Tenu-Dart

Aloittaja slant sickness, 05 elokuu, 2023, 09:19

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Mun silmissä tuo valusarjan keskikohta tekee tosi hyvän kaasunkäännön ihan yhtä palaa ollessaan. Ja pähkäilin silloin (2021 syksyllä, melkein viis vuotta vanha teos, eikä ole ratkennut) tehdessä, että väliseinä ja T3:n kaksireikäinen laippa tekisi vaan lisää ahdistusta. Jos tuon suoran osuuden asemasta käyttäisi heti valusta lähtiessä Simonsin tiukkaa 2,5" mutkaa, niin lähelle se laippa nousisi.

Mun tekeleessä T3 laipan mutterit on inhottavissa paikoissa. Jos olisin näillä tiedoilla tekemässä uuden, niin ostaisin turboon V-panta-adapterin ja hitsaisin putkeen V-pantakauluksen. Olispahan helppo liitos hallita yhdellä mutterilla.

mun pakosarja on katkaistu syvemmältä koska päällä oleva Cliffordin imusarja ei kytkeydy pakosarjaan lämmityssiilillä eikä millään muullakaan.

samulis

Onko noissa ei läpihengittävissä isosti ongelmaa et pakosarja ja turbo lämmittäis imusarjaa? Millä tota eristetään?

slant sickness

Kaasutinkoneellehan se lämmitys on enempi kuin tarpeeseen. Vanhoissa ei ollut edes semmosta ilmanputsaria, jonka olisi saanut ottamaan esilämmintä pakoputken sivulta. Semmosessa mihin tulee jäämään kaasutin yrittäisin säästää imusarjan lämmityksen.

Ruiskutetussa ei lämmitykselle ole samalla tavoin tarvetta. Mulla oleva Cliffordin imusarja on sellainen vanhempi malli, ettei siihen lämmitystä edes saa, susi sikäli paitsi ehkä kesähelteellä ajeluun, jos kaasarilla ajelisi.

Jos leikkaa pakosarjan kuten minä tein, niin siinä ei enää ole sitä, mikä imusarjan lämmittäisi.

Puukkosahaa ja koonnoksessa ilmaväli. Ei se sen enempää tarvitse eristystä.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: samulis - 30 heinäkuu, 2026, 10:14Onko noissa ei läpihengittävissä isosti ongelmaa et pakosarja ja turbo lämmittäis imusarjaa? Millä tota eristetään?
Ongelma tulee lähinnä oikein kesähelteillä, kun kuuma kone sammutetaan.
Siinä bensa saattaa höyrystyä kaasarissa ja startissa tulee ongelmia, varsinkin jos on vielä laiskahko startti ja huono kipinä tai huono akku mikä aibeuttaa edellä mainitut.

Ajossa ei taida ongelmia olla, kun virtaama on kuitenkin melko suuri.

slant sickness

Rivikoneessa on vissiin pysäköinnin helpompi tilanne, koska ilma virtaa päin vastoin kuin kasin päällä kypsyvän kaasarin ympärillä. Mut kai noihinkin saa kaasuuntumisesta murheen. En muista moisesta kärsineeni.

slant sickness

https://youtube.com/shorts/x39Jm0BdGGQ?feature=share

Hän palasi kesäreissultaan näin 260 kilometrin verran. Nyt on kesä, eikä kesällä maata autojen alla kuin pakon edellä. Olkoon siis syksymmälle semmoisenaan ennen kuin alan tutkimaan, mitä meni ja miten se korjataan.

(Oletus on että menee sinne tekoon, missä on tehty viimeksikin).

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 30 heinäkuu, 2026, 18:35https://youtube.com/shorts/x39Jm0BdGGQ?feature=share

Hän palasi kesäreissultaan näin 260 kilometrin verran. Nyt on kesä, eikä kesällä maata autojen alla kuin pakon edellä. Olkoon siis syksymmälle semmoisenaan ennen kuin alan tutkimaan, mitä meni ja miten se korjataan.

(Oletus on että menee sinne tekoon, missä on tehty viimeksikin).

Miksi mulla on ollu koko ajan päässä että se on -67-69 mallinen.. :o

Toiveajattelua? :)) (omien fiksaatioiden takia..)

Enpä muista että slantin kanssa olisi kaasarin kiehuttelua esiintynyt. Rekordissa oli ihan jokapäiväistä ja koneessa oli piiitkä vieteri helteillä..

slant sickness

Kuuskutonen on ja ostin aikanaan (kesä 1998) ihan muisteloiksi, kun rouvalla ja mulla oli ensimmäinen oikein reissattu käyttis samanlainen väriä myöten. Ei kyllä ollut aie pitää sitä kovin pitkään, mutta se vaan on tuossa edelleen. Ladossahan tämän oli moottoririkon takia välillä, mut vuodesta 2010 alkaen käytännössä joka vuonna ollut ajossa.

Vaiheet:
1998 ostettu
1999 täysrempattu alakerta 225 toisesta aihiosta. Halpis kansityö Supersix imari, Dutra dualsit ja mieto Mopar Performance "244" nokka
2002 (suunnilleen). Uudet venttiilit, pronssiohjurit.
2004 öljypumpun ratas meni moottoritiellä täydestä vauhdista (5500 rpm 3,55 perällä). Auto latoon
2010 punalapuilla kotiin. Täysi jarruremppa. Koneeseen 10 puristukset, etanoli+bensaseoksilla ajelu. Mopar perf "268" nokka.
2011 LGU-32 kilvitys (sama tunnus oli jo aiemmin)
2013 Elka-Jetronic ruisku,  ja pelkälle E85 aineelle vaihto
2018 (suunnilleen) Maxxecu moottorinohjain. Suorasytkä. Vielä enemmän nokkaa (236 astetta 0,05") Tällä tekniikalla Malmilla 15,3 sekuntia 140+ km/h
2021 tallin vaihto. 225 pois autosta. 170 koneesta uusi alakerta. Vähän loivempi nokka. T3/4 turbo.
202x Ihan DIY turbo nokka leveällä LSA:lla. 14,8 sekuntia MUTTA 163,5 km/h lopparit. Turbiini haittaa liikkeelle lähtöä.
2024 HX30 turbo. Nyt on vetoja alhaalta asti. Ei kisailtu enää.

slant sickness

Paremman hallinosturin puutteessa tämmönen nosto. Diagnoosi on kesken, mut kun pyörittää takapyörää eteenpäin, niin aika ajoin kuuluu rallatusta laatikosta. Muttei koko ajan.

ilel

Tuollakin nostolla ja ennenkaikkea kovalla lattialla pääsee jo pitkälle  8)

slant sickness

Tuommoisella laatikko nousee ja laskee ilman suurempaa ähertämistä. Auton alta poistoon voin joutua nostamaan vielä hieman lisää keulasta - ottaa helmaan helmakoteloon kiinni nosturin päällä ollessaan, jos ottaa.

slant sickness

Se tuli aika helposti tuohon tyrkylle. Ja just silloin mun toisen tallin hallituksen jäsen "tuli etsimään mua" ja pääsi kantamaan laatikon Seattiini. Ajelin laatikon Nastolan mestarille diagnoosiin ja remontin korjuuseen.

Mä teetin Pihliksessä tallipaikoilleni varaukset sähkoautolataukseen eli sähköliike laittoi rempassa meidän paikoille 5x2,5 kaapelin. Huomasin sen kaapelin kadonneen, mut vastapäiselle paikalle oli tehty lataus. Eli varas jäi kiinni. Oli vielä käynyt kytkemässä sen tallin tauluun ilman virallista mittausta. Isännöitsijä on täys paska. Mä niille selitin, ettei tallin pidä lähteä sähkön vähittäismyyjäksi, koska sillä pääsee alv-velvolliseksi ja se on työlästä plus maksaa.

No joku vetelee sinne mulle uuden kaapelin plus tuo varas maksaa sen plus teettää omansa uudelleen.

Ilta meni pojan Polosen katsastusremppaan. Etujarrut plus koiranluut. Ja antoivat myöhään leimalle tulleelle kokonaista 36h ajoaikaa remonttipaikalle. Tänään antoivat. Menee aamulla näytölle...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 06 elokuu, 2026, 07:01Tuommoisella laatikko nousee ja laskee ilman suurempaa ähertämistä. Auton alta poistoon voin joutua nostamaan vielä hieman lisää keulasta - ottaa helmaan helmakoteloon kiinni nosturin päällä ollessaan, jos ottaa.
Mä oon pultannu hallitunkin tallaan öölipohjan kokosen vanerilevyn lootia varten, aika hyvin sekin toiminu. Hiekkapihalla vähän ahistaa siirto.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 elokuu, 2026, 00:46Mä oon pultannu hallitunkin tallaan öölipohjan kokosen vanerilevyn lootia varten, aika hyvin sekin toiminu. Hiekkapihalla vähän ahistaa siirto.
Kahdella pienellä hallitunkilla sai laatikkoa nostateltua vuoroin vasemmalta ja oikealta. Tällä nousee vaihteisto keikkumatta, mutta voisihan tuota vielä parantaa lisäsäädöin (jos viitsisi) millä kallistella vaihteistoa niin että saa sen ensimmäisen kaavelin pultin reikään. Alkaa omat voimat plus nivelvaivat olla semmosia, ettei käsipelissä enää nouse.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 07 elokuu, 2026, 06:16Kahdella pienellä hallitunkilla sai laatikkoa nostateltua vuoroin vasemmalta ja oikealta. Tällä nousee vaihteisto keikkumatta, mutta voisihan tuota vielä parantaa lisäsäädöin (jos viitsisi) millä kallistella vaihteistoa niin että saa sen ensimmäisen kaavelin pultin reikään. Alkaa omat voimat plus nivelvaivat olla semmosia, ettei käsipelissä enää nouse.

Lattialla nuo työasennot ei hommaa juuri paranna.. :shitfan: