26 marraskuu, 2020, 08:07

Uutiset:


89 LeBaronin ajovalot hukassa

Aloittaja Naxu, 10 lokakuu, 2020, 23:02

« edellinen - seuraava »

Naxu

Baronista otti ja katosi ajovalot. Parkit syttyy, luukut aukeaa, takavalot palaa ja pitkät vilkahtaa, kun vetää viiksestä. Valokatkaisin on uusi, pitkien vaihtaja mitattu ja joku on joskus ajovalomoduulin käyttänyt auki ja tinannut liitokset. Dimmer-rele lämpenee niin perhanasti, eikä vaan vikaa tunnu löytyvän. Voisko paska maadotus aiheuttaa moisen? Vai olisko jotain muuta vinkkiä mistä vielä kaivella? Pitänee huomenna jatkaa yleismittarin kanssa heilumista. Ei jaksa enää tuolla pimeässä hillua enempää.

HendriXXX

Molemmilla puolen on muistaakseni omat maapisteet keulan ajovaloille..
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Naxu

Ja tossa on molemmat ajovalot pimeänä. Voiskohan kuitenkin olla vika siinä ajovalomoduulissa, piirilevyyn tinattu rele paskana tms.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Naxu - 10 lokakuu, 2020, 23:08Ja tossa on molemmat ajovalot pimeänä. Voiskohan kuitenkin olla vika siinä ajovalomoduulissa, piirilevyyn tilattu rele paskana tms.

Jos rele kuumenee, niin se on rikki.
En varmasti oo.

Naxu

Se vanha dimmer-rele lämpeni vähän, nakkasin uuden kiinni, se lämpenee ihan kunnolla. Pitää tilailla Haynes, jos sähkökaavioista olis apuja.

Naxu

No nyt se ei sit enää edes starttaa. Ei inahdustakaan. Aikasemmin mittailin, että hcm:lle tulee virta ja valokatkaisimesta vetämällä ohjausvirta parkeilta ja ajovalot päälle vetämällä. Voisko vaan virtalukon pohja olla sanonut itsensä irti? Virrat kyllä menee päälle, puhallin humisee, mutta siihen se sit jääkin.

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Naxu - 11 lokakuu, 2020, 12:29..jos sähkökaavioista olis apuja.
Olin näköjään tuone tietopankkiin noita laittanu malliksi. (Foorumi pienentää kuvat jolloin ne näyttää sumealta, mut ku klikkaat kuvaa ni se suurenee ja tarkentuu..)

Klik..
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Naxu

Mittailin starttireleeltä, tulee jatkuva virta, mutta ei herätevirtaa virtalukolta. Pistin Haynesin tilaukseen, pitää bulkhead-connectorilta mitata sisäpuolelta, että tuleeko sinne virtasta. Jos ei, pitää alkaa purkamaan rattiputkea, että saa sen pirun kytkimen näkyviin. Kaikki muu tuntuis toimivan, paitsi ne ajovalot ja nyt starttaus. Ajovalothan ei pala, jos ei ole virrat päällä. Ei vaan oikein onnistu mittaaminen ilman että on kaaviot vieressä ja näkee mikä tulee ja mihin menee. Hitto mä en mitään muuta autohommissa inhoa niin paljoa, kuin sähköihin liittyviä ongelmia....

Jussi

Ethän nyt ropaillessa laittanu vaihdetta päälle? Hukkaa startin.
En varmasti oo.

Naxu

Automaagi, parkki päällä.

Naxu

Sen verran vielä kävin pimeässä otsalampun valossa kopeloimassa, jotta starttireleen liittimellä kun virrat päällä syöttää solenoidille virtaa, hörähtää baroni käyntiin. Eli virtalukon suunnalta ei tule sähköä releelle asti. Bongasin inttersnetistä pari vuotta vanhemman Reliantin bulkhead connectorin pinout-kaavion. Jos se vaikka sattuis pitämään about paikkaansa, niin vois huomenna jatkaa mittailuita.

Naxu

Nyt löytyi ajovalot. Joku aikaisempi omistaja viritellyt. Yks lisärele jolle akulta tulevasta jatkuva 12v. Se kytketty pitkien vaihtajaan ja ajovaloihin. Käytännössä ohitettu HCM:ltä yksi rele. Oli vedetty ohuella johdolla ja euron sulakepesä välissä.... Ei oikein ollut johto kestänyt kuormaa, eikä se euron sulakepesä. Nyt on vähän paremmalla tavaralla korjattu.

Vielä olis starttaus hukassa. Pitäis virtalukolta starttireleelle lähtevä piuha paikallistaa ja mitata lähempää virtalukkoa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Naxu - 12 lokakuu, 2020, 21:18Nyt löytyi ajovalot. Joku aikaisempi omistaja viritellyt. Yks lisärele jolle akulta tulevasta jatkuva 12v. Se kytketty pitkien vaihtajaan ja ajovaloihin. Käytännössä ohitettu HCM:ltä yksi rele. Oli vedetty ohuella johdolla ja euron sulakepesä välissä.... Ei oikein ollut johto kestänyt kuormaa, eikä se euron sulakepesä. Nyt on vähän paremmalla tavaralla korjattu.

Vielä olis starttaus hukassa. Pitäis virtalukolta starttireleelle lähtevä piuha paikallistaa ja mitata lähempää virtalukkoa.
Siinä startin karvassa kun on se neutral safety switch välissä yleensä hytissä, niin se johto kurvaa rattitolpan päällä tai lattiakepin vieressä kytkimessä.
En varmasti oo.

Naxu

Mä ymmärsin ameriikan voorrumilta, että tossa tulis lootalta se neutral safety switching piuha suoraan releelle, maadottaa releen. Tomaagissa se kytkin kun on lootan kyljessä, eli tulee suoraan lootalta starttireleelle. Silloinhan se ei kulje kabiinin kautta. Tulis se pirun haynessi, niin tulis jotain tolkkua tähän arvailuun.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Naxu - 12 lokakuu, 2020, 23:14Mä ymmärsin ameriikan voorrumilta, että tossa tulis lootalta se neutral safety switching piuha suoraan releelle, maadottaa releen. Tomaagissa se kytkin kun on lootan kyljessä, eli tulee suoraan lootalta starttireleelle. Silloinhan se ei kulje kabiinin kautta. Tulis se pirun haynessi, niin tulis jotain tolkkua tähän arvailuun.
Saattaa se noinkin olla, en uskalla ku ehotella vieraasta vehkeestä.
En varmasti oo.