`87 Chevrolet C30 Crew Cab dually Cummins 5.9 TD

Aloittaja 1purehell, 19 syyskuu, 2020, 18:53

« edellinen - seuraava »

1purehell

Ja sitten tää. Teen tätä tosiaan rinta rinnan tuon Bel Airin kanssa, mitä nyt kotona ehdin joskus käydä.

Autohan on ollut minulla yli 20 vuotta ja viimeiset 9 vuotta vaihtelevasti työn alla. Intoonnuin jatkamaan projektia kesällä 2015.


Ostin auton vuonna 2000 kesällä. Se oli silloin tuon näköinen. Tumman vihreä, kapea paripyöräakseli todella tiuhalla välityksellä. Tekniikkana 6.2d+Th400+14 bolt.


Toi oli mulla oikeasti ihan käyttöautona. 10 vuoden aikana ajoin sillä noin 150000km, eikä tullu paljo säälittyä.



Tuohon se lopulta hajosi. Startti paloi ja alkoi kaikki olla vähän rempallaan.  ::) Vettä vuoti sisälle, niin tuo pressu oli sitä varten, ettei se ihan märkänis, myöhäistä oli.



Ostin pari varaosa-autoa, ihan vain kaiken varalta...  :-[


Dodge oli kyllä, ulkonäöstään huolimatta, niin hyvässä kunnossa, että leimasin sen ja ajoin sillä pari vuotta. Tulipa testattua tekniikka kunnolla.



"With great mustaches, comes great responsibilities ..."

1purehell

Sitte piti alkaa purkamaan tuo, ihan vain jos siihen vähän huoltoa tekis ja vaihtais startin... tai koneen... Tais olla vuosi 2010 tai 2011.


Kuvasta näkee, että aika hapan tuo hytti oli.




Suunnilleen tuohon kun tulee kone, niin se on hyvä siinä.


Tulikin muutaman vuoden luova tauko.  :pckahvi:
"With great mustaches, comes great responsibilities ..."

1purehell

2015 tuli yhtäkkinen inspiraatio ja vein rungon hiekkapuhallettavaksi.



Pian oltiinkin tässä pisteessä.

Dodge luovutti hyvin toimineen tekniikkansa. (laatikkoon vaihdoin kaikki laakerit, tiivisteet ja pari siirtäjää) Koneeseen vaihdoin stefat, turbon uudemmasta Cumminssista ja teetin pumppuremontin.


Kone nostettiin kerralla paikoilleen, eikä sitä enää pois siitä otettu.



Yhtäkkiä oltiinkin tässä pisteessä.



Cummins istui melkolailla "heittämällä" tuonne. Etummaista runkopalkkia siirsin 5 senttiä, korvakot ostin valmiina (amerikan puolivalmisteet) ja ilmastoinnin kompressorille piti tehdä ihan vähän tilaa runkoaisaan.
Vaihdelootan palkki ja kardaani meni suoraan paikoilleen, mitä nyt ristikoksi piti vaihtaa sellainen missä on kahden kokoiset kupit.



Täysin uudelleen pellitetty hytti meni paikoilleen. Tai alkuperäistä ei ole kuin 0,25 neliön pala keskellä lattiaa. Etupää ja lattia on tuosta Suburbanista ja katto takaseinineen on jostain ruotsalaisesta paloautosta.


Sitte vähä väriä päälle.

"With great mustaches, comes great responsibilities ..."

1purehell

Tarvishan tuo tietenkin luukutkin. Parempia ovia keräilin monesta autosta.


Ja näitä tuli sitten hinkattua.

Hiontaväri päällä.


Hytti tuli jollain tavalla valmiiksi, niin sitten oli vielä tuo lava.  :-\  Ja siinähän olikin jonkinverran kittiä. Parhaimmillaan 1,5 senttiä.



Vänkärin puolen etupuoli ja kuskin puoleinen takanurkka oli pahimmat. Tein kummankin suorasta pellistä. Samalla upotin toisellekin puolen tankin luukun, kun tähän tulee tuplatankit.




Tästä kuvasta näkee, miten paljon pakkelia tuossa leikkauspinnassa oli. Tuo takanurkka vaihtui toisesta lavasta, kun vanha oli ihan pitsiä.

Siihenkin tuli uus pala:


Pojan pihakeinu on jostain höyryputkesta tehty. Kestää nostaa moottorin tai vaikkapa lavan.

Noi tulee tuohon:

Lava olis nyt tässä pisteessä, eli hiontavärissä "kypsymässä"


Kaikki pohjatyöt on etulokasuojia lukuunottamatta nyt tehty, mutta ne on uudet ja ainakin testisovituksen perusteella suhteellisen sopivat paikoilleen. Lava ja konepeitto pitää maalata pintaväriin seuraavalla lomalla.

On tuo hallikin vähän siistiytynyt tässä samalla.  :)) Sekin on vielä kesken.  ::)

"With great mustaches, comes great responsibilities ..."

1purehell

Verhoilijalta tuli tieto, että penkit olis valmiit. Noi on luonnossa sellaiset "charcoal" -harmaat ja kangas on likimain samanlaista, mitä niissä oli alunperinkin, toki vain ruskeana.
"With great mustaches, comes great responsibilities ..."