Tekokuu l. Lutka

Aloittaja Gary Grand, 19 kesäkuu, 2022, 20:53

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lutkan alla maatessa välähti ajatus tuon orkkis jousipalkin jäykistämisestä. :P
Pitäis onnistua aika jämäkäksi tehdä, kun laittaa kunnon matskusta kolmiot puuttuvien palkinpätkien kohdalle. 8)
JA se sisäpuolelle tehtävä lisäjäykkäri toki kardaanitunnelin yli. :P

Pakoputkien kanssa aloin ensin kötöstellä, mutta eiköhän kaasu loppunu, niin loppui hitsailut.. ::)
Pitää värkätä kolmiopaloja ja putkien katkomisia valmiiksi, niin saa vaan vedellä saumoja kun kaasuputelin saa täyteen.

Kohta on huutava perä suurin melunlähde sisätiloissa! :mosh:  :rotfl:
Tietty, jos jaksais hakea Impin alta sen ysivartin, niin loppuis tuonkin mekastus. :thinking:

Samalla pitäis oikeastaan vaan laittaa taka-akselin tuennatkin uusiksi, kun nuo jousipakat tuntuu menevän ihan ässälle kun kaasua vähän enemmän polkee.. :o
Kardaanikulmat on hyvät pienemmällä kaasulla vedättäessä, mutta reilummin polkiessa alkaa juristaa. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 syyskuu, 2022, 13:35Samalla pitäis oikeastaan vaan laittaa taka-akselin tuennatkin uusiksi, kun nuo jousipakat tuntuu menevän ihan ässälle kun kaasua vähän enemmän polkee.. :o
Kardaanikulmat on hyvät pienemmällä kaasulla vedättäessä, mutta reilummin polkiessa alkaa juristaa.
Tuli mieleen ne Camaron monoleaf takajouset. Ihan paikallaankin kaasua närkkiessä pinioni hyppi ylös alas villisti. Jäi kokeilematta ne toiset 5-lehtiset pakat, kun ne varastettiin Haapaniemen tallilta ja löyty vasta pitkän ajan jälkeen.
En varmasti oo.

Gary Grand

Noista mutkista pitäis syntyä taka-akselin ylitykset. :P



Toinen vaihtoehto olis ollu tiputtaa taka-akseli jousipakkojen alapuolelle.. :rotfl:  :coolsmoke:
Kävi kyllä mielessä sekin! :rotfl:
Ois saanu vähän tilaa takakumeille.. ::)
Nuo joustot tulee vasta vääntöjousien palkin takapuolelle, mutta tuskinpa tuolla on paljon väliä.

Pakoputkien rakentelussa se tympein homma on aina saada niille hyvät kannakkeet tehtyä. En tykkää siitä vaiheesta yhtään. :shitfan: Putkia on mukava pätkiä ja liimailla kokoon.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Putkien teko on persiistä.
Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

Nyt olis kova sellainen ns "loimaa-putki"

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 syyskuu, 2022, 19:54Putkien teko on persiistä.
Vain se sepelillä resuaminen.. ::)

Tänäänkin tuli sentään jotain tehtyä vaikka piti kaasupullo käydä täyttämässä töiden j'älkeen..
Jousipalkin sain jäykättyä yllättävän hyväksi. :P



Tuossa kolmion kohdalla kotelo oli puolisentoista senttiä irti lattiapelleistä.
Nyt siellä on milli ilmaa välissä.

Tilanne takaapäin..



Ja niinkuin kuvista jo näkyy, putketkin vähän edistyi. 8)



Pöntötkin on ripustettu asemiin, mutta kannakkeet ja apparin puoleinen taka-akselin ylitys on tekemättä.
Siellä puolella pitää bensalinjaa ensin vähän hienosäätää, ettei jää putken lähelle.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 syyskuu, 2022, 21:30Vain se sepelillä resuaminen.. ::)
Sepelikin on aika kivaa, jos vaihtoehto on märkä sammal, multa tai savi.
En varmasti oo.

MJF

Sama homma olisi täälläkin, Satelliten pakoputkien tekeminen. Mukavaa hommaa kunhan saisi aloitettua  ;D
Mopar on parsa

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: MJF - 06 syyskuu, 2022, 08:59Sama homma olisi täälläkin, Satelliten pakoputkien tekeminen. Mukavaa hommaa kunhan saisi aloitettua  ;D
Mahtaako tuo hallinosturilla olla lainkaan yhtä mukavaa hommaa?
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

MJF

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 06 syyskuu, 2022, 13:27Mahtaako tuo hallinosturilla olla lainkaan yhtä mukavaa hommaa?

No nii, onhan se tylsää kun tuolilla istuskelee nosturin alla ja samaten pöydän ääressä hitsailee istuultaan  ::)
Mopar on parsa

Gary Grand

Nyt ois röörit Lutkassa taakse asti.. :P

Muutama pikkujuttu jäi vaan vaiheeseen, enkä jaksanu alkaa niitä tekemään.
Huomenna ne ja sitten pääsis ääniä testaileen. :hiphopcar:

Pitäis siis olla Jkylän perstaikruisailuihin ajeltavissa. ;D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Koeajolla käyty. :P

On kuin eri auto  :hiphopcar:  :o
Enimmät vetelyt hävisi ohjaustuntumasta ja kaasua painaessa ei tarvii tehdä ohjausliikkeitä. :rotfl: Pienet routaheitotkin uskaltaa ajaa nyt hidastamatta. :oushit: Isompiin töyssyihin pitää edelleen hidastaa, kun öljypohja on suhteellisen alhaalla..

Melutaso sitten.. ::)
Edes pieni kumien lämmittely ei saa enää korvia soimaan. ;D
Rähinä siis pieneni ihan oleellisesti, vaikka putkenpäät jäi edelleen takakontin alle.

 :P
Tuo voi olla kohta vaikea laittaa myyntiin..
Jos korin saa jäykistettyä hyväksi, jarrut ja ohjauksen nykyaikaistettua ja huutavan perän hiljaiseksi, niin tuo saattaa tarjoilla jo vähän mukavuuttakin.. ;D

No, piti vielä iltapuhteiksi napata apukuskinpuoleinen pakosarja irti ja vaihtaa vuotava kiinantilke tiivistemömmöön.
Aika rajusti oli vuotanut kolmelta pytyltä.
Saattaa ottaa taas hetken että oppii seokset kohdalleen. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Nyt on koeponnisteltu jonossa ajaenkin..
40 alkaa olla kilometritolkulla ajettaessa semmonen nopeus, ettei vesipumpussa riitä kierto.
Nappaa nimittäin kolmosen sisään jo tuossa vauhdissa ja kierrokset on alle tonnin. ::)
Melkoista rykimistä..
Lämmöt nousee 96-99 asteen välkille ja flektit huutaa koko ajan.
No, pakkokakkonen sisään niin alkaa lämmöt tippua ja kuudenkympin rajoituksella jäähtyy jo 91 asteeseen ja flektit tippuu pois. 8)
Eli vesi pitää saada kiertämään.

Selkeesti tuo pata vaatii tiheämpää perävälitystä.
No, sen huomaa kyllä aina kun pääsee nostamaan kierrokset päälle 3k.. :P

Nokkahan on siis jotain 286 mainosasteinen.

Alunperin ajatuksena oli tää kone tunkea Impiin, 3.90 perällä.
Todennäköisesti olis ollu ihan ok yhdistelmä.
Lutkan 3.23 välitys on vaan ihan liian pitkä.. :))

Ruisailujen päätteeksi karkasin jonosta kotia kohti ja pistin Lutkan panemaan parastaan. >:D
Parista risteyksestä pääsi vedättämään ihan kunnolla ja täyskaasuvaihdot tuntuu melko mukavilta. 8)  Edelleen ratissa on syytä olla kiinni molemmin käsin vielä kun kolmonen paukahtaa sisään, mutta tunne ei ole enää niin kaoottinen. :rotfl:
Pidon menetys ei enää siis tarkoita veren pakenemista naamalta ja sotkeentuneita housuja.. :rolleyes:
Paitsi ehkä etupuolelta.. :-[
Ihan kivaa oli siis. :P

Nuo jakkarat ei sovi mun ruumiinrakenteelle sitten yhtään.
Hartiat ja yläselkä ei vaan mahdu selkänojan muotoon.. ::)
Sebukan jakkarat(ja lattia) on pakko laittaa tuohon, jos meinaa yhtään pitempiä aikoja viihtyä autossa.

Illan ruisailureitti kierteli mukavan mutkikkaita reittejä ja Gary sai jumpata ratin kanssa ihan kunnolla. :o Moparin yhdellä sormella pyöritettävää rattia tuli todella ikävä..
Nyt saa vääntää otsa hiessä, ja liikenneympyrät tahtoo mennä aika kulmikkailla linjoilla silti.

Paranneltavaa siis piisaa.. ;D


Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 syyskuu, 2022, 22:44Nyt on koeponnisteltu jonossa ajaenkin..
40 alkaa olla kilometritolkulla ajettaessa semmonen nopeus, ettei vesipumpussa riitä kierto.
Nappaa nimittäin kolmosen sisään jo tuossa vauhdissa ja kierrokset on alle tonnin. ::)
Melkoista rykimistä..
Lämmöt nousee 96-99 asteen välkille ja flektit huutaa koko ajan.
No, pakkokakkonen sisään niin alkaa lämmöt tippua ja kuudenkympin rajoituksella jäähtyy jo 91 asteeseen ja flektit tippuu pois. 8)
Eli vesi pitää saada kiertämään.

Selkeesti tuo pata vaatii tiheämpää perävälitystä.
No, sen huomaa kyllä aina kun pääsee nostamaan kierrokset päälle 3k.. :P

Nokkahan on siis jotain 286 mainosasteinen.

Alunperin ajatuksena oli tää kone tunkea Impiin, 3.90 perällä.
Todennäköisesti olis ollu ihan ok yhdistelmä.
Lutkan 3.23 välitys on vaan ihan liian pitkä.. :))

Ruisailujen päätteeksi karkasin jonosta kotia kohti ja pistin Lutkan panemaan parastaan. >:D
Parista risteyksestä pääsi vedättämään ihan kunnolla ja täyskaasuvaihdot tuntuu melko mukavilta. 8)  Edelleen ratissa on syytä olla kiinni molemmin käsin vielä kun kolmonen paukahtaa sisään, mutta tunne ei ole enää niin kaoottinen. :rotfl:
Pidon menetys ei enää siis tarkoita veren pakenemista naamalta ja sotkeentuneita housuja.. :rolleyes:
Paitsi ehkä etupuolelta.. :-[
Ihan kivaa oli siis. :P

Nuo jakkarat ei sovi mun ruumiinrakenteelle sitten yhtään.
Hartiat ja yläselkä ei vaan mahdu selkänojan muotoon.. ::)
Sebukan jakkarat(ja lattia) on pakko laittaa tuohon, jos meinaa yhtään pitempiä aikoja viihtyä autossa.

Illan ruisailureitti kierteli mukavan mutkikkaita reittejä ja Gary sai jumpata ratin kanssa ihan kunnolla. :o Moparin yhdellä sormella pyöritettävää rattia tuli todella ikävä..
Nyt saa vääntää otsa hiessä, ja liikenneympyrät tahtoo mennä aika kulmikkailla linjoilla silti.

Paranneltavaa siis piisaa.. ;D





Sua ja Lutkaa kaipailtiin kovastikin cruisingin päätteeksi  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 syyskuu, 2022, 01:05Sepelikin on aika kivaa, jos vaihtoehto on märkä sammal, multa tai savi.

https://www.ruohonjuuri.fi/blogs/ajankohtaista/piikkimatto-kokonaisvaltaista-hyvinvointia-keholle-ja-mielelle

Jos piikkimaton terveysvaikutukset on totta, sepelin luulis tekevän myös hyvää kehon energiavirroille. Ne ei pääse virtaamaan jos on tukoksia, kerrotaan Ruohonjuuressa.  :o

Vois ehkä kokeilla laittaa sepeliä lakanan alle, taskuihin, liimaten wc-pytyn rinkulaan ym.