MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

Kalu

Jo iänkin puolesta @rb :llehän KLB on varmaankin muutenkin tuttu, tai ainakin siellä juvolan pajalla tuo joskus on nähtävästä käynnynnä...

Marklin

Laittoman lujaa.
Seurasimme tunti tunnilta, kuinka autotapahtuma kääntyi yön tullen kiihdytyskisaksi.
https://yle.fi/a/74-20092233

rb

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 11 heinäkuu, 2024, 23:08Jo iänkin puolesta @rb :llehän KLB on varmaankin muutenkin tuttu
No en mä nyt niiiin vanha ole.  >:(
Mut joo... Lemillä on satuttu useammin saman pöydän ääreen, kun Helsingissä..

Marklin


puu

Ilta-sanomien toimittaja on tehnyt jutun Mobilistin toimittajan Mobilistiin tekemästä jutusta

"Kymmeniä autoja omistanut toimittaja lähestyi Traficomia"

https://www.is.fi/autot/art-2000010626828.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=is_tf&utm_source=hs.fi&utm_content=promobox


leivonharri

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/09976936-f3ed-44aa-b634-62b11aa4b9b1

Eikö tämmönen tullut uutena Suomeen?

Jonkun talviautoksi? Sit viritysastetta laskettiin hieman parin talven jälkeen nokka vaihtamalla.

Mikä sen hepun nimi oli? Ajeli Corvetellaan melkein sata vuotiaaksi, oli joskus juttua Veekasissa ysärin lopulla?

Huvi Akrenius ja L72, no, en mä noita Chevyn koodeja ulkoa muista...
Vielä on eilinen jossain.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 02 lokakuu, 2024, 19:22https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/09976936-f3ed-44aa-b634-62b11aa4b9b1

Eikö tämmönen tullut uutena Suomeen?

Jonkun talviautoksi? Sit viritysastetta laskettiin hieman parin talven jälkeen nokka vaihtamalla.

Mikä sen hepun nimi oli? Ajeli Corvetellaan melkein sata vuotiaaksi, oli joskus juttua Veekasissa ysärin lopulla?

Huvi Akrenius ja L72, no, en mä noita Chevyn koodeja ulkoa muista...
LainaaSiitä saatiin irti vähän lähteestä riippuen 540-580 hevosvoimaa. Se oli aivan täysverinen kilpamoottori, joka söi 103-oktaanista bensiiniä ja tehtiin kestämään. Toki valuraudasta tehdyt männät, kampiakseli ja muut vahvistetut osat toivat lisää painoa, mutta suorituskykyä piisasi.

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Nyt on autotoimittaja pannut kaiken osaamisensa peliin..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Joo, ei taida valurauta olla männissä ja kampurassa ainakaan se kaikkein kierrosherkin valinta.  :))
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Marklin

Erkki ja Yrjö Koivulehto toivat 1968 Suomeen niin ainutlaatuisen auton, ettei maailmassa ole toista vastaavaa...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/898641db-1296-4695-8fd8-ef5e99436c58

kerkko

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 lokakuu, 2024, 09:31Joo, ei taida valurauta olla männissä ja kampurassa ainakaan se kaikkein kierrosherkin valinta.  :))

Valurautaa on itseasiassa käytetty mäntämateriaalina. Vaatii vaan teräksisen sylinteriputken, sen kanssa hyvä liukupari. Ei siis toimi tuonajan tyypillisessä valurautalohkossa ilman terässylinteriputkea.