Ihmeellisiä ostajia

Aloittaja Gary Grand, 13 lokakuu, 2020, 12:46

« edellinen - seuraava »

Jussi

Jotkut on aina kivoja ja helppoja.
"voisin ottaa ton varalle, miten maksan?"

stana

Lainaus käyttäjältä: Hurtsi1 - 14 lokakuu, 2025, 11:24Eilen tuli itselle vastaan ihmeellinen ostaja. Minulla on D mallin Opel Rekord Sprint coupe harrasteena ja tämä ostaja messengerin kautta alkoi kysellä autoa onko myynnissä. Kerroin että ei ole mutta kaikellehan löytyy hinta noin niinkun periaatteessa. No kaveri alkoi kertoa toteutuneita myyntihintoja nettiautossa ja huutokaupoissa. Jatkoi sitten että hän on valmis maksamaan 8400e. Minä siihen että no voi,voi muistutan että sinä tulit kysymään ja minä sanoin että kaikki on hinnallaan myynnissä mutta ole hyvä ja jatka vain etsimistä. Hän suutahti ja erehtyi sanomaan että hänestä tuo on hyvä hinta koska jos hän myy sen eteenpäin niin täytyy olla hiukan varaa nostaa hintaa. Nyt en ole varma olenko minä ihmeellinen myyjä,vai onko hän ihmeellinen ostaja. Tämä tyyppi on vanhojen Opel 60/70 clubin sivuilla vakio kommentoija myyntipalstojen harraste opeleiden hinnoista. Vitutti niin paljon tuo hänen tyyli että oli pakko laittaa pikku provo perään jossa kerroin että Suomeen ei valitettavasti kannata alkuperäisiä ja räpeltämättömia sekä hitsaamattomia autoja myydä. Niiden ostajat ovat Saksassa jossa niistä saa edes jotenkin järkevän hinnan. Yllättäen kaveri vaikeni eikä jatkanut enää keskustelua.
Tais olla muuan lehtitoimittaja helsingistä? Ja jos on, niin se ei puhetta tai kirjoituksia usko, möin kerran sille yhden common ja voi jesus.. Elämäni virhe asioida ko hyypiön kanssa.

Keme

Lainaus käyttäjältä: stana - 15 lokakuu, 2025, 12:28Tais olla muuan lehtitoimittaja helsingistä?

Tuli ekana ihan sama heppu mieleen  :rotfl:

Asmo

Lainaus käyttäjältä: stana - 15 lokakuu, 2025, 12:28Tais olla muuan lehtitoimittaja helsingistä? Ja jos on, niin se ei puhetta tai kirjoituksia usko, möin kerran sille yhden common ja voi jesus.. Elämäni virhe asioida ko hyypiön kanssa.

Saksaan se yrittää Opeleita trokata, muutaman on onnistunutkin.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Hurtsi1 - 14 lokakuu, 2025, 11:24onko myynnissä. Kerroin että ei ole mutta kaikellehan löytyy hinta noin niinkun periaatteessa.
Riippuen siitä onko itsellä sellainen fiilis että haluaa kärjistää tilannetta sekä tietysti kyselijän asiallisuudesta/asiattomuudesta hyvä vastaus on haluamallaan painotuksella vastata että sinulle ei ole tai sinulle tämä maksaa kahdeksan miljardia;D

Ei mut joo. Itse en pahemmin ajoneuvokauppoja ole tehnyt, mutta noin niinkuin muuten tunnistan tilanteen. Paljonhan sitä on kaikenlaista mitä on perheessä tai suvussa pitkään ollut ja joita en varsinaisesti tarvitse, mutta ei ole erityistä halua myydäkään. Toisaalta jos joku asiallinen harrastaja haluaisi sellaisia tavaroita ostaa niin sitten voisi kauppaa tehdä vaan ei minkään häslääjähinnankyselijän kanssa.

Harrastehommissa hinnan kysyjälle hyvä vastaus jota olen itsekin käyttänyt joskus on "raha on niin vanha keksintö että sitähän on jo ennestään kaikilla" ja siitä voi sitten tilanteen mukaan jatkaa joko "mutta hommaapa mulle vaihdossa se-ja-se tavara" tai "vie pois äläkä kysele":)

Hurtsi1

Lainaus käyttäjältä: stana - 15 lokakuu, 2025, 12:28Tais olla muuan lehtitoimittaja helsingistä? Ja jos on, niin se ei puhetta tai kirjoituksia usko, möin kerran sille yhden common ja voi jesus.. Elämäni virhe asioida ko hyypiön kanssa.
Kylläpä on sama mies,mulle laittoi viellä viestiä messengerin kautta että olisi sääli jos päätyisi Saksaan. Onko tämä nyt ymmärrettävä että olisi sääli jos minä sen myisin,mutta hän kyllä voi sen tehdä.

sössö

sano sille että niin olisi,15k€ maksamalla tämä jäisi suomeen sillä tommosia ne saksassa näistä on tarjonneet. Suomessa ihmiset on köyhiä niin ymmärtäähän tuon, mutta jos sinulla on varaa pelastaa tämä niin olisin kovin iloinen

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Asmo - 15 lokakuu, 2025, 13:24Saksaan se yrittää Opeleita trokata, muutaman on onnistunutkin.

Olisko onnistunu jopa tämän kanssa joka löytyi Zylinderhaus nimisen museon rivistöstä?

LPR

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 15 lokakuu, 2025, 22:45Olisko onnistunu jopa tämän kanssa joka löytyi Zylinderhaus nimisen museon rivistöstä?

Eikö nykyään tarvii poistaa kilpiä kun auto myydään ulkomaille?

Markok

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 15 lokakuu, 2025, 22:45Olisko onnistunu jopa tämän kanssa joka löytyi Zylinderhaus nimisen museon rivistöstä?

En uskoisi, c ja d rekord ja a manta on ne mitä ostellut.

Gary Grand

Viikon verran olen nyt viestitellyt ostajan kanssa.. ::)

Oli ostamassa Offipalstalla projekti-XJ Cherokeeta. Tarjosin omaa.
No, haluaisi manuaalia. Tarjosin manuaalitekniikkaa lisähinnasta mukaan.

Pitäis olla halvempi, 800-1200€ hintaluokassa. No, totesin että tääkin oli 800€ auto ennenkuin tähän laitettiin koppa kuntoon, enkä tekisi kenellekään vastaavaa peltisavottaa 800€:lla. ::)

Mitä varusteita autossa on? No, listasin osan..

Eihän häneltä noin vaativa projekti onnistuisi, että muuttaisi auton manuaaliksi..
Mitähän vttua?!? :o Mikäs se projektiosa autossa sitten olisi? ABS-anturin ja pyyhkijän katkaisijan vaihto? :suspect:

Lopetin vastailemisen toissapäivänä..
Tänään kyseli lisää.

Onko tuulilasi ehjä? Saako lisää kuvia? Saako siirtolappuja Ouluun? Onko toisia renkaita? Paljonko mittarilukema?

Saanko ikuisen ystävän, jos Jeepin myyn? :dontknow:

JAMANT

Valde

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 26 maaliskuu, 2026, 11:21Viikon verran olen nyt viestitellyt ostajan kanssa.. ::)

Oli ostamassa Offipalstalla projekti-XJ Cherokeeta. Tarjosin omaa.
No, haluaisi manuaalia. Tarjosin manuaalitekniikkaa lisähinnasta mukaan.

Pitäis olla halvempi, 800-1200€ hintaluokassa. No, totesin että tääkin oli 800€ auto ennenkuin tähän laitettiin koppa kuntoon, enkä tekisi kenellekään vastaavaa peltisavottaa 800€:lla. ::)

Mitä varusteita autossa on? No, listasin osan..

Eihän häneltä noin vaativa projekti onnistuisi, että muuttaisi auton manuaaliksi..
Mitähän vttua?!? :o Mikäs se projektiosa autossa sitten olisi? ABS-anturin ja pyyhkijän katkaisijan vaihto? :suspect:

Lopetin vastailemisen toissapäivänä..
Tänään kyseli lisää.

Onko tuulilasi ehjä? Saako lisää kuvia? Saako siirtolappuja Ouluun? Onko toisia renkaita? Paljonko mittarilukema?

Saanko ikuisen ystävän, jos Jeepin myyn? :dontknow:
- kenen tuulilasi?
- Fotoja google kuvahausta "jeep xj"
- riippuu autosta
- kyllä tässä neljät on...
- riippuu nopeudesta