Korinvaihtoautot

Aloittaja Lakeuden el Loco, 16 syyskuu, 2020, 16:14

« edellinen - seuraava »

Lakeuden el Loco

Aloitetaanpas tämmönen ketju kun asia on jonnin aikaa jo askarruttanut...

Sillon joskus 80-luvullahan näitä korinvaihtoja tehtiin oikeen urakalla ja prosentit kirjattiin tarkasti ylähä.

Mitä tapahtuis jos prosentit ei jossain vaiheessa auton elämää enää täsmäiskään katsurin tai muun viranomaisen mielestä? Katsottaisko auto "uudeksi" autoksi josta seuraisi uuden auton autovero myös?

Teoriassahan tämä vois mennä näin, mutta onko kellään tiedossa tapausta että näin olisi myös joskus oikeasti käynyt?

Itse en ainakaan ole kuullut moisesta ees Esson baarissa, ootteko te?  ;D
Korjasitko sä sen rikki?

NonSenCe

ei esson vaan shellin baarissa kuulin ainakin vuosikymmen sitten tälläisestä autosta joka piti ottaa pois ajosta ja myydä osina kun katsastajamulk.. ehm -mies oli todennut että moottori ja penkit oli vaihdettu jälkikäteen uudelleen ja prosentit siksi ylittyneet.

oli tehty w123 200d sedanista w123 coupe, ja sitten myöhemmin vaihdettu se kone isompaan dieseliin oisko ollu siis 300d.


-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 syyskuu, 2020, 17:54Ei tää tähän oikeen kuulu mutta tossa nyt ois sulle oiva avo.
https://www.overdrive.fi/v8-market/cars-for-sale/1809d4b87757d519537a645036dadc7c/

Liian kallis, liian rojekti ja liian B-body...

No ei, kyllä mä tosta jälkimmäisestä vaatimuksesta saattasin tinkastakin, eli B-body avo kelpais myös  :+1:

Tahtovat vaan olla melko hintavia verrattuna C-bodyihin
Korjasitko sä sen rikki?

palontie

On toi nyt paljon harvinaisempikin Härmän teillä,ceet nyt on yleisiä kuin volvo v70:set.
Eniten vituttaa kaikki.

Hullu-Jussi

Mitenkä pahasti menee pieleen, jos heitän arvauksen, että tässä maassa on monessa autotallissa korinvaihdon kautta neliovisesta avoksi tai 2D HT:ksi muuttunut B-body mopari, joka ei ole käynyt ulkona 25 vuoteen juuri siksi, että sitä ei voi viedä enää katsastukseen. Prosentit on menneet yli, kun moottori ja penkitkin tuli vaihdettua korin vaihdon jälkeen. Senhän katsottiin olevan mahdollista vielä 80-luvun ja 90-luvun vaihteen tienoilla.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 16 syyskuu, 2020, 18:30Mitenkä pahasti menee pieleen, jos heitän arvauksen, että tässä maassa on monessa autotallissa korinvaihdon kautta neliovisesta avoksi tai 2D HT:ksi muuttunut B-body mopari, joka ei ole käynyt ulkona 25 vuoteen juuri siksi, että sitä ei voi viedä enää katsastukseen. Prosentit on menneet yli, kun moottori ja penkitkin tuli vaihdettua korin vaihdon jälkeen. Senhän katsottiin olevan mahdollista vielä 80-luvun ja 90-luvun vaihteen tienoilla.

Kaveri osti muutama vuosi sitten 1968 Charger korinvaihdon. Papereiden mukaan se oli 1966 kuutos Belvedere, jolle oli tehty korinvaihto 1988. Siitä autosta ei etsimälläkään löytynyt yhtään Belvederen osaa. Koneena oli isolohko, lootana 727, peränä 8 3/4 jne. Trafia ei kiinnostanut yhtään, kun yritettiin kysellä vaihdettujen osien perään. "Sen aikaiset tiedot on mikrofilmillä ja sen lukulaite on rikki." Tuli vastaukseksi.

Autosta löytyi alkuperäisen Chargerin runkonumero (Oli aito 440 R/T) ja innostuttiin sitten kokeilemaan, saisko siitä verot maksamalla korinvaihtostatuksen pois. Ja sehän onnistui.  ;D  Vaati hiukan selvittelyä ja selvitysten tekoa, sekä alkuperäisten papereiden hommaamista Amerikan trafilta, mutta niin vain alle 70€:n veroilla autosta tuli aito Charger.  :driving:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 syyskuu, 2020, 18:24On toi nyt paljon harvinaisempikin Härmän teillä,ceet nyt on yleisiä kuin volvo v70:set.

Otas ny palontie välillä hörppy, ny tulee jo aika sekavaa tekstiä ilman viinaa!  ;D
Korjasitko sä sen rikki?

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 16 syyskuu, 2020, 19:49Kaveri osti muutama vuosi sitten 1968 Charger korinvaihdon. Papereiden mukaan se oli 1966 kuutos Belvedere, jolle oli tehty korinvaihto 1988. Siitä autosta ei etsimälläkään löytynyt yhtään Belvederen osaa. Koneena oli isolohko, lootana 727, peränä 8 3/4 jne. Trafia ei kiinnostanut yhtään, kun yritettiin kysellä vaihdettujen osien perään. "Sen aikaiset tiedot on mikrofilmillä ja sen lukulaite on rikki." Tuli vastaukseksi.

Autosta löytyi alkuperäisen Chargerin runkonumero (Oli aito 440 R/T) ja innostuttiin sitten kokeilemaan, saisko siitä verot maksamalla korinvaihtostatuksen pois. Ja sehän onnistui.  ;D  Vaati hiukan selvittelyä ja selvitysten tekoa, sekä alkuperäisten papereiden hommaamista Amerikan trafilta, mutta niin vain alle 70€:n veroilla autosta tuli aito Charger.  :driving:

Ei sais tälle hurrata, @Kaarne ja kump. käy pian kimppuun...

Mut aina parein näin, muutenhan molemmat autot ois menneet hukkaan!  :+1:
Korjasitko sä sen rikki?

Poju

Lainaus käyttäjältä: Mighty Moparman - 16 syyskuu, 2020, 20:09Ei sais tälle hurrata, @Kaarne ja kump. käy pian kimppuun...

Mut aina parein näin, muutenhan molemmat autot ois menneet hukkaan!  :+1:

Tiedätkö, missä pari korinvaihto-Ceetä on nykyään? Oranssi 69 Kolmesatku ja kultainen 73 Fury (kumpikin 2d ht).

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: ImpJay - 16 syyskuu, 2020, 22:26Tiedätkö, missä pari korinvaihto-Ceetä on nykyään? Oranssi 69 Kolmesatku ja kultainen 73 Fury (kumpikin 2d ht).

A-a, mullon pelkät avoautot mieles  :P
Korjasitko sä sen rikki?

Poju


Lakeuden el Loco

Korjasitko sä sen rikki?

Poju


Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: ImpJay - 16 syyskuu, 2020, 23:06Isukki, hootee on rock!  8)

Poikani, en oo sua näköjään liian hyvin kasvattani!
Korjasitko sä sen rikki?