Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Lauantai oli Restauranta rompetoripäivä, joten ihan hieman puuhailin tallilla. Koetin jo perjantaina saada jotakin tolkkua American Hardtopin kattoverhoiluun, joka kosteuden takia ei pysynyt paikoillaan, vaan lävähti alas. Ja kun auto oli lähdössä Mobiliaan näytille tammikuussa -19 piti keksiä jokin konsti piilottaa pilkottavat katon äänieristeet, niin laitoin bilhelveten suojahuopaa katon reunälistojen väliin pingotettuna. Perjantoaina irrotin sen ja koetin oikoa kattopahvia huonoin tuloksin. Muistin sitten, että kerran tein katosta rullan ja sumupullolla kastelin sen ja annoin kuivua... Nyt sitten tänään tein saman tuolle katolle...


juhapih

Nonni, nyt oli kamera mukana tallilla...

Eilen lähti Mätärööristä takapaneli. Tämä tulee tuohhon NASCARiin, koska sen takapaneli on lamppujen alapuolelta tehty suorasta pellistä ja koko alaosa on ihan omaa disainia.  >:D



Nuo ja monta muuta pistehitsiä tuli avattua eilen kanssa.



Tälle päivälle jäi "vain" tuo sivulasin alue, joka olikin sitten kohden pazkamainen urakka. Raspiroopella piti hioa pisteiden seutu pois ja  sitten suostui aukeamaan...



Tuommoista oli piilossa...ei paha ollenkaan.



Kylkipala oli huonompikuntoinen kuin oli ajatellut päältäpäin, mutta voi olla kuitenkin menossa korjattuna Cassiniin. Se oma on todella huono.

Vielä pitää kartoittaa Cassinin kontin pohjan viat ja irroitella sopiva pala tästä. Aika iso pala kuitenkin.

juhapih

Irroteltuja paloja olen tuossa puusouvin välityönä putsaillut maalista ja alustamassasta.

Vielä piti irroitella kontin lattian ja takapanelin väliin tuleva pelti, kun tuossa NASCARissa siihen oli hitsailtu komioita paikkoja ja takapellin korjauspalat oikein kunnon räkäsaumalla.

Tämä siis.


juhapih

Tuossapa on se "parempi" lokari sisäpuolelta massat pestynä pensalla eilen, äänieriste ja pensselimaalit rälläköity tänään teräsharjalla pois. Vielä happoo ja/tai hiekkapuhallusta... Sitten muutma paikka...



Takapaneli putsattuna, sisällä hieman vielä "ruåttin miranoolia"...



Kuskinpuolen kulmasta leikkelin pois paikat, joita oli siihen tumpeloitu. Korjattavaahan noissa on, mutta kun omista on leikattu lamppujen alapuolelta kaikki pois ja muodot ihan kateissa.



Sovitepalan alla pilkottaa ulkopelti kaikessa kau_udessaan.



juhapih

Sain aikaiseksi laittaa American Hardtopin kattoverhoilun pysymään paikoillaan... kastelu ja rullaus toimi jotenkuten, takaosa hieman roikkuu uhkarohkeasti. Täytyy koettaa rakentaa kromiset kaaret pitämään tuota paikoillaan. Ihankuin kalliimmissa vempaimissa on.



Tuon jälkeen tehtiin siirto autotetriksessä... Mutta ei mennyt helpoimman kautta, kun taannoin talliin ajettaessa herkes käymästä. Ja ei käyntiin enää... Kaasarin messinkiosat paksussa vihreässä töhnässä. Siispä putsaamaan, hyvin lähti vihree etikalla. Suuttimet ja kiihdytyspumpun lävet ja kaikki muukin...



Sitten tetriksen seuraava siirto oli tuon kolariconcorden talliin kasaukseen.
Vuoden oli tuolla jemmassa, jos vaikka hieman valmistuisi.



Huomenna lisää tetristä.

juhapih

Seuraava tetrissiirto: Lähtö ranchilta...



Saapuminen kotitallille...



Ja vielä vilkaisu pimeään... Ja siellähän lepää ruttin mätäröörin hylsy.


juhapih

Tetris jatkuu... Concan kasaaminen kyykkäs puuttuvaan listaan... Tuossa kun on osa alkuperäisistä painettavista klipsuista rikki, niin pitää korvata ruuvattavilla...

Sain kuitenkin liimattua repsottavat kattovinyylit kiinni. Joten tallista pois... Tulpat vaihdoin...käy taas kunnolla.



Hiekkapellin laitoin jo kiinni, mutta meni uusiksi, koska ajattelin kasata samoin kuin Eaglessa, mutta tässä meneekin eri järjestyksessä... joten uudelleen irti. Ja olihan siinä vielä hieman työstettävää, joten hiontamaalia pintaan.




Puskureista piti ottaa irti nuo kiinnikkeraudat, että menee paikoilleen. Ensin nuo ja sitten vasta hiekkapelti. Eaglessa eri tavalla...




Samalla laittelin Eaglen takapuskurin muovihuulen. Ensin hiontaa.



Ja siihenkin hiontaväriä, että saa siloseksi.




juhapih

Hinkkasin muovilärpäkkeen pohjamaalin siloiseksi aamutuimaan ja vedin Volvo Mystic Silverin pintaan. Noissa kaikissa missä on tuo lärpäke, on maalit halkeillut, kun ollaan maalattu paksulti pintamaalia tai lakkaa. Tuumasin, että vedän spräyllä ja kokeillaan mites äijän käy...



Mätäröörin kylkipalasta liuottelin massojen jämiä ja maaleja tinnerillä. Sitten laitoin Evaporustia ja irrottelin ruosteita kaikin konstein, porakoneen teräsharjoilla ym... Aika hyvä...



Museoamericanin vuotuinen pihassa ajelu päätyi tallin perukoille, jospa saisi sen mittariston jännitteen säätimen kerrankin korjattua.


juhapih

Ahkerointipäivän saldona on aamukasteen aikaan ajettu nurmikko suvun kantakodissa...

..ja sitten sain vihdoin maaliin tuon Concorden hiekkapellin.



Tuon hionnassa ei kauaa menny, mutta putsailin Matadorin korjauspellit sisäpuolelta lopulliseen kuntoon ja vedin maaliruiskun pesutinnerit ja loput maalit pintaan.





Nyt kun on helle kuumentanut kaikki mahdolliset paikat, niin tuossa Concorden takalasikuvassa näkyyvä lasin alla oleva vinyylikaton kapea reuna irtos kokonaan. Liima oli muuttunut nesteeksi ja pito loppunut...

juhapih

Autotetris jatkuu toisella rintamalla...

Eilen liikkui replica SC tuohon tallin toiselle luukulle... nosturipuolelle.



Sitten tänään sain siirrettyä tuon mustan Eaglen pois tuosta "vakipaikaltaan", missä se on seissyt jo pitkään.



Jaa, että miksi tämmöinen siirto, kun tuota säätöö on muutenkin..

No, kun tuolla auton päällä on nosto-oven kiskojen kiinnitystanko... Se pitää saada pois tieltä, koska alkuviikosta tulee talliin toinen nosturi.