Vw Iltis

Aloittaja Smirkelimies, 06 kesäkuu, 2022, 13:52

« edellinen - seuraava »

ilel

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 12 huhtikuu, 2026, 08:25Tarkemmin ottaen se on keppihevosen pää. Heppa tuli mulle jalkaremonttiin ku raukan jalassa oli todettu murtuma.

Liimatehtaalle..

Smirkelimies



Ei tuo ny iha järkevän ihmisen autolta näytä, mut ny on Vappu! Jee jee, huomenna vappuajot. Tänään käyn pörräämässä muute vaan.

Smirkelimies



Tytöllä alkaa olla silmää väreille!

Aslak

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 30 huhtikuu, 2026, 12:31

Ei tuo ny iha järkevän ihmisen autolta näytä, mut ny on Vappu! Jee jee, huomenna vappuajot. Tänään käyn pörräämässä muute vaan.
Tuo yksisarvisen teloitus vähän arveluttaa!  :o Ei välttämättä ole trofee paras koriste..?

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Aslak - 30 huhtikuu, 2026, 19:05Tuo yksisarvisen teloitus vähän arveluttaa!  :o Ei välttämättä ole trofee paras koriste..?

Ehkä, mut tuo on vapaasti laiduntava yksisarvinen, ei siis häkissä kasvatettu.

Kuhan ajelut on ajeltu, keppi pyllyyn takas, niin hups, hän on taas keppiheppa niinko ennenkin.

Oot jo toinen joka huolestuu. Joku tenava vois ehkä aatella että paha setä on metästäny ykssarvisen ja naulannu pään auton keulaan  :'( . Mutta jos joku tulee kysymään, kerron että näillä on kyky syntyä uudelleen... :) 


Smirkelimies



Ny on vappuajot ajeltu (jonotettu). Viimeks oli autoja 350 paikkeilla, ny ei ollu ainakaan vähempi.

Keli oli hyvä: ei liian kylmä muttei niin lämminkään et ois tullu ongelmia.

Letkassa oli yks hyytymä jonka pääs ohittamaan toista kaistaa onneks siinä kohin.  Katoin et nonni, UAZ on pamahtanu ku se näky korkeempana ensin. Mut olikin niin et UAZ valmistautu hinaamaan Sunbeam Imp: iä!

Autovalikoima on nykyään enimmäkseen 60-80 luvun japseja ja euroja. Asiasta voi olla montaa mieltä mut ehkä joku nuhjunen Sierra vois jäädä vielä muutaman vuoden kotio.

Kantit ei kuulemma oikein siedä pitkää jonotusta ja nykivää menoa. Ku ei o liikenteen ohjausta. Ja oisko monella v8- kuskilla lämpöropleemia, ainakin luulis et viritelty isolohko ois vähä haasteellinen.


isalmela

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 01 toukokuu, 2026, 21:20

Ny on vappuajot ajeltu (jonotettu). Viimeks oli autoja 350 paikkeilla, ny ei ollu ainakaan vähempi.

Keli oli hyvä: ei liian kylmä muttei niin lämminkään et ois tullu ongelmia.

Letkassa oli yks hyytymä jonka pääs ohittamaan toista kaistaa onneks siinä kohin.  Katoin et nonni, UAZ on pamahtanu ku se näky korkeempana ensin. Mut olikin niin et UAZ valmistautu hinaamaan Sunbeam Imp: iä!

Autovalikoima on nykyään enimmäkseen 60-80 luvun japseja ja euroja. Asiasta voi olla montaa mieltä mut ehkä joku nuhjunen Sierra vois jäädä vielä muutaman vuoden kotio.

Kantit ei kuulemma oikein siedä pitkää jonotusta ja nykivää menoa. Ku ei o liikenteen ohjausta. Ja oisko monella v8- kuskilla lämpöropleemia, ainakin luulis et viritelty isolohko ois vähä haasteellinen.


Keli oli sen verran komea, että ajeltiin tyttöjen kanssa Senecalla ihan omia vappuajoja eilen. En jaksanut lähteä kytkintä luistattamaan, kun jäi sen verran synkät muistot Toppilansaareen saapumisesta ja lähtemisestä pari vuotta sitten Oldsilla. Tosin nyt oli mobilistit järjestämässä eikä Terwa cruising, toimiko ne järjestelyt nyt yhtään paremmin?

Smirkelimies

Kun meni 10ksi, sai ajaa suoraan sisään. Autoja tuli tasaseen tahtiin sisään. Alueella oli liikenteen ohjaus. Mut ku alettiin lähteä sai jonottaa aika kauan.
On se autolle yhenlainen kestotesti. Sit ku poikettiin letkasta torille, oli sielläkin liikenne jumissa ku jalankulkijoita vyöryi kadun yli.

Paikalle vois mennä joskus 11- 12 välillä ja ku alkaa kaks kaistaa yhteen suuntaan, vois karata omille reiteille.

Tai miks ei paikalle vois jäädä pitämään piknikkiä omaan tahtiin.

Ei homma kovin hyvin toimi ku vajaat 400 autoa saap keskustan iltapäiväks tukkoon. Ehkä siks linja- autojen aikataulut oli ollu sekasin. Vaan minkäs teet ku ei o liikenteen ohjausta. Ehkä reitti vois olla eri???


Smirkelimies

Eilen oli vapaata ja hyvä keli niin aattelin käydä vähä Road tripillä. Ajelin reilu sata kilsaa Oulujokivartta. Ostin lähtiissä hyvät eväät. Avoautoilu kylätiellä muistuttaa aika paljo moottoripyöräilyä. Ympäristön hajut tulee het vastaan. Avona tuolla on kivempi ajaa kaheksaakymppiä ku äänet ei tu samalla lailla korviin ku katto päällä. Ja ohan tunnelma eri. Tuo ns. pohjospuolen tie Oulusta Utajärvelle on aika suosittu motskarireittikin vaan paikoin aika huonossa kunnossa.

Sitte vielä illalla kruisinkiin. Yks minun suosikeista siellä on -48 Chevy Aerosedan joka on kuulemma tullu Suomeen jo -70 -luvulla. Siinä th200 automaatti ja kutoskonej joten kulutus pysyy inhimillisenä. Hieno! Sit oli paikala muun muassa -35 ja -32 Ford. Jänskä mite jenkkiauto pienenee ku vuosimalli vanhenee. -32 on jo tosi pieni. On ne niin nättejä että kuola iha valuu.





Tommonen tiilenpunanen feikkipatina taitaap olla kevään muotiväri noissa ku yks melken just samannäkönen on netissä myynnissä.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 16 toukokuu, 2026, 10:34Eilen oli vapaata ja hyvä keli niin aattelin käydä vähä Road tripillä. Ajelin reilu sata kilsaa Oulujokivartta. Ostin lähtiissä hyvät eväät. Avoautoilu kylätiellä muistuttaa aika paljo moottoripyöräilyä. Ympäristön hajut tulee het vastaan. Avona tuolla on kivempi ajaa kaheksaakymppiä ku äänet ei tu samalla lailla korviin ku katto päällä. Ja ohan tunnelma eri. Tuo ns. pohjospuolen tie Oulusta Utajärvelle on aika suosittu motskarireittikin vaan paikoin aika huonossa kunnossa.

Sitte vielä illalla kruisinkiin. Yks minun suosikeista siellä on -48 Chevy Aerosedan joka on kuulemma tullu Suomeen jo -70 -luvulla. Siinä th200 automaatti ja kutoskonej joten kulutus pysyy inhimillisenä. Hieno! Sit oli paikala muun muassa -35 ja -32 Ford. Jänskä mite jenkkiauto pienenee ku vuosimalli vanhenee. -32 on jo tosi pieni. On ne niin nättejä että kuola iha valuu.





Tommonen tiilenpunanen feikkipatina taitaap olla kevään muotiväri noissa ku yks melken just samannäkönen on netissä myynnissä.
Tuo aerosedan oli muistaakseni Rovaniemeltä. Oli viime tai toissa vuonna Haaparannan näyttelyssä. Katselin autoa ja jututin myyjää, molemmat vaikutti mukavilta. Sanoi että rekan ohi ei kannata lähteä Aerosedanilla. Mieleen jäi kojelaudassa ollut "reumaluukku". Kojelaudassa oli sellainen avattava luukku, jolla sai kovan tuuletuksen ulkoilmasta. Ei tehty kauppoja, kun vaihdossa ei kelvannut mikään

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 16 toukokuu, 2026, 19:46Tuo aerosedan oli muistaakseni Rovaniemeltä. Oli viime tai toissa vuonna Haaparannan näyttelyssä. Katselin autoa ja jututin myyjää, molemmat vaikutti mukavilta. Sanoi että rekan ohi ei kannata lähteä Aerosedanilla. Mieleen jäi kojelaudassa ollut "reumaluukku". Kojelaudassa oli sellainen avattava luukku, jolla sai kovan tuuletuksen ulkoilmasta. Ei tehty kauppoja, kun vaihdossa ei kelvannut mikään

Nykyinen omistaja vaikuttu autoon nykykunnossa tyytyväiseltä mut ainakin alustassa oli ollu melko paljon remonttia. Muistaakseni etupäässä oli ollu jotain aika kyseenalaisia ratkasuja. Sitte katto oli pitäny hioa pellille, toinen takalokasuoja sepitellä ja semmosta. Takana on ilmapussit jotka on peräisin Scanian hytin mekanismeista. Ovien lukot oli korjautettu lukkosepällä aika vasta. Aika huastava homma vertailla myytävien yksilöiden lopullisia kustannuksia jos vähä halvemmassa onkin sitte kaikkee tommosta pientä mutta erityisosaamista vaativaa laiteltavaa.

Tai jos ei o jaksettu hankkia tuumasia pultteja ja vedetty jenguille sinne tänne millisiä ni semmostakin voi olla hankala ostaessa hoksata. Ei tarttis omistajaketjussa ku yks "Rane" ni ni...