Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Mielenkiintoinen konsepti, mutta ei oikeastaan perversio kun on sarjatuotantopeli.. :o

1972 Ford Ranchero 4×4: A Rare and Valuable Piece of Automotive History

In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 tammikuu, 2024, 10:32Mielenkiintoinen konsepti, mutta ei oikeastaan perversio kun on sarjatuotantopeli.. :o

1972 Ford Ranchero 4×4: A Rare and Valuable Piece of Automotive History



Ettei olisi tekoälyn kehittämä koko juttu? Ei tahdo löytyä aiheesta mitään muuta tietoa kuin  sekalaisia Ranchero 4x4 conversioita ja tuosta kuvan yksilöstäkin toisaalla mainitaan sen olevan Broncon alustalla. Jos niinkin paljon kuin 640 kpl olisi tehty, niin kyllä luulisi olevan ihan yleisesti tunnettu malli. Australiassa (ehkä) on tehty tehtaan toimesta Falcon Rancheroa nelivedolla.

Markok


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Asmo - 28 tammikuu, 2024, 11:00Ettei olisi tekoälyn kehittämä koko juttu? Ei tahdo löytyä aiheesta mitään muuta tietoa kuin  sekalaisia Ranchero 4x4 conversioita ja tuosta kuvan yksilöstäkin toisaalla mainitaan sen olevan Broncon alustalla. Jos niinkin paljon kuin 640 kpl olisi tehty, niin kyllä luulisi olevan ihan yleisesti tunnettu malli. Australiassa (ehkä) on tehty tehtaan toimesta Falcon Rancheroa nelivedolla.
Hyvin mahdollista.
Tosin jos tehdas moisen olisi tehnyt, niin varmasti Broncon alustalle. :))

Aussie-versio olikin tuttu..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 28 tammikuu, 2024, 06:59No saa tietenkin tehdä mitä haluaa, eikä se oo minulta pois. Tuommoinen Rolssi on oikeasti vitun hieno auto, joskus istuin kyydissä Brittirallissa ja ällistelin niitä jalopuisia takapenkkiläisten tarjoilupöytiä pikku kaljoissaan. Teki voimakkaan vaikutuksen. Siinä tekniikassakin oli aika hienoja juttuja, ei oltu mietitty sitä että miten sen halvalla tekis vaan miten siitä tulisi mahdollisimman hiljainen ja hyvä. Tokihan nuo on sitten nykyään erittäin hankalia pitää kunnossa just näiden erikoisten ratkaisuiden takia. Tuosta tulee semmoinen olo niin kuin teini olisi kotibileissä löytänyt sen isin 16 vuotta vanhan Lagavulin viskin, sekoittanut sen appelsiinimehuun, juonut kitusiinsa ja sitten oksentanut ja kussut housuun. Että vähän helmiä sioille.

Mut se rahvaanomaisuus se ei selvinny tosta mulle  :thinking:
Se ei tosin mulle ole uutta  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

LPR

Lainaus käyttäjältä: Anza - 28 tammikuu, 2024, 09:31Itellä 411 Unimog, ajoin hallia ympäri että kaikki vaihteet nyt löyty ja liikku hitaasti ja erittäin hitaasti ees sun taas.

Mikä noista sit ensimmäisenä hajoaa tai on erityisen herkkää? Osais vähän tutkia tai varoa. Portaaliakselit? Tai voimansiirto kokonaisuutena. Muutoinhan tuo on erittäin yksinkertainen laitos.
Vaikkapa porttaalien laakerointi, ihan pyöränlaakereista lähtien. Siis ei ensimmäisenä hajoa, mutta on pirullisen kallis korjata. Sitten kun kuluu, niin maksetaan tuhansia. Yhden 411:n kasasin viimeiselle leimalle väljillä laakereilla. Pirulainen joutui sellaisiin käsiin, että joudun jatkossakin tuota kaiketi ruuvaamaan. En muista mitä olis remontti maksanut porttaaleihin, joka tapauksessa ainakin nelinmeroisista puhuttiin. Yhteen 1450 olis pitänyt takaperään porttaaliremontti tehdä. Toiselle puolelle olis mennyt koko boxi kuorineen, kun oli oksentanut yhden laakerirullan ja kuori haljennut, toinen puoli olis mennyt laakeroimalla. Sattui löytymään koko uusi perä 14000 eurolla, niin vaihdettiin, kun oli halvempi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

stonesour-094

Noi korotetut kikottimet on kyllä mielipide juttu, ymmärtää ne jos metsissä rymytään ja ovat nimeomaiseen tarkoitukseen tehtyjä, muuten ei itselle nappaa kyllä yhtään ja aivan sama mitä kikkaretta sinne korkealle työnnetään. Toki onneksi omaksi iloksi niitä rakennellaan, sama homma DONK:ien kanssa eli aivan helvetin typerän näköinen mielestäni ja aiheuttaa melkoista päänsärkyä mutta jälleen joku sen on varmasti omaksi ilokseen rakentanut.
Kunhan ulisen(omaksi ilokseni) kun tuntuu taas kaikki vituttavan.
kävellen olen monesti perillä.

sämpy

Itteä kiinnostaa lähinnä nykyisen asuinpaikan takia, kun ei taas missään madalletussa ole mitään järkeä ja vakiokorkuisetkin on vähän siinä ja tässä. Neliveto plussaa niin ei tarvitse seisottaa tallissa koko talvea.

Hyvä vai huono ettei aikoinaan pelinappulat riittäneet. Fiat 131 farkku korotettuna Lada Nivan alustalle ja voimansiirrolle, kori muutettuna 3-oviseksi ja Racing mallin lokarimuoveilla yms. Piirtelin siitä kuviakin aikoinaan ysärillä.

Pitäisköhän se toteuttaa?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 28 tammikuu, 2024, 11:40Itteä kiinnostaa lähinnä nykyisen asuinpaikan takia, kun ei taas missään madalletussa ole mitään järkeä ja vakiokorkuisetkin on vähän siinä ja tässä. Neliveto plussaa niin ei tarvitse seisottaa tallissa koko talvea.

Hyvä vai huono ettei aikoinaan pelinappulat riittäneet. Fiat 131 farkku korotettuna Lada Nivan alustalle ja voimansiirrolle, kori muutettuna 3-oviseksi ja Racing mallin lokarimuoveilla yms. Piirtelin siitä kuviakin aikoinaan ysärillä.

Pitäisköhän se toteuttaa?
Löytyisikö vaikka suzukilta tai subarulta käypää teknologiaa?
Vielä on eilinen jossain.

Anza

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 28 tammikuu, 2024, 11:40Itteä kiinnostaa lähinnä nykyisen asuinpaikan takia, kun ei taas missään madalletussa ole mitään järkeä ja vakiokorkuisetkin on vähän siinä ja tässä. Neliveto plussaa niin ei tarvitse seisottaa tallissa koko talvea.

Hyvä vai huono ettei aikoinaan pelinappulat riittäneet. Fiat 131 farkku korotettuna Lada Nivan alustalle ja voimansiirrolle, kori muutettuna 3-oviseksi ja Racing mallin lokarimuoveilla yms. Piirtelin siitä kuviakin aikoinaan ysärillä.

Pitäisköhän se toteuttaa?

Uudempi tai vanhempi Panda olis nelivetoisena tyylikäs. Vähän karkeampaa rengasta ja korkeampaa jousta, tyyliin sopiva kattoteline. Ulkopuolisesti sen kummallisempaa vaadi.



Tai


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 28 tammikuu, 2024, 11:40Hyvä vai huono ettei aikoinaan pelinappulat riittäneet. Fiat 131 farkku korotettuna Lada Nivan alustalle ja voimansiirrolle, kori muutettuna 3-oviseksi ja Racing mallin lokarimuoveilla yms. Piirtelin siitä kuviakin aikoinaan ysärillä.

Pitäisköhän se toteuttaa?
Mä piirtelin aikanaan Mirafiorin lootan jatkeeksi jakolaatikkoa.. :P
Ei olis ollut pahakaan tehdä se jakoloota, mutta silloin ei ollut yltäkylläisesti tarjolla näitä Torseneita, ym. voiman välitykseen soveltuvia komponentteja niin olis ollut tönkkö nelikko.. :pckahvi:

Joku etuperäkin mulla oli jo mielessä/tiedossa ja eturipustukset olis saanut poiskantohintaan naapurin lahosta Regatasta. :P
Koneistuksetkin olis onnistunut koululla, niin hinta olis ollut sopiva.. :iwantit:

Homma kaatui exän vttuiluun tallissa käytetystä ajasta..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Pande

Lainaus käyttäjältä: Anza - 28 tammikuu, 2024, 12:10Uudempi tai vanhempi Panda olis nelivetoisena tyylikäs. Vähän karkeampaa rengasta ja korkeampaa jousta, tyyliin sopiva kattoteline. Ulkopuolisesti sen kummallisempaa vaadi.
Viimeisin Panda jolla olen itse ajanut on tämä. Vähän tuppasi vuorille noustessa vauhti hiipumaan, mutta asiansa ajoi kyllä. :D



Joo mutta silloin kun tämä malli neliveto-Pandasta oli uusi ja niitä jossakin vaiheessa Suomessakin tarjottiin niin ajatuksen tasolla sitä mietin: sopivasti kummallinen ja sopivan pieni auto. En nyt sitten edes käynyt katsomassa tai koeajamassa. Kuva Moottorin koeajosta.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

sämpy

Mitenköhän noin uuteen lain puolesta saa laittaa eteen vinssiä tai kunnon sarjakuvamaisia lisävalo-ämpäreitä?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Stang81

Heh, Pandan tilalle voisi laittaa vaikka Suzuki Ignisin, sekin pikkuauto ja nelivedolla. Oli ihan perus Ignis viime keväänä kreetan reissulla vuokra-autona, ei se hassumpi laite ollut, vaikka vähän epäilytti.

Mut tossa vähän paranneltuna
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

LPR

MG ZT-T V8 olis aika hieno käyttis.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20