PANTHER PINK DART

Aloittaja Sleepercooler, 02 heinäkuu, 2022, 22:17

« edellinen - seuraava »

Hupeli

Aika uri-giller sitä saa olla jos vanhoihin töpseleihin johdot vaihtaa kun vanhat jenkki puristettavat liittimet "hiukan erilaisia " Väännät ne ensin väljäksi ja sitten teipillä kiinni? Niinkö?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 13 tammikuu, 2024, 15:50Aika uri-giller sitä saa olla jos vanhoihin töpseleihin johdot vaihtaa kun vanhat jenkki puristettavat liittimet "hiukan erilaisia " Väännät ne ensin väljäksi ja sitten teipillä kiinni? Niinkö?


Ihan ne on vaihdettavissa ne liittimet sinne töpselin runkoon. Tepolta saa jos jonkinmoisia liittimiä ja mullakin jonninmoinen varasto on perus gm:n liittimiä impalan myötä hyllyssä.

Joko sä et tajua tai sit et vaan osaa ja jos jälkimmäinen, niin suosittelen ulkoistamaan sähköhommat ni et polta autojas.  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 tammikuu, 2024, 15:53Joko sä et tajua tai sit et vaan osaa ja jos jälkimmäinen, niin suosittelen ulkoistamaan sähköhommat ni et polta autojas

Ootko ihan tosissas?  Selänkääntäjä sillä sitähän sä olet... vai?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 13 tammikuu, 2024, 15:55Ootko ihan tosissas?



Jos tommonen perus liittimen vaihto oikeaoppisesti on ylivoimainen juttu niin kyllä.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sleepercooler

Niinhän siinä taas kävi, suunnitelmissa oli tehdä talven aikana vaikka ja mitä..... Vitut!! Mitään ei tullut tehtyä mitä piti >:(. Sähköt tekekemättä, penkit asentamatta, perä remppaamatta...
Eipä noi ajoo haittaa, mut vituttaa silti...

Bilika otettu kuitenkin jo liikenteeseen, kun kelit vaan suosii niin pääsee kurvailee
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Sleepercooler

Vaihdoin b&m prostick sifterin Quicksifteriin jota on mielestäni mukavampi käyttää.

Vanha keppi oli asennettu läpipultilla lattiaan koroke palan kanssa.

Ja niin monesti kun luulee, että kun on saman valmistajan melkein samanlainen tuote, niin niksnaks uusi paikoilleen, ja avot valmis...

Ei ei ja ei, kiinnikkeet aivan eri kohdissa ja vaijerin kiinnike myös...

Vaijerin kiinnike piti kääntääntää ylösalaisin jotta vaijerin sai kulkeman linjassa
Ja sifterin alle piti tehdä alusta tunneli päälle.

Alustaan tein 6mm kierteet kiinnitystä varten ja hitsasin alustan tunnelin päälle kiinni, ja hyvä tuli, ainakin olen tyytyväinen.

Parit räpsyt aikaansaannoksesta..

Alkuperäinen vaijerin kiinnitys
You cannot view this attachment.

Käännetty kiinnitys
You cannot view this attachment.

Kepin paikan hakua
You cannot view this attachment.

Kiinnike
You cannot view this attachment.

Viimeinen sovitus
You cannot view this attachment.


Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Stige

Pitää olla matalalla jakkarat et o mukava käyttää keppiä  :o

Kyl o yleesä saanu vähintään sen 10-20cm koroke olla BM kepin alla et tulee ees melkeen mukavalle korkeudelle käyttöö ajetelen perus sohvan tai muuten orggis penkkien kaa.

Sleepercooler

Vaijerin kanssa oli hieman säätämistä, mutta vaihteet löytyi lopulta.

Testilenkillä kepin korkeus oli Perfect, ja tuntui jämäkältä verrattuna vanhaan.

Täytyy jossakin välissä vielä konsoli asentaa tunnelin päälle niin tulee siistimpi, siitä myöhemmin.

Alusta asti vituttanut noiden ovien ja luukkujen istuvuus, niin ajatuksena oli mallaa kuskin ovi linjaa, kyljen ja helman kanssa.

Kaveri tuli jeesaa, kun yksin oli hieman hankalaa ton säädön kanssa, niin saatiin parin tunnin  jälkeen ovi linjaan.

Ovi ennen..
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

Ja jälkeen..
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

Ovi istui linjaa yllättävä hyvin, lokasuojan kanssa tulee varmaan enemmän ongelmia, lähinnä rakojen suhteen, mutta siitä myöhemmin lisää.

Siinä tulevaa voimanlähdettä :rolleyes:
You cannot view this attachment.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Sleepercooler

Tuli riipastua 63mm palikat jousien alta pois, ja hieman leveempää kumeksia vanteelle 205/65 tilalle 235/65, tuli hieman enemmän täytettä lokasuojiin.

Stuugi muuttui hyvään vai huonoon suuntaan??
You cannot view this attachment.

Kävin leukkauttaan palikat keskeltä kahtia, niin saa sen 30mm madalluksen hanuriin jos tulee tarvetta..

Täytyy kokeilla jos 255/60 menis alle ilman väkivaltaa ;)
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

FuryIII 71

Hyvältä näyttää.  O0
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Sleepercooler

Aika menee vauhdilla.....
Rupesin hahmottelemaan uutta mittari / lämppärin paneelia, orkkiksen tilalle..

Leikkautin 1. 25mm riisinjyvä kuosilla olevat alumiini pellit mittojen mukaan....
Ja porailen reijät, kun saan mieleisen järjestyksen mittareille..

Ja tietenkin vilkkujen, lataus ja Ö-paine merkkivalot tulee paneeliin, jahka löydän mieleiset.

Mittarit paneeliin
- Ö-paine
- Jännite
- bensa
- rundi
- mph
Ja
- vaihteiston lämpö
- veden lämpö
Jotka laitan parina joko erillisella paneelia kojetaulun alle tai sitten lämppärin paneeliin.

Makustelin vähän eri vaihtoehtoja
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Sleepercooler

Hahmottelua ja harjoittelukappaleet sovituksessa, vaatii hieman vielä työstöä :rolleyes:
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

Kaikki on maksettu, niillä mennään....