-78 Kadett

Aloittaja JiiTee, 25 elokuu, 2021, 12:45

« edellinen - seuraava »

stana

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 15 elokuu, 2024, 16:56Herätellääs vähän tätäkin rojektia...

Muutamaan kuukauteen ei ole tapahtunut oikein mitään. Akseli lepää tallissa edelleen samassa kohdassa, mutta taas sitten noiden muiden alustan osien kanssa aloin tahkoamaan uudestaan. En jaksa lähteä roudaamaan noita alustan osia nyt minnekään muualle kuin duuniin niin ajattelin, että näytän hiekkasuihkua noille muutamille osille.

Takatukivarret ja panhard tanko oli vielä autossa kiinni niin ne nyt ekana irti. Sen jälkeen ihmettelin taas sitä jäätävää massan plus muun paskan määrää kaikissa osissa ja totesin ettei niitä pysty puhaltamaan ennen kuorintaa. Sen verran kevyet on mun puhalluslaitteet, että tuolla massan määrällä hiekkaa menee hukkaan ihan tolkuttomasti.

Tuosta näkee vähän osviittaa siitä kuinka paksusti sitä massan paskaa parhaimmillaan oli...

You cannot view this attachment.

Pari ehtoota oon nyt vuolenut "kultaa" ja nyt alkaa olla kasa osia puhallettavaksi. Osan pystyy melkein maalaamaan suoraan.

You cannot view this attachment.


Samallahan tuon etupään muuttaa isolle tekniikalle kun on noin putsittu. Jos vaikka joskus..

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: stana - 15 elokuu, 2024, 21:34Samallahan tuon etupään muuttaa isolle tekniikalle kun on noin putsittu. Jos vaikka joskus..

Aika varma, että tämän kohdalla se joskus ei tule tapahtumaan ikinä ja tämähän on muutenkin määrä museorekisteröidä.

JiiTee

Viime viikolla oli passeli keli puhaltaa osia niin puhalsin melkein kaikki osat. Muuten homma suju ihan ok, mutta kiinalaisen puhaltimen letku antautui kyljestään ties kuinka monetta kertaa. Pätkä pois letkusta ja homma loppuun. Kävin seuraavana päivänä hakemassa uutta letkua ja paremmat klemmarit, jotka vaihtelen ennen seuraavaa puhallus kierrosta.

Samaan syssyyn päätin sitten vetää osat heti maaliin. Ensin oli ajatelma, että happoa rundi ja teollisuusrojua perään, mutta happari olikin lopussa, niin piti sitten suhauttaa raskaankaluston primeria enstee ennen pintaväriä.

You cannot view this attachment.

Kotona osien tiskailu jatkui sen verran, että nyt on kaikki maalattavat putsattu. Kaiken ryönän alta ilmestyi melkoisen siisti hammastanko.  :o Harmi vaan etten ottanut kuvaa ennen tiskaamista.

You cannot view this attachment.

Ja pitihän sitä ruuvata joku maalattu osa takaisin kiinni.

You cannot view this attachment.

Nappasin etupuskurista tukiraudat irti ja siinä samalla tutkailin sitä tarkemmin. Kyllä siitä saa vielä ihan käypäisen kunhan käyttää vielä lisää aikaa sen entisöimiseen. Nyt vaan nopeasti kokeilin tahnalla, että tuleeko siitä vielä käyttökelpoinen.

You cannot view this attachment.


JiiTee

Maanantaina oli taas keli kohdallaan, niin piti sitten ottaa ja puhaltaa kasa osia. Nyt on taas happoa varastossa eli sitä alle ja mustaa pintaan.

You cannot view this attachment.

Meinasin ensin, että etupalkkiin vain happo, koska siitä joutuu korjaamaan vielä pohjaanlyöntikumien kohdat. Muutin sitten kuitenkin kesken maaluun mieltä ja vetäisin siihenkin pintavärin. Paikkamaalailen sit sen verran mitä korjaamisen jälkeen tarvitsee.


JiiTee

Päätin nyt viedä koko koneen sellaisenaan koneistamoon ja saavat tehdä mitä tarvitsee. Veljpoika saa maksaa lystin...

Tiskailin koneen maanantaina melkein kokonaan ja irroittelin jäljellä olevat apulaiteet. Pakosarjan pultit lähti osittain irti ja osaan piti hitsuutella parempi kanta ennen kuin lähtivät irti. Vaihdelaatikko saa vielä odottaa tiskaamista.

You cannot view this attachment.

Tänään sitten vielä kone irti laatikosta
sekä kytkin ja vauhtis irti. Kytkimessä pinta oli kulahtanut niitin kantoihin asti eli loppuhan se. Sen verran tutkailin tarkemmin konetta, että ovat näköjään tehtaalla kasanneet koneen ja sen jälkeen koko möykky on maalattu mustaksi.

Hiioppia ja kone Fordin konttiin.

You cannot view this attachment.


JiiTee

Osia taas haalittu sieltä täältä. Se alkaa hiljoksiin hiipumaan osien saatavuus tähänkin vehkeeseen...

Kaasaria varten on tilattu korjaussarja ja sitä odotellessa kaasari koki uudelleen syntymisen. Miten voi olla kaasarikin niin paksussa ryönässä?  :o

You cannot view this attachment.

Markok

Itse huomannut että monesti siisteimmät osat löytyy kamalan paskan alta  :o

JiiTee

Otin purkuautosta pari osaa talteen ja siinä samalla homma saattoi vähän karata... :)) Ei nyt ihan liity otsikon aiheeseen, mutta melkein.

You cannot view this attachment.

Saapa nähdä mitä tästäkin hajatelmasta syntyy... :rolleyes:

You cannot view this attachment.

JiiTee

Jatketaan tähän samaan nyt tätä sideshowta, joka tuntuu nyt olevan tällä hetkellä paljon kiinnostavampi kuin itse otsikon laite.

Niin, no mitäpä tästä sitten loihditaan. Joku varmaan luuli, että pöytähän se siitä tulee. Hähää, no ei tule vaan jonkinlainen seinäkoriste, jossa ei ole taasen mitään järkeä.  :)) Sopii siis mun virtaan mitä parhaiten.

Muutamana ehtoona on tässä nyt suunniteltu ja pajotettu enemmän ja vähemmän. Tuo etuhiekkapellin oikea puoli oli saanut sen verran paljon runtua, että sen oikomiseen meni useampi tunti. Pahimman ruttu kohdan joutui laikkaamaan pois ja taiteilemaan siihen uuden paikan. Vielä pitää pajottaa ko. aluetta ennen kuin kehtaa veivata siihen pohjia.

You cannot view this attachment.

Painoahan tälle sais tulla mahdollisimman vähän, niin turhia sisärakenteita oon laikannut surutta pois. Nyt ollaan jo sen verran pitkällä ettei tarvitse enää tehdä kuin puskurin kiinnitys ja ripustuskoukut. Kaikki täytyy toki koesovittaa ennen pohjien tekoa.

You cannot view this attachment.




stana

Heissanhopsan! Jäikö varaosahylsystä kuskin ovea josta vois irroittaa karmin? Olis sellaiselle tarves.