Nettikoneesta yms bongattua

Aloittaja Poweri, 07 helmikuu, 2024, 18:24

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 07 kesäkuu, 2026, 07:34Giljotiini koneita näkyis olevan noin 2000 euron hintaluokassa. Ehkä ihan halvimmat tonnin yksilöt voi olla loppuun ajettuja. On muutamaa merkkiä: Klapi tuiko, Esme, Pilke Patu ainakin.

Uudet on kai siinä 6 te hintaluokassa. Ja hyvän käytetyn markkinahinta näkyis olevan noin 2te.

M. Aika kova koneketju ois (jos koneet pellois):

https://www.nettikone.com/terri/1000-d/2671440

plus  Volvo 400 Buster  plus giljotiini-kone.

Loppujen lopuks ei ois iha mahoton investointi jos koko revohkan sais vaikka 12 t€. Alkais tulemaan klapua!  Siinä ois haavetta. 12 t€ menis äkkiä harrastusautoon tai veneeseen. Nuo hankinnat vois tuoda rahaa takaskin. Ja oisha se hienoo....!!!!!!

MM. Ja ei muuta ku tupekanavaa kyhäämään....
Tuohon Terriin tarviis heti lähtöpelissä hommata kesätelat ja takatelat, jos lainkaan sulan maan aikaan aikoo liikkua. Ja häntäohjaus muuttaa 2:lle sylinterille kuten 1020:ssa ellei ole jo muutettu. Ja 1000:n variaattoriohjaus on melko ongelmallinen ollut, monesta se onkin piistettu ja ajetaan pelkällä häntäohjauksella, kuten 1020.

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 kesäkuu, 2026, 11:07Esme, Estre ja Nokka on pääpiirtein sama, Esme ja Estre tehty Virossa. Vanhan mallin Klapituiko on hyvä ja vahva, mutta terän muotoa pitäis muuttaa. Patussa on hyvä, kun on eri päin kuin muut, kuljetin lähtee taakse eikä sivulle. Saa peruutettua vaikka liiterin tai ladon ovesta sisään ja tehtyä suoraan sinne. Sitten on vielä automaattisyöttöiset Pilkemaster Superpilke ja Bilke. Itse ehkä ostaisin Bilke S3:n jos uutta olisin ostamassa. Superpilke myös olisi kiinnostava.

Katoin videoita noista automaattisyötällä olevista ja hyvin näkyy rankaa rouskuttavan. Senkun nostaa puuta hihnalle!

Smirkelimies


Turre11

Hieno siirrettävä moottorinostin

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Turre11 - 11 kesäkuu, 2026, 11:37Hieno siirrettävä moottorinostin

Tuo luokitellaan moottorityökoneeksi joka saa kulkea 50 km/h:

"Moottorityökoneella tarkoitetaan:


2) perävaunujen ja kuljetusalustojen siirtoon satamassa tai muulla terminaalialueella valmistettua vetotrukkia, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa, jos ajoneuvo ei ole kuorma-auto tai traktori;"

Periaatteessa pitäisi rekisteröidä jos käytetään tieliikenteessä. Mut siitä on poikkeuksia: esim sadonkorjuu- tai tienpitokone.  Vaan tuskinpa tommosella vimpaimella tekis mieli ihan päntiönnään kaupungille. Saaneekohan laittaa henkilönkuletuskärryä perään? Ois oma kaupunkijuna!

M Tossa taitaap olla saman ajoneuvoluokan laite: Taajamatraktorina myydään mut se ei liene mikään virallinen luokitus

https://www.nettikone.com/valmet/taajamatraktori/2672769