ite se oli tehtävä tämäkin.
Aikaisempi vaijeri oli joku vitunviritys , lenkit molemmin päin, vaijerilukolla kiinni ja kuori kiinni lemmareilla.

Pyöräliikkeestä saatiin mopon 3mm kytkinvaijeria 4 metriä , Pjrjr pyöräytti sorvissa päätenipat, , ooppelin käsijarruvaijerin haitarikumeja, itte sorvasin säätökalikan jonka prässäsin vaijeriin kiinni , täyttö wd 40 ja valmis . Hinta 10€

Nyt jonku pitäs lähtä tonne skutsiin pimiään pakkaseen asentaan..


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: pantera - 10 tammikuu, 2022, 18:14Komatsun kaasuvaijeri on ollu jäässä joka vitun kerta kun sillä on pitäny jotain pakkasella tehä, Viimekerralla se ei enää sulannu vaikka kone kävi tunnin tyhjäkäyntiä eli asialle piti jotain alkaa oikeesti tekeen ,lukkosulat sun muut weedeet ei auta.

Vanha vaijeri irti ja uutta metsästään, varaosana olis saanu mutta makso kolminumeroisen summan ,ja olis kestänyt ties kuinkakauan saada niin ite se oli tehtävä tämäkin.
Aikaisempi vaijeri oli joku vitunviritys , lenkit molemmin päin, vaijerilukolla kiinni ja kuori kiinni lemmareilla.

Pyöräliikkeestä saatiin mopon 3mm kytkinvaijeria 4 metriä , Pjrjr pyöräytti sorvissa päätenipat, , ooppelin käsijarruvaijerin haitarikumeja, itte sorvasin säätökalikan jonka prässäsin vaijeriin kiinni , täyttö wd 40 ja valmis . Hinta 10€

Nyt jonku pitäs lähtä tonne skutsiin pimiään pakkaseen asentaan..


Nuo kötöstellyt vaijerit on ollu kaikissa vehkeissä ihan sieltä ja syvältä..

Kunnolla tehden ei tuu kalliimmaksi ja toiminta on ihan toisesta maailmasta. 8)
Tää näyttää hyvältä..
Obelix, jolla niin pitkät viikset että takertuis tarralenkkareihin.
Nothing haunts me like the junk I didn´t buy..

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 tammikuu, 2022, 19:13Nuo kötöstellyt vaijerit on ollu kaikissa vehkeissä ihan sieltä ja syvältä..

Kunnolla tehden ei tuu kalliimmaksi ja toiminta on ihan toisesta maailmasta. 8)
Tää näyttää hyvältä..
Niitä oli tehty Vammakseenkin. Ja kun ei pelaa, niin palautusjousia sit lisätty niin paljon, et pohje hellänä sai polkee ja käsivipu ei pysyny ollenkaan päällä... Ei ollu isot työt siinäkään, että voi olla tollaset hommat vaikeita joillekin.
En varmasti oo.