Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Viba

Onkos näihin oldsin koneisiin saatavilla vauhtipyörää vai onko yhtä harvinaisia kun kuukivet maanpäällä tarkoitus olis pyörittää 307:kalla jettiä veneessä ja olis parempi kiinnittää keskipakokytkin vauhtipyörään kun flexiplateen
Näytti olevan 166 hampainen vetolevy

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Viba - 13 joulukuu, 2023, 19:57Onkos näihin oldsin koneisiin saatavilla vauhtipyörää vai onko yhtä harvinaisia kun kuukivet maanpäällä tarkoitus olis pyörittää 307:kalla jettiä veneessä ja olis parempi kiinnittää keskipakokytkin vauhtipyörään kun flexiplateen
Näytti olevan 166 hampainen flexiplate
307:aa ei ole saanut manuaalilla koskaan. En tiedä onko noissa vanhemmissa 350:ssä samanlainen painotus, eikös jotain muskelivuosien oldseja ollut manuaaleilla?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Viba


Kun toi mercruiserin 3.0 4syl koneen vauhtipyörä on eri pulttijaolla mut keskireikä sopii. Tietty halkaisia on liian pieni ja menee startti kikkailuks, ja painotus tietty täytyy tehdä, josko löytyis jotain helpompaa

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Viba - 13 joulukuu, 2023, 19:57Onkos näihin oldsin koneisiin saatavilla vauhtipyörää vai onko yhtä harvinaisia kun kuukivet maanpäällä tarkoitus olis pyörittää 307:kalla jettiä veneessä ja olis parempi kiinnittää keskipakokytkin vauhtipyörään kun flexiplateen
Näytti olevan 166 hampainen vetolevy
Mitään näistä en tiedä, mut piruuttani googletin. Ekana tuli summitti ja ebaysta haettuna löytyy kans jotai.

https://www.summitracing.com/search/part-type/flywheels/make/oldsmobile/engine-size/5-0l-307/engine-balance/external

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=oldsmobile+307+flywheel&_sacat=0&_sop=15

Viba

Katos joo kiitti kalu! Täytyy laittaa tilausta vetämään summitilta.
Sitten sellanen että, mihin kohtaan se vetolevyn puntti tulee esim. Jos etupään puntti osoittaa ylös niin laitetaanko myös vetolevyn paino ylös?
Kun kaikki koneet on purettuna mulle tullu.
Tietty tossa summitin vauhtiksessa on asennusohje luultavasti.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Viba - 14 joulukuu, 2023, 09:42Katos joo kiitti kalu! Täytyy laittaa tilausta vetämään summitilta.
Sitten sellanen että, mihin kohtaan se vetolevyn puntti tulee esim. Jos etupään puntti osoittaa ylös niin laitetaanko myös vetolevyn paino ylös?
Kun kaikki koneet on purettuna mulle tullu.
Tietty tossa summitin vauhtiksessa on asennusohje luultavasti.
Sen puntin mukana tulee joka tapauksessa asennusohje.
Mulla on 454:n vauhtiksen takana Fidanzan puntti. En vaan ole vielä päässyt testaamaan.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

6PPC

Monesti törmännyt väitteesen Oldsmobile- lohkojen materiaaliparemmuudesta muihin GM-konsernin tuotteisiin verrattuna.  Eilen purin hankkimaani Oldsin 350 lohkoa livekylpyä varten ja muista merkeistä poiketen (Buick, Pontiac) tästä lähti kierreplugit irti tosi vaivattomasti.  Tätä vasten väitteessä olisi perää.

Mudracer

Tein joskus muinoin veneeseen kuuskekkosen turbolla. Käytin normi puntillisen vetolevyn ja pikkulohkopletukan vauhtipyörän yhdistelmää. Vetolevy ensin jotta starttikehä oikeassa paikassa ja vauhtipyörään vetolaitteen "kytkin"hilut kiinni.
X

NonSenCe

toi mun lähes nollabudjetilla ostettu ja rakennettava Regal sai mahdollisesti halvan koneen. (tai sitten cutlass sai) eli Regal vm80, ollut v6 joskus.

se kone on 403cid, käsittääkseni -79 Trans Amista.

se on porautettu kai jo maksimikokoon 0.040" ja selvästi jo ajettu sen jälkeen jo jonkin verran. eli alkaa oleen kulumaa jo. oletettavasti muuten täysin vakio mylly. (miten senkin varmistaisi? koskaan en konetta ole rakennellut)

myyjä väitti ehjänä ja ajokykyisenä irrottaneensä, ja purki sitä vähän (kannet, imari ja jakop.kop.) ja totesi sen hänen kiihdytysvirityskäyttöön liian loppuun poratuksi.

eli kauheesti ei kai kannata siihen alkaa sijottamaan (ei vaikka rahaa olisikin). ei kisoihin menossa vaan enemmänkin ajelemiseen ja kruisailuun.

mutta mitä sille kannattaisi tehdä että se vähän kuitenkin piristyisi? pieni piristysviritys kun yleensä näyttää pienentävän kulutusta näiden isojen saastekoneiden kanssa.

vai eikö tee mitään sille?

että esim maksimissaan surraa kansista egr möykkyjä pois ja laittaa uudet tiivisteet, öljyt ym. ja sitten toivoo parasta että se käy ja kukkuu?

imusarjassa numero 16. (sössöltä sainkin jo alumiini imarin, oletettavasti A4, en huomannut muovipussia edes avata katsoakseni mitä sain. siitä ei ehkä muuta etua ole mutta on sentään kai 10-20kg kevyempi kuin rautainen.)

kannet 4A eli ne hirmu saaste 83cc mallit (ja yliporattu lisäksi niin puristukset 8?) kannattaisiko näiden tilalle etsiä jos joltakin tai jostaikin saisi esim uudemmat 5A kannet? ymmärsin että niillä ne puristukset saisi jo yli 9siin joka olisi parempi. ja saisi ehkä 15-20hp lisää vain ne vaihtamalla? 

pakosarjat. ei helppo löytää ja aika hintavia olivat mitä vilkaisin. (vakio rautaiset sainkin jo sössöltä varuiksi).

nokka-akseli olis kai yleisest hyvä idea, mutta ainakin uutena näyttäisi olevan vähän liian kallis sijoitus tällä hetkellä. käytetyt aika harvassa kai nekin.. tai ovat ihan liian "race" nokkia tälläseen. tälläsessä vakiossa tai lähes vakiossa pitäs kai pysyy jossain 220 asteen alapuolella.



ja sitten ne konehuoneen osa-puutteet mitä on tullut mieleen..

ne moottorilohkon kannakkeet joihin kiinnitetään moottorityynyt.(ja tyynyt, tosin taitavat olla halpoja uusinakin). mutta kannakkeita ei taideta myydä uusina, löytyykö joltain?

apulaitteiden kannakkeet/telineet.

ja itse apulaitteet, eli laturi ja
ohj.teh. (tai ainakin sen siivapyörä jos tuo mulla jo oleva sopii CARDONE 207803, jos siis autossa on ollutkaan ohjaustehostinta?)
startti.(ei ollu kauheen kalliita halvimmat rockautossa)

flexplate. uusi? käytetty? onko väliä onko se jostain muusta olds v8:sta, 260/307/350?







-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

multa saat ne 350 saastekannet jos haluat. Niissä kai on vähän pienemmät venttiilit, mutta puristukset voisi nousta ehkä puolikkaan verran. Eli jos siellä nyt on 8:1 niin niiden jälkeen voisi olla 8.5:1.

ainakin custom cruiseriin sai anchor merkkisiä tyynyjä. en regalista tiedä. Enkä noidenkaan sopivuudesta tiedä. CC:ltä tulleen 350 koneen tyynyt oli aika risat muistaakseni, mutta voin nekin tarkastaa.

Apulaitteiden telineitä voisi olla siinä mun CC:lle vaihtamassa 260 koneessa jos niitä voi käyttää ja CC ei niitä tartte, sun täytyy siltä kysellä niin voin irrottaa niitä kyllä kun se kone on täällä säilössä.

Siinä on vakionakin jotain 170 tms. heppaa eli mitään isompia se ei välttämättä tartte.

NonSenCe

juu anchor ani-2328 tais olla oikeet moottor tyynyt. ne kannattanee uusina ostaa. hyvin yleis osa kuuluu moneen gm autoon. alle kympin muistaakseni kpl.

joo cc sano katsovansa löytyykö häneltä niitä moottorinkannakkeita jostain sitten kun joskus ehtii. ja startistakin se puhui että pitäs ehkä olla ylimääränen.

se että onko ne kannakkeet kaikissa autoissa samat en tietenkään tiedä.

mikkä ne sun saasta kannet oli?
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

saaste kannet on muistaakseni 3A

se keskimmäinen pakosarjan pultti oli niihinkin katkennu, mutta ei ole umpireikä enää noin uusissa kansissa niin saa puhallettua pillillä pois ilman kauheeta sulan lentelyä joka puolelle. Muskelikansissa mulla on sama juttu, mutta niissä on umpireikä ja sulaa lentää

NonSenCe

pieni parannushan nekin olis kai. 3a, 75cc.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

lähtisikö joku 10cc palotilasta pois. Ei mikään ihmeidentekijä, mutta en minä noilla mitään tee.