Heinäkoneet/ruohonleikkurit, jyrsimet

Aloittaja Gary Grand, 29 kesäkuu, 2020, 13:18

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 elokuu, 2024, 20:45Leikkureissa on pystyakseli, kun terä on akselin päässä ja jyrsimissä tai vaikka aggregaateissa, ym. on vaaka-akseli, että veti saadaan vaakasuuntaan. Periaatteessa on hyvin pitkälle sama mottori, mutta kiinnitykset on erilaiset ja roiskevoitelussa ym. on eroa, kun moottori on eri päin.

Lähinnä sitä voitelua ajattelin

Muttasmuttas

Jos se on vaakasylinteri, niin mikä estää kääntämästä sitä 90astetta sivulle ilman et nostaa sylinteriä pystyyn

Jossain oli et kampuraan pitää laittaa peltilipare roiskimaan öljyä sylinterille, mutta siinä oli sylinteri pystyyn nostettu


Monesti lahjoitellaan nurtsinleikkureita, mutta hyvin harvassa on ollut lahjoitettavat jyrsimet tai muut vaaka-akseliset
Yks vesipumppuosasta kiinni leikannu moottori oli 50€ myynnissä ja ei menny montaa tuntia ku oli ilmossa "myyty"

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 14 elokuu, 2024, 22:24Lähinnä sitä voitelua ajattelin

Muttasmuttas

Jos se on vaakasylinteri, niin mikä estää kääntämästä sitä 90astetta sivulle ilman et nostaa sylinteriä pystyyn

Jossain oli et kampuraan pitää laittaa peltilipare roiskimaan öljyä sylinterille, mutta siinä oli sylinteri pystyyn nostettu


Monesti lahjoitellaan nurtsinleikkureita, mutta hyvin harvassa on ollut lahjoitettavat jyrsimet tai muut vaaka-akseliset
Yks vesipumppuosasta kiinni leikannu moottori oli 50€ myynnissä ja ei menny montaa tuntia ku oli ilmossa "myyty"
Genuvikaisia agregaatteja on kyllä tämäntästä ilmaiseksikin. Niiden genu kestää murto-osan moottorin kestosta. Ja uusi genu maksaa saman kuin koko uusi agregaatti. Niissä oli vaan joku juttu, että paikallismoottoriksi joutuu vähän soveltamaan. Olikohan genun akseli kampiakselin kanssa yhtä puuta vai oliko genun toisen pään laakerointi runkolaakerien varassa tai jotain vastaavaa. Olen myös nähnyt, toteutuksen, että vanha genu on jätetty väliakseliksi hupia pyörimään.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 elokuu, 2024, 22:32Genuvikaisia agregaatteja on kyllä tämäntästä ilmaiseksikin. Niiden genu kestää murto-osan moottorin kestosta. Ja uusi genu maksaa saman kuin koko uusi agregaatti. Niissä oli vaan joku juttu, että paikallismoottoriksi joutuu vähän soveltamaan. Olikohan genun akseli kampiakselin kanssa yhtä puuta vai oliko genun toisen pään laakerointi runkolaakerien varassa tai jotain vastaavaa. Olen myös nähnyt, toteutuksen, että vanha genu on jätetty väliakseliksi hupia pyörimään.

Ilmeisesti jossain versiossa on koko koneen poskilaippakin sitä genua, eli ennemmin lohko ja kampura laitettu genun päähän kiinni, kuin genua koneen kylkeen

Sit on niitä sellaisiakin missä koneen kyljessä on ikäänkuin kytkinkoppa jonka sisällä "vauhtipyöränä" on genun jäähypuhallin sellaisen olen nähnyt myynnissä


Itelle koskaan oo tullu genuvikaista agrea lahjoitettavana vastaan  ???

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 14 elokuu, 2024, 22:42Ilmeisesti jossain versiossa on koko koneen poskilaippakin sitä genua, eli ennemmin lohko ja kampura laitettu genun päähän kiinni, kuin genua koneen kylkeen

Sit on niitä sellaisiakin missä koneen kyljessä on ikäänkuin kytkinkoppa jonka sisällä "vauhtipyöränä" on genun jäähypuhallin sellaisen olen nähnyt myynnissä


Itelle koskaan oo tullu genuvikaista agrea lahjoitettavana vastaan  ???
Minäpä jemmaan, jos noita lähellä näkyy. Just pari viikkoa sitten oli siisti purkamaton agri mökiltä tullessa romurautalavalla, mutta on kaiketi jo hautautunut tai tyhjennetty.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 elokuu, 2024, 22:45Minäpä jemmaan, jos noita lähellä näkyy. Just pari viikkoa sitten oli siisti purkamaton agri mökiltä tullessa romurautalavalla, mutta on kaiketi jo hautautunut tai tyhjennetty.

Sitten vaan pitää miettiä miten sen tänne rahtaantuu


Agreissa ois sekin hyvä et ne taitaa olla suhteellisen isokoneisia eikä mitään moottorisahan 45cc kokoa

LPR

Hinnat on noussut. Jokunen vuosi sitten sai uuden vaaka-akselisen Hondan kopion satasella, nyt pyörivät 160-200 € hinnoissa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Nyt on tänää turattu Briggsin kanssa, ja turhaan.
Ensin piti siitä ulosotollisesta pystyynvedettävästä korjata käynnistintä et pääs edes kokeileen. Narupyörä halki ja naru välissä, niin ei palauttanu. No, sulattelin sitä kasaan ja sulatin tueksi vielä pari pianolangan pätkää. Sit pääs vähän nykimäänkin ja eipä tuu kipinää. Sitä tutkiessa sehän onkin sen verran vanha et vielä kärjillä... Vauhtipyörässä ei ulosvetopulteille kierteitä valmiina. Tee kierteet. Kärjet esiin ja viilasin puhtaaksi, sekä pikkasen vähensin kärkiväliä. Nehän toimii aika hassusti, kun käyvät vaan ihan hetken kiinni välillä ja muuten ovat auki.
Tässä kohin yritin jo soittaa @rb lle, mut sillä ei puhelin verkossa. Oisin kysyny meneekö kärjetön uudempi puola suoraan siihen tilalle. Magneetit saman näköset, mutta paikat vois tietty olla jotenkin erit.
Mutta joo, löyty sieltä kipinäkin ton "huollon" jälkeen. Eiku kasaan ja huikkabensalla odottaan jotain ääntä. Ei tule, ei edes savua yritä. Puristukset on ja tosiaan irtotulpalla kipunoi kyllä. Lisää bensaa eri paikkoihin ja eri asennoissa, ei edes lupaa.
Siinä kun hartaasti nyiskelin sitä, niin jo on taas sit narukela uudestaan halki. Hukkaan meni koko päivän puuhat.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 elokuu, 2024, 23:16Nyt on tänää turattu Briggsin kanssa, ja turhaan.
Ensin piti siitä ulosotollisesta pystyynvedettävästä korjata käynnistintä et pääs edes kokeileen. Narupyörä halki ja naru välissä, niin ei palauttanu. No, sulattelin sitä kasaan ja sulatin tueksi vielä pari pianolangan pätkää. Sit pääs vähän nykimäänkin ja eipä tuu kipinää. Sitä tutkiessa sehän onkin sen verran vanha et vielä kärjillä... Vauhtipyörässä ei ulosvetopulteille kierteitä valmiina. Tee kierteet. Kärjet esiin ja viilasin puhtaaksi, sekä pikkasen vähensin kärkiväliä. Nehän toimii aika hassusti, kun käyvät vaan ihan hetken kiinni välillä ja muuten ovat auki.
Tässä kohin yritin jo soittaa @rb lle, mut sillä ei puhelin verkossa. Oisin kysyny meneekö kärjetön uudempi puola suoraan siihen tilalle. Magneetit saman näköset, mutta paikat vois tietty olla jotenkin erit.
Mutta joo, löyty sieltä kipinäkin ton "huollon" jälkeen. Eiku kasaan ja huikkabensalla odottaan jotain ääntä. Ei tule, ei edes savua yritä. Puristukset on ja tosiaan irtotulpalla kipunoi kyllä. Lisää bensaa eri paikkoihin ja eri asennoissa, ei edes lupaa.
Siinä kun hartaasti nyiskelin sitä, niin jo on taas sit narukela uudestaan halki. Hukkaan meni koko päivän puuhat.
Jotenkin tutunkuuloista.. :thinking:
Hattua pitää @rb llenostaa, kun jaksaa noiden kanssa painia. :o
Yleensä mulla menee turha työ hukkaan aina jos Briggsin koneisiin menen koskemaan. Ne joko toimii, tai ei.. Mitään välimuotoa säätöineen, huoltoineen ja korjauksineen ei tunnu olevan. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

rb

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 elokuu, 2024, 23:16Tässä kohin yritin jo soittaa @rb lle, mut sillä ei puhelin verkossa. Oisin kysyny meneekö kärjetön uudempi puola suoraan siihen tilalle.
Joo... Sulla on siellä toi;
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 elokuu, 2024, 15:58Sivustavedeltävässä 92502 5109 01 88080852

Se on jo kärjetön puola ja menee sen kärjellisen tilalle suoraan.

Sorry joo.  :-[  Mulla on ikävä tapa sammuttaa puhelin kasin jälkeen, vaikka en mä nyt ihan niin aikaisin nukkumaan mene.

rb

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 elokuu, 2024, 07:55Hattua pitää @rb llenostaa, kun jaksaa noiden kanssa painia.
Aika simppeliähän tää on..
Joskus tohon ilmestyy Gilson ajoleikkuri vuodelta 65 tai 70- luvun lykättävä Klippo ja kun ne selkeesti on omistajilleen tärkeitä, niin jotenkin päin ne on aina yritetty saada taas soiviksi.
Muuten noi vanhemmat irtokoneet mielellään puretaan varaosiksi, koska monilla osilla on vielä kysyntää ja Briggsi on viimeaikoina selkeesti karsinu vanhoihin varaosien valmistusta.

Jussi

Tää homma jatku tänään, kun asia jotenkin härnää.
Purkasin sen ajossa olevan koneenkin ja selvishän siinä miksi se tärinä yhen äkisti vähän helpotti. Terästä oli irronnu toiselta puolen se taitettu pää, jonka tarkotus tehä ilmavirtaa. Osupa sille puolelle, et meni lähemmäs tasapainoa...
Sit kone irrallaan pyörittelin sitä ilman tulppaa porakoneella ja hetken näytti, ettei siinä olekaan mutkalla kuin se alumiinipala missä terä on kiinni. Sen kun sai irti, niin kyllä se perkeleen akselikin vemppaa, eli hylky siltä osin. Sitten taas ihmetteleen kun niin samanlaisista koneista ei mikään oikeen sovi yhteen... Toisen vetolähdössä ketjuratas ja tää nykyinen kiilahihnalla. Ja ei tietenkään akselissa reikää putkisokalle oikeessa kohdassa. Poraa uus reikä. Kampiakselin yläpää erilainen, joutu hioskelemaan vähän tilaa rälläkällä, et saa sivuvetostartin sopimaan siihen.
Sitten pitikin jo korjailla sen ravistelun paskomia koneen kiinnityksiä, joissa tässä oikeen kumityynyt. Mutta ravistelu pikkasen kitkaillu ja tehny lämpöä. Paikat sulanu runkomuovista ja kumit kulunu. Nyt olis niissä ehkä hyvät ehdokkaat valmiina...
Jos vaikka huomenna sais koneen paikalleen ja alkas sovittamaan kärjetöntä puolaa paikalleen, sekä uudempaa tankkia primer kaasarilla siihen. Sit vois taas nykiä narusta. Sais ny edes hetkeks käyntiin, niin vois vaihtaa öljyt. Vuosia seisseen paskat on kuiten jumissa siellä pohjalla, niin turha niitä on kylmänä ottaa ulos.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 elokuu, 2024, 00:04Tää homma jatku tänään, kun asia jotenkin härnää.
Purkasin sen ajossa olevan koneenkin ja selvishän siinä miksi se tärinä yhen äkisti vähän helpotti. Terästä oli irronnu toiselta puolen se taitettu pää, jonka tarkotus tehä ilmavirtaa. Osupa sille puolelle, et meni lähemmäs tasapainoa...
Sit kone irrallaan pyörittelin sitä ilman tulppaa porakoneella ja hetken näytti, ettei siinä olekaan mutkalla kuin se alumiinipala missä terä on kiinni. Sen kun sai irti, niin kyllä se perkeleen akselikin vemppaa, eli hylky siltä osin. Sitten taas ihmetteleen kun niin samanlaisista koneista ei mikään oikeen sovi yhteen... Toisen vetolähdössä ketjuratas ja tää nykyinen kiilahihnalla. Ja ei tietenkään akselissa reikää putkisokalle oikeessa kohdassa. Poraa uus reikä. Kampiakselin yläpää erilainen, joutu hioskelemaan vähän tilaa rälläkällä, et saa sivuvetostartin sopimaan siihen.
Sitten pitikin jo korjailla sen ravistelun paskomia koneen kiinnityksiä, joissa tässä oikeen kumityynyt. Mutta ravistelu pikkasen kitkaillu ja tehny lämpöä. Paikat sulanu runkomuovista ja kumit kulunu. Nyt olis niissä ehkä hyvät ehdokkaat valmiina...
Jos vaikka huomenna sais koneen paikalleen ja alkas sovittamaan kärjetöntä puolaa paikalleen, sekä uudempaa tankkia primer kaasarilla siihen. Sit vois taas nykiä narusta. Sais ny edes hetkeks käyntiin, niin vois vaihtaa öljyt. Vuosia seisseen paskat on kuiten jumissa siellä pohjalla, niin turha niitä on kylmänä ottaa ulos.
Jos noista projekteista jää ylimääräistä ehjää tankkia, niin voisin ostaa, kun tuun sen täryn hakemaan. Mulla on yksi akselivikainen ravistanut tankin halki, kuten usein tekee. Pitää olla alle puoli tankkia, ettei roiski bensaa ulos.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 elokuu, 2024, 02:32Jos noista projekteista jää ylimääräistä ehjää tankkia, niin voisin ostaa, kun tuun sen täryn hakemaan. Mulla on yksi akselivikainen ravistanut tankin halki, kuten usein tekee. Pitää olla alle puoli tankkia, ettei roiski bensaa ulos.
Noissa on kaikissa kyllä ehjä tankki, mutta niissä on eroja näköjään. Ainakin se vanhin on vielä alumiinikaasarilla ja siinä on ihan eri ruuvijako kaasarille. En kyllä vertaillu onko noi muovikaasarilliset samoja, vielä. Meinasin nyt yrittää tolla tuoreimman tankilla ja kaasarilla tota vanhaa konetta. Eiköhän niistä yksi jouda, jos vaan sopii. Kaasarin kanssa kai ainakin käy mihin vaan.
En varmasti oo.

Jussi

Kun vesivahingolle ei voi nyt tehä yhtiön tarkastusta odotellessa muuta kun kuivailla paikkoja, niin Briggs-saaga sai jatkoa. Tästä tuleekin jo tragikomediaa nyt pikkuhiljaa.

Vaihdoin siihen vanhempaan ulosotolla olevaan viimein käynnistimen siitä Quattrosta, ei sekään ihan oikein menny... Liian lyhä kampiakselin pää. Sit pistin uudemmasta kärjettömän puolan valmiuteen ja korjailin vähän koneen kiinnityksen kumityynyjä. Taistelemalla vähän liian paksut kumit ja kone paikalleen. Kun kone oli paikallaan, niin sai laitettua uudemman tankin kaasareineen paikalleen. No, eipä käyny kiinnitys, kaasari alko jo vääntymään ruuveja kirratessa. Toisen pultin väliholkki onkin liian lyhyt, koska uudemmassa on vielä jarrupanta siinä samassa välissä. Rikka väliin, niin asettu. Vaikee vaan saada sinne.

Sit kaasuvipuihin katse, eihän siihen saa mitenkään ton rungon vaijeria, kun uudempi kaasari on erilainen ja vipuset pidemmillä varsilla. Sit ne kolme kannenpulttia irti, et sai vaihdettua siitä uudemmasta sen vivuston. Muuten ihan hyvä, mutta siinähän ei sit ole sammutinta, kun se on siinä jarrupannan vivustossa... Paikka löyty sammutuskärjelle, vaan erilainen kun siinä vanhassa. Sopiva sammutuskärki löyty sit siitä kolmannesta koneesta. Sen sai siihen paikalleen ja vipu jopa liikku siihen asti. Tässähän pääsee kohta kokeileen käyntiin.

No ei päässy. Puhallinkoppa käynnistimineen ei istu paikalleen. Sitä on pikkasen muokattu sen jarrupannan käyttövipujen takia. Piti käydä vasaroimassa uuteen kuosiin yhtä kohtaa. Sit pääs jo nykimäänkin, hyvin pyörii ja käynnistin jopa palauttaa narun. Vaan eipä tuu kipinää. Vittu, ja jo kerran testasin, tuli kipinä. Hain toisen tulpan, jee kipinä löyty. Tulppa kiinni ja pari ruikkausta primerillä, niin johan pärähti. Nätisti käy, eikä täristä, hienoo. Tosin savuaa ihan perkeleesti, kun koneita pyöritelty vähän joka asennossa, niin änkkärikin vissin täys öljyä. Kaasun säätökin toimii oikein, eikä yritä liian isoille kierroksille.

Siinä sitten käyttelin sitä hetken, että lämpeni ja sekotteli öljynsä, pohjaroppu auki ja öljyt ulos. Osa puuttuvista oleellisista osista kiinni ja uudet öljyt. Pikkasen testikäyttelyä ja samalla kokeilin ajovetoa. No, eipä vedä, akseli vaan pyörii. Mitähän ihmettä tässä nyt sieltä irtos... Eipä sieltä mitään irronnu, siellä on vapaakytkin toiseen suuntaan. Ja tämähän kone vittu sitten vetää pakilla! Eli ilman vapaakytkintä leikkuri olis tullu päälle takaperin.

Tässä kohin hihittelin jo siihen malliin, et alko tuntuun elokuvan Hohto tunnelmilta.


Eiku aukomaan sitä Quattroa ja kattoon miten se veto ulos on otettu. Kivaa, matopyörällä nokka-akselilta. Quattro kokonaan auki akselin ruostehionnan jälkeen ja toteamaan, että nokka irtoo nätisti kun merkit on kohdallaan. Siinä toki ensin vähän ihmettelyä, kun se lisävetoakseli pitääkin ensin poistella haitoilta, kun sen rattaan takana on yksi pultti pitämässä pohjaa kiinni.

Sitten veteleen vanhasta koneesta se teränkiinnitys alupalikka irti, et pääsee hioon siitäkin akselista ruosteet pois. Kone käyntiin lavojen päällä ja välistä tungin hiomanauhaa akselille. Putsaantu. Purapa taas kaikki oheisvehkeet tankkeineen sun muineen pois, että saa koneen irti. Sekin kone selälleen ilman öljyn poistoa, aika nuuka homma, ettei kuse huohottimesta. Tai kusikin silti. Tässä sit taas ruuvit eri kokosella kannalla ku Quattrossa... Jenka kyllä tuumanen edelleen. Aukes tiiviste ehjänä. Nokka-akseli ei ole samanlainen, fittu. Erilailla päätyjen prikat, mutta kokonaismitta oli sit sama, sinne paikalleen. Sit vielä se ulosoton ratas vaihtoon ton koneen omaan pohjaan, et pysyy osat parina. Kun tossa ravistamattomassa on laakeri varmasti parempi. Vähän silikonia tiivisteeseen ja kasaan pintojen putsin jälkeen. Onpahan kasassa, mutta testaamatta...

Lukee kuka jaksaa...
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 elokuu, 2024, 00:49Kun vesivahingolle ei voi nyt tehä yhtiön tarkastusta odotellessa muuta kun kuivailla paikkoja, niin Briggs-saaga sai jatkoa. Tästä tuleekin jo tragikomediaa nyt pikkuhiljaa.

Vaihdoin siihen vanhempaan ulosotolla olevaan viimein käynnistimen siitä Quattrosta, ei sekään ihan oikein menny... Liian lyhä kampiakselin pää. Sit pistin uudemmasta kärjettömän puolan valmiuteen ja korjailin vähän koneen kiinnityksen kumityynyjä. Taistelemalla vähän liian paksut kumit ja kone paikalleen. Kun kone oli paikallaan, niin sai laitettua uudemman tankin kaasareineen paikalleen. No, eipä käyny kiinnitys, kaasari alko jo vääntymään ruuveja kirratessa. Toisen pultin väliholkki onkin liian lyhyt, koska uudemmassa on vielä jarrupanta siinä samassa välissä. Rikka väliin, niin asettu. Vaikee vaan saada sinne.

Sit kaasuvipuihin katse, eihän siihen saa mitenkään ton rungon vaijeria, kun uudempi kaasari on erilainen ja vipuset pidemmillä varsilla. Sit ne kolme kannenpulttia irti, et sai vaihdettua siitä uudemmasta sen vivuston. Muuten ihan hyvä, mutta siinähän ei sit ole sammutinta, kun se on siinä jarrupannan vivustossa... Paikka löyty sammutuskärjelle, vaan erilainen kun siinä vanhassa. Sopiva sammutuskärki löyty sit siitä kolmannesta koneesta. Sen sai siihen paikalleen ja vipu jopa liikku siihen asti. Tässähän pääsee kohta kokeileen käyntiin.

No ei päässy. Puhallinkoppa käynnistimineen ei istu paikalleen. Sitä on pikkasen muokattu sen jarrupannan käyttövipujen takia. Piti käydä vasaroimassa uuteen kuosiin yhtä kohtaa. Sit pääs jo nykimäänkin, hyvin pyörii ja käynnistin jopa palauttaa narun. Vaan eipä tuu kipinää. Vittu, ja jo kerran testasin, tuli kipinä. Hain toisen tulpan, jee kipinä löyty. Tulppa kiinni ja pari ruikkausta primerillä, niin johan pärähti. Nätisti käy, eikä täristä, hienoo. Tosin savuaa ihan perkeleesti, kun koneita pyöritelty vähän joka asennossa, niin änkkärikin vissin täys öljyä. Kaasun säätökin toimii oikein, eikä yritä liian isoille kierroksille.

Siinä sitten käyttelin sitä hetken, että lämpeni ja sekotteli öljynsä, pohjaroppu auki ja öljyt ulos. Osa puuttuvista oleellisista osista kiinni ja uudet öljyt. Pikkasen testikäyttelyä ja samalla kokeilin ajovetoa. No, eipä vedä, akseli vaan pyörii. Mitähän ihmettä tässä nyt sieltä irtos... Eipä sieltä mitään irronnu, siellä on vapaakytkin toiseen suuntaan. Ja tämähän kone vittu sitten vetää pakilla! Eli ilman vapaakytkintä leikkuri olis tullu päälle takaperin.

Tässä kohin hihittelin jo siihen malliin, et alko tuntuun elokuvan Hohto tunnelmilta.


Eiku aukomaan sitä Quattroa ja kattoon miten se veto ulos on otettu. Kivaa, matopyörällä nokka-akselilta. Quattro kokonaan auki akselin ruostehionnan jälkeen ja toteamaan, että nokka irtoo nätisti kun merkit on kohdallaan. Siinä toki ensin vähän ihmettelyä, kun se lisävetoakseli pitääkin ensin poistella haitoilta, kun sen rattaan takana on yksi pultti pitämässä pohjaa kiinni.

Sitten veteleen vanhasta koneesta se teränkiinnitys alupalikka irti, et pääsee hioon siitäkin akselista ruosteet pois. Kone käyntiin lavojen päällä ja välistä tungin hiomanauhaa akselille. Putsaantu. Purapa taas kaikki oheisvehkeet tankkeineen sun muineen pois, että saa koneen irti. Sekin kone selälleen ilman öljyn poistoa, aika nuuka homma, ettei kuse huohottimesta. Tai kusikin silti. Tässä sit taas ruuvit eri kokosella kannalla ku Quattrossa... Jenka kyllä tuumanen edelleen. Aukes tiiviste ehjänä. Nokka-akseli ei ole samanlainen, fittu. Erilailla päätyjen prikat, mutta kokonaismitta oli sit sama, sinne paikalleen. Sit vielä se ulosoton ratas vaihtoon ton koneen omaan pohjaan, et pysyy osat parina. Kun tossa ravistamattomassa on laakeri varmasti parempi. Vähän silikonia tiivisteeseen ja kasaan pintojen putsin jälkeen. Onpahan kasassa, mutta testaamatta...

Lukee kuka jaksaa...
:rotfl:  Jaksoin lukea...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20